Ketting vervangen

Mr88

Rookie
29 apr 2020
22
14
Ik wil binnenkort de ketting en kettingwielen vervangen van mijn motor. Ik heb alle onderdelen al in huis.
Mijn vraag is hoe ik de ketting kan inkorten. Voor een fietsketting heb ik daar een simpel gereedschapje voor waarmee je een asje uit de schakel kan persen, maar zo'n motorketting is wel even iets anders....
Hoe doen jullie dat...?
 
Met deze
1589801782875.png
 
Ik wil binnenkort de ketting en kettingwielen vervangen van mijn motor. Ik heb alle onderdelen al in huis.
Mijn vraag is hoe ik de ketting kan inkorten. Voor een fietsketting heb ik daar een simpel gereedschapje voor waarmee je een asje uit de schakel kan persen, maar zo'n motorketting is wel even iets anders....
Hoe doen jullie dat...?

Slijptol om in te korten... desnoods een dremel..

Vastmeppen doe ik met een schreoevendraaier die ik ingeslepen heb.
Daarna rij ik na mijn vaste motorzaak.. die meestal zo lief is om met de juiste tool erop te meppen. Slaap ik beter ;o).
 
Ik wil binnenkort de ketting en kettingwielen vervangen van mijn motor. Ik heb alle onderdelen al in huis.
Mijn vraag is hoe ik de ketting kan inkorten. Voor een fietsketting heb ik daar een simpel gereedschapje voor waarmee je een asje uit de schakel kan persen, maar zo'n motorketting is wel even iets anders....
Hoe doen jullie dat...?
Normaal gezien is de ketting precies op de juiste lengte.
 
Ik leg de schakel die er uitmoet op een moer. Dus dat de pen in het gat van de moer zit. Dan heb je echt maar een tikje nodig om die pen gelijk met de schalm te tikken, dan met een spijkertje, klein kruiskoppie of wat dan ook dat als drijver kan dienen klein stukkie doortikken en de schalm valt er af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan