Kettinggeleider vervangen,makkelijke manier van monteren?

Zeekakkelobbes

MF veteraan
9 mrt 2008
2.486
0
Hallo allemaal,

Ik was vandaag mn ketting en kettingwielen aan het vervangen, en toen zag ik dat mijn kettinggeleider opgesleten is.
Hij is op een punt net na het voortandwiel helemaal door het harde plastic heen gesleten, maar raakt gelukkig nog geen metaal.
Ik heb hem gelijk besteld bij een zaak hier in de buurt, en hij zou begin volgende week aan moeten komen.

Nu ben ik gestopt met sleutelen, en vraag me af of er een makkelijke manier is om hem te vervangen? (dus zonder de hele achterbrug te demonteren)

Ik heb de search gebruikt, maar ik kon niet echt iets vinden.

Ik heb een bandit 600 uit 1996 46K op teller.

Kan iemand me hier mee helpen?

Groeten :W , Max
 
Hallo allemaal,

Ik was vandaag mn ketting en kettingwielen aan het vervangen, en toen zag ik dat mijn kettinggeleider opgesleten is.
Hij is op een punt net na het voortandwiel helemaal door het harde plastic heen gesleten, maar raakt gelukkig nog geen metaal.
Ik heb hem gelijk besteld bij een zaak hier in de buurt, en hij zou begin volgende week aan moeten komen.

Nu ben ik gestopt met sleutelen, en vraag me af of er een makkelijke manier is om hem te vervangen? (dus zonder de hele achterbrug te demonteren)

Ik heb de search gebruikt, maar ik kon niet echt iets vinden.

Ik heb een bandit 600 uit 1996 46K op teller.

Kan iemand me hier mee helpen?

Groeten :W , Max

Bij mijn ZX10R kan je hem gewoon via voortandwiel om de brug heenschuiven en dan met 1 schroef boven en onderkant van geleider tegelijk bevestigen.Heb hem er al eens afgehaald om schoon te maken en passend maken voor 520 ketting.
Misschien bij jou ook zo?
 
Oja, want de bedoeling van dit forum is natuurlijk ook om mensen door te verwijzen naar andere fora... :?

D'r zal hier vast en zeker ook wel ergens iemand zitten die het weet... de vraag is alleen, hoelang duurt 't voordat ie deze post tegenkomt :P

ja gvd :+

ik heb al een link naar dit topic in het bandit topic gepost, zal er nu nog maar een keer 1 posten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan