Kettinggeleider SRX 600 niet te vinden

baardap

Rookie
3 dec 2013
21
2
Nij Beets
Hallo,
Bij mijn SRX600 ligt de kunststoffen kettingeleider in 3'en. Ondanks verwoede internetpogingen is het me niet gelukt om het onderdeel nog ergens te bestellen. Is er iemand die nog ergens zo'n ding weet te liggen of misschien een alternatieve oplossing heeft?

Vriendelijke groeten,

Peter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thx voor je reactie. Het gaat om de geleider die als het ware om de as van de achterbrug klemt. Hij voorkomt dat de aandrijfketting tegen het metaal van de achterbrug loopt. Het gaat niet om de nokkenasketting….
 
Helaas, dacht dat kedo.de hem wel zou hebben.
Die hebben redelijk veel voor de srx600

Maar ff googlen op het onderdeelnummer: 3SX-22151-00-00
onderdeelnummer is van een srx600 uit 1991(klik)
--andere bouwjaren even checken op die site--

Dan komt er vanzelf wel een Kettenschleifschutz voor de srx 600 naar boven.
Deze bv (zelf navragen of deze de juiste is m.a.w. ik ben er niet voor verantwoordelijk als het niet de juiste is)
 
Thx voor je reactie. Het gaat om de geleider die als het ware om de as van de achterbrug klemt. Hij voorkomt dat de aandrijfketting tegen het metaal van de achterbrug loopt. Het gaat niet om de nokkenasketting….
Oooooow zeg dat dan meteen :$
 
Volgens mij is het nummer: 1JK-22151-00

Is hier nog nieuw te krijgen:
 
Weet niet of dat die past maar die van ducati 600ss tot en met 900ss lijkt er veel op. Bouwjaren 1991 tot en met 1998?
En die zijn bij mij weten nog gewoon te krijgen(kopen).
 
Stuk van dat hdpe(??)
High density blabla plastic op maat laten maken en dat aan de bovenkant van je achterbrug monteren.
Heb ik ooit gedaan met een XT...
Werkt prima!
 
Hallo,
Het is inderdaad de 1JK2215100 en tot nu toe geen succes. Ben nu bezig om te proberen hem te repareren. Reacties blijven natuurlijk welkom. Ik zal ook even contact maken met de duitse hobbyprinter. Wie weet….
 
Hallo,
Het is inderdaad de 1JK2215100 en tot nu toe geen succes. Ben nu bezig om te proberen hem te repareren. Reacties blijven natuurlijk welkom. Ik zal ook even contact maken met de duitse hobbyprinter. Wie weet….
Je zou ook eens kunnen zoeken naar bedrijven die aan 3D printing doen,wie weet kan zo,n bedrijf je helpen.
Andere optie is bij een motorcross zaak langs gaan ,misschien hebben hun een oplossing of iets wat je pas kan maken.
Mulders motoren uit Veendam is een vrij grote zaak,je zou het daar eens kunnen vragen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Het is inderdaad de 1JK2215100 en tot nu toe geen succes. Ben nu bezig om te proberen hem te repareren. Reacties blijven natuurlijk welkom. Ik zal ook even contact maken met de duitse hobbyprinter. Wie weet….
Zo zie je maar dat het handig is als je meer info geeft over je motor, het bouwjaar bv.
 
Stuk van dat hdpe(??)
High density blabla plastic op maat laten maken en dat aan de bovenkant van je achterbrug monteren.
Heb ik ooit gedaan met een XT...
Werkt prima!


Geloof me.. Dit gaat t beste werken...
Geprint lijkt/ is te poreus en zal dan snel oplossen...
 
Je zou in China een aantal kettinggeleiders kunnen bestellen, en dan kijken of er één tussenzit die pas te maken is.
Je kunt rubbber ook prima lijmen met secondenlijm, waardoor inkorten of combineren van een aantal kettinggeleiders mogelijk wordt.


Je kunt ook eens kijken bij kettinggeleiders voor Beta trial motoren. Die zijn over het algemeen vrij simpel op elke swingarm pas te maken:

Onderdeelnummer is: 008331180 000
Waarschijnlijk hier wel te krijgen: Femon Parts, #1 Beta dealer, worldwide express

Hier nog meer opties: Splat Shop - Search results for: 'chain guide'
 
Er is misschien nog een andere optie en dat is een groter achter en voor kettingwiel monteren zodat de ketting meer van
de achterbrug af komt te liggen,dan heb je geen geleider meer nodig.Standaard is voor 15 tanden en achter37
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik heb de oude kettinggeleider gerepareerd door er een stuk rubber van 5 mm dik tussen te lijmen, met cyanaatacrylaatlijm, en dan aan de binnenkant, over de gehele breedte en lengte, nog eens een dunne metalen strip gelijmd om het geheel nog wat steviger te krijgen.
Tenslotte dan nog weer eens DUCtape om te voorkomen dat de metalen strip de achterbrug beschadigt. Er mist nu dus een stukje rug, maar gezien de draairichting van de ketting denk ik niet dat dat een probleem gaat worden.
Ik kan nu eerst wel weer verder, en blijf ondertussen om me heen kijken voor, en nadenken over, een beter alternatief.
Ik denk dat ik me in de toekomst ga richten op het ombouwen van een andere, bijv die van de Ducati's, kettinggeleider.
Tenzij er nog iemand komt met een adresje waar de geleider rechtstreeks nieuw besteld kan worden, kan wat mij betreft dit onderwerp wel afgesloten worden.
Dank voor het meedenken.

Vriendelijke groeten,

Peter
 
Misschien een alternatief,
Of deze,
Of deze,
 
Laatst bewerkt:
Wordt daar ook niet het materiaal van een broodsnijplank voor gebruikt? De ketting slijt toch slechts in tot op de rollen?

Slechts een andere invalshoek :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan