Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
is gewoon slecht ik kan je wel een heel verhaal ophangen maar versleten is gewoon vervangen, of je wil het risico willen lopen dat de ketting breekt en onder het rijden om je been slaat of tussen het wiel en achterbrug zodat je achterwiel gaat blokkeren.
Of dat de ketting een gat in je carter slaat nadat deze om je been heeft gehangen en vlak voordat deze tussen je achterwiel en achterbrug de boel laat blokkeren terwijl je lekker in een snelle bocht zit vlak langs de vangrail waar je met deze snelheid overheen kan vliegen om dan met een gerust gevoel een vrachtwagen van de weg kan gaan koppen, zodat de vrachtwagen chauffeur schikt na dat hij jou volledig vol op je kop hebt geraakt, zodat je helm van je kop wordt gerukt ( met of zonder hoofd erin) uitwijkt en ook op de andere rijbaan terecht komt met alle gevolgen van dien.
Kijk als dit voor jouw geen probleem is zal ik gewoon lekker doorknallen en pas de ketting vervangen als deze gebroken is.
Je moet toch wel alle alarmbellen genegeerd hebben, wil je zover zijn dat een ketting breekt.
Dat de tanden niet meer zijn dan knobbels, het gerammel als je het gas loslaat, het krakend geluid bij optrekken? je negeert ze allemaal.
Een ketting heeft een behoorlijk rek voor hij breekt.
Tenzij dat je ooit een "landbouwketting" of een ketting voor industrieel gebruik hebt laten omleggen.
Die breken op momenten dat je het niet verwacht.
Hoe zie je of je ketting versleten is eigenlijk?
De tandwielen krijgen korte/ronde punten, maar de ketting..?
is gewoon slecht ik kan je wel een heel verhaal ophangen maar versleten is gewoon vervangen, of je wil het risico willen lopen dat de ketting breekt en onder het rijden om je been slaat of tussen het wiel en achterbrug zodat je achterwiel gaat blokkeren.
Of dat de ketting een gat in je carter slaat nadat deze om je been heeft gehangen en vlak voordat deze tussen je achterwiel en achterbrug de boel laat blokkeren terwijl je lekker in een snelle bocht zit vlak langs de vangrail waar je met deze snelheid overheen kan vliegen om dan met een gerust gevoel een vrachtwagen van de weg kan gaan koppen, zodat de vrachtwagen chauffeur schikt na dat hij jou volledig vol op je kop hebt geraakt, zodat je helm van je kop wordt gerukt ( met of zonder hoofd erin) uitwijkt en ook op de andere rijbaan terecht komt met alle gevolgen van dien.
Kijk als dit voor jouw geen probleem is zal ik gewoon lekker doorknallen en pas de ketting vervangen als deze gebroken is.
Van die scherpe en langer punten kloppen inderdaad.
Zelf ooit achtelijk lang met een ketting gedaan, er zat haast geen tand meer op de tandwielen en je voelde al speling als je de ketting heen en weer bewoog.
Geen ervaring met breken nee, gelukkig niet.
Maar ooit wilde ik ook motor rijden en niks uitgeven.
Een gebroken ketting sloop in het gunstigste geval je motorblok, in het slechtste geval blokkeert je achterwiel.
Beide opties zijn niet fijn.
Het ergste is vaak dat er een strak punt in de ketting komt, en juist dit punt is het minst versleten.
Wat gebeurt er??
Als je rijdt drijft de ketting je achterwiel aan en dat gaat dan zeg maar schoksgewijs, dus hij staat even te strak en hij staat even te los, met gevolg dat je transmissiedemper in je achterwiel stuk gaat incl.het lager van je tandwieldrager en een andere mogelijkheid is dat het lager van je uitgaande as van de versnellingsbak waar je voortandwiel aan vast zit stuk gaat, dus even rondbellen en gewoon gaan voor een a merk ketting.