Kettingbeschermer zx6r 1996

MarkoMeerman

Rookie
9 apr 2010
4
0
Groningen
Goedemorgen mensen!

Vorige week heb ik mijn eerste motor op mogen halen :-) Het is een kawa zx6r uit 1996 geworden.

2e paasdag ben ik wezen toeren met mn vriendin achterop. Tijdens de rit hoorde ik klappen bij elke vluchtheuvel en hobbel in de weg. Even later merkte mn kameraad op dat dat tankje van de achtervering (weet niet hoe je dit ding noemt) iedere keer tegen mijn hugger aan klapte en los zat....

Gisteren maar even wezen sleutelen. Alles weer vast en het viel mij op dat de hugger scheef gemonteerd was, waardoor de bout waarmee de slang aan het reservoir (van de achtervering) zit sowieso tegen de hugger klapt. Verder viel mij op dat de bevestigingspunten van de hugger aan de rechterkant zelfgefabriceerde zijn dmv een stalen stripje. Met andere woorden van origine zit er helemaal geen hugger op de kawa's uit '96!

Nu heb ik besloten om de hugger eraf te halen en een kettingbeschermer ervoor in de plaats te monteren. Maar waar ik ook zoek op internet, ik kan deze nergens vinden.
Heeft iemand misschien een goede site waar ik deze kan vinden, of misschien ergens 2e hands?

Bij voorbaat dank.
 
Ik heb wel een originele liggen, alleen is die half groen gespoten (het lukte niet erg) :+ Dat het potje voor de vering je hugger raakt klopt wel, had ik ook ;( Heb nu een hele vette RVS-kettingbeschermer :P

Dit heb ik er nu op:

903360800_5_Yvl4.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Daar heb ik misschien wel belang bij, tenminste als jij denkt dat ik deze weer mooi zwart kan maken...Is ie van kunststof?

Maar die RVS die jij er nu op hebt zitten is ook retegaaf!! Waar heb je die vandaan? Dat lijkt mij ook wel wat namelijk...

Trouwens, ik zat ook te denken om de achterschokbreker aan te passen, zodat dat potje niet zo laag komt...ik heb die 2 ringen boven de veer iets verder naar beneden gedraaid, maar nu krijg ik net van mn collega te horen dat dat geen zin heeft. Ik zou dit dan eerder naar boven moeten draaien....heb jij hier enige ervaring mee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan