ketting xs 400

thijs81

Die hard MF'er
1 jan 2011
355
0
wapenveld
Ik ben opzoek naar een stukje ketting van een xs 400.

Ik ben bezig met een verbouwing van een yamaha xs 400 naar hardtail. De wiel basis is veranderd dus ik kom een stuk ketting te kort. Voordat ik alles nieuw ga bestellen wil ik alles zo goedkoop mogelijk klaar maken om het eerst uit te proberen.

Wie kan mij helpen, ik kom nu zo'n 50 cm te kort

groet Matthijs
 
520, 530, merk? Niet elk merk past zomaar op elkaar .Pendikte en breedte wil nogal eens enkele 10den verschillen. Succes
 
Dat had ik al begrepen ik heb al bij iemand in een boek gekeken en die liet mij ook al zien hoeveel soorten er waren. Maar op een xs 400 zal daar zoveel verschillende in zitten hij is van '81.
 
Toch wel. Meestal worden de kettingen en tandwielen vervangen na een x aantal kms door aftermarket spul, DID, Tsubaki, RK, DC noem maar op.
Dus als je al een een merk (teken) kunt zien ben je al en heel eind, maar nog steeds niet zeker.
 
De maten van de ketting.

A = 19.5 mm
B = 9.5 mm
C = 9.9 mm
D = 16 mm

full
 
De maten van de ketting.

A = 19.5 mm
B = 9.5 mm
C = 9.9 mm
D = 16 mm

[afbeelding]
De maten die je opgemeten hebt zijn echter de standaardmaten waar een kettingfabrikant volgens de normen aan moet voldoen.
Zoals "gassen" al heeft gezegd: De pendikte/lengte is niet genormeerd en kan dus per fabrikant verschillen. Vooral als er ook nog O- of X-ringen gebruikt zijn.

Ik neem aan dat er wat meer als alleen DID op de ketting staat.

Greetz, Q
 
Hi
Sorry maar van O - of X ringen heb ik geen verstand van. Wats het verschil? Ben een leek met dit
 
Hi
Sorry maar van O - of X ringen heb ik geen verstand van. Wats het verschil? Ben een leek met dit
Zo te zien heb je geen O- of X-ring-ketting.

Maar om een stuk ketting te vinden die aan jouw bestaande vast te knopen is, zul je het type DID ketting moeten weten. Zal misschien wel op een schalm staan.

Greetz, Q
 
Terug
Bovenaan Onderaan