Kettingbreker in de buurt van Wijchen

Marcelm

MF'er
13 mei 2007
175
0
Balgoij
hoi allemaal,

Gisteren een nieuwe kettingset gekocht met een dichte ketting.
Nu blijkt dat een GSX-R een brug heeft waar geen dichte ketting op kan.
Zou morgen echter graag met de motor naar het werk gaan en de vraag is dan ook of er iemand in de buurt van Wijchen een kettingbreker met bijbehorende sluitschakel heeft liggen?

Natuurlijk wil ik betalen voor het lenen en/of de sluitschakel!

Gr,

Marcel
 
het is een RK 530 GXW (XW-Ring Chain)

Oh ja, de nieuwe tandwielen zitten er al op.. De oude ketting hangt los om de achterbrug. Rijden met de motor is dus geen optie, natuurlijk wel met het koekblik
 
Laatst bewerkt:
@Bunker, veghel is wel een stukje weg en met alleen een sluitschakel ben ik er niet. De oude ketting moet er ook nog af ;)

@Zot, die opmerking snap ik niet helemaal. Deze ketting komt gewoon uit de motorzaak (Polo) en die koop ik daar (in DLD omdat in NL een dichte ketting niet overal even makkelijk te krijgen is) bewust omdat ik meer vertrouwen heb in een eindloze ketting als in het middels 2 hamers aan elkaar klinken van een open ketting. Nu blijkt dat dit niet past wil ik het op de juiste manier monteren en vraag ik het op het forum omdat ik het ook niet vind passen om naar een andere zaak te rijden om die ketting voor me te monteren.
 
@Bunker, veghel is wel een stukje weg en met alleen een sluitschakel ben ik er niet. De oude ketting moet er ook nog af ;)

@Zot, die opmerking snap ik niet helemaal. Deze ketting komt gewoon uit de motorzaak (Polo) en die koop ik daar (in DLD omdat in NL een dichte ketting niet overal even makkelijk te krijgen is) bewust omdat ik meer vertrouwen heb in een eindloze ketting als in het middels 2 hamers aan elkaar klinken van een open ketting. Nu blijkt dat dit niet past wil ik het op de juiste manier monteren en vraag ik het op het forum omdat ik het ook niet vind passen om naar een andere zaak te rijden om die ketting voor me te monteren.
lekker terug naar polo dan, tenzij jij expliciet gevraagd hebt om een een eindeloze ketting.

ik kom deze ellende regelmatig tegen dankzij webshops
 
Laatst bewerkt:
Oude ketting eraf halen kun je gewoon met een slijptol doen dus daarvoor hoef je niet naar een motorzaak te rijden, toch?

En dan bij de nieuwe ketting gewoon twee puntjes eraf "vlakken" zodat er één schakel los komt ..... en niet een schakel te midden door gaan slijpen. Bij de oude ketting maakt 't allemaal niks uit.... die gaat toch bij 't oud ijzer :+
 
Laatst bewerkt:
lekker terug naar polo dan, tenzij jij expliciet gevraagd hebt om een een eindeloze ketting.

ik kom deze ellende regelmatig tegen dankzij webshops
Natuurlijk heb ik gevraagd om een eindeloze ketting (zie ook mijn vorige post).
Had ik geen eindeloze ketting (en beter gekeken en er achter gekomen dat het niet gaat op een GSX-R) dan had ik nog steeds een sluitschakel en een kettingbreker nodig gehad maar had ik die meteen meegenomen (kaaiwerk kunnen we allemaal).

Ik snap de frustratie dat webshops een deel vd handel 'afpakken' noem het marktwerking. Ik snap alleen niet dat een professioneel bedrijf zo een topic gaat bashen en zo negatieve reclame voor zichzelf maakt.

Besluit is al genomen, ik ga morgen gewoon met het koekblik naar mijn werk en moet nog even naar Fuji in Kleve om wat tapes af te geven. Rijd ik meteen langs polo voor die sluitschakel en een kettingbreker

@Bunker dank voor jouw aanbod! maar moet maandag toch in kleve zijn rijd daar wel even langs. (heb vandaag om 1400u ook nog een kinderfeestje :()
 
Laatst bewerkt:
Ik denk persoonlijk dat je beter wat kunt investeren in een (goede) kettingpons in plaats van een kettingbreker :Y

Sommige kettingponsen kun je ook mee breken, maar niet met allemaal.
 
Natuurlijk heb ik gevraagd om een eindeloze ketting (zie ook mijn vorige post).
Had ik geen eindeloze ketting (en beter gekeken en er achter gekomen dat het niet gaat op een GSX-R) dan had ik nog steeds een sluitschakel en een kettingbreker nodig gehad maar had ik die meteen meegenomen (kaaiwerk kunnen we allemaal).

Ik snap de frustratie dat webshops een deel vd handel 'afpakken' noem het marktwerking. Ik snap alleen niet dat een professioneel bedrijf zo een topic gaat bashen en zo negatieve reclame voor zichzelf maakt.

Besluit is al genomen, ik ga morgen gewoon met het koekblik naar mijn werk en moet nog even naar Fuji in Kleve om wat tapes af te geven. Rijd ik meteen langs polo voor die sluitschakel en een kettingbreker

@Bunker dank voor jouw aanbod! maar moet maandag toch in kleve zijn rijd daar wel even langs. (heb vandaag om 1400u ook nog een kinderfeestje :()
Bashen? waar? Ik wilde wat meer info voor ik mijn diensten op zondag ging aanbieden :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan