- 11 jul 2003
- 6.816
- 3.908
Ik rijd sinds anderhalf jaar vfr750f[bj96],en bij aankoop hebben ze bij de dealer een complete set tandwielen en ketting er op gelegd.
Nu heb ik met deze set iets meer als 12000 km gereden ,en merk dat er een strakker punt in mijn speling komt te zitten.
Als ik mijn vfr op de middenbok zet ,dan moet ik ongeveer drie cm speling hebben.
Op een bepaald punt heb ik een halve cm speling,en dat als ik mijn achterwiel doordraai en dan meet, weer de gewone drie cm meet.Dit verschil lijkt me nogal veel.
Bij de motorzaak vertelde ze mij ,dat mijn achter tandwiel nog zeker niet versleten was en zeker de ketting ook niet.
Nu moest ik thuis maar eens kijken hoe het met mijn voortandwiel staat.
Nou heb eens gekeken maar kan niet echt tot een grote slijtage probleem komen.Heb er wel een foto van gemaakt ,zodat je kunt zien hoe mijn voortandwiel er aan toe is.
Heeft iemand nog ideeen wat de oorzaak zou kunnen zijn.Of is dit een vrij vaak voorkomend probleem,waar best nog een paar duizend km gereden mee kan worden.
Alvast bedankt ,greets basman 180
Nu heb ik met deze set iets meer als 12000 km gereden ,en merk dat er een strakker punt in mijn speling komt te zitten.
Als ik mijn vfr op de middenbok zet ,dan moet ik ongeveer drie cm speling hebben.
Op een bepaald punt heb ik een halve cm speling,en dat als ik mijn achterwiel doordraai en dan meet, weer de gewone drie cm meet.Dit verschil lijkt me nogal veel.
Bij de motorzaak vertelde ze mij ,dat mijn achter tandwiel nog zeker niet versleten was en zeker de ketting ook niet.
Nu moest ik thuis maar eens kijken hoe het met mijn voortandwiel staat.
Nou heb eens gekeken maar kan niet echt tot een grote slijtage probleem komen.Heb er wel een foto van gemaakt ,zodat je kunt zien hoe mijn voortandwiel er aan toe is.
Heeft iemand nog ideeen wat de oorzaak zou kunnen zijn.Of is dit een vrij vaak voorkomend probleem,waar best nog een paar duizend km gereden mee kan worden.
Alvast bedankt ,greets basman 180