Kettingprobleem, ik heb een paar schakels nodig

bramschaap

Die hard MF'er
3 jun 2009
331
6
Utrecht
Hallo Mede forummers

Ik heb 1 schakel die kappot is van een nieuwe Tsubaki ketting.
Het is een 525 Sigma ketting met 0 ring. Nu is de optie ergens een paar schakels die iemand over heeft opduikelen of een nieuwe extra lange ketting kopen zodat ik daar weer 2 goeie kettingen van kan maken.

Als iemand mij kan helpen aan een paar schakels dan ben ik helemaal blij! aangezien een Tsubaki ketting niet normaal duur is haha.

Groeten
 
gewoon is mailen naar een zaak waar je normaal de onderdelen haalt.. ?
misschien hebben die een oude ketting liggen waarvan je wat kan afhalen voor niets?
 
nog een klink schakel heeft geen nut omdat ik juist die binnenste schakel nodig heb.
Tot nu toe heb ik alleen maar van motorzaken gehoord dat ze die stukjes altijd gewoon weggooien.
 
nog een klink schakel heeft geen nut omdat ik juist die binnenste schakel nodig heb.
Tot nu toe heb ik alleen maar van motorzaken gehoord dat ze die stukjes altijd gewoon weggooien.
:? Een klinkschakel is een complete schakel. Even Jos Smit motoren bellen, daar heb ik ook een klinkschakel vandaan gehaald.
[edit]aahh... kwartje is gevallen. Je kan niet schakeltje ertussen uithalen en deze met de klinkschakel weer aanvullen?[/edit]
 
Laatst bewerkt:
als die ketting "dead on arrival" was, waarom ga je er dan niet mee terug naar de dealer waar die ketting vandaan komt? dat is toch hun probleem?
 
Nee hij is krom geworden omdat ik heb met een slechte kettingbreker open gemaakt heb.
En een klinkschakel is volgens mij alleen een buitenplaatje met 2 pinnen erin en een los buitenplaatje voor de andere kant. Daar zit dus niet een extra schakel bij die aan de binnenkant zit zegmaar
 
Of om 'm in te korten of een eindeloze monteren zonder je achterbrug te demonteren. Zal om 't laatste gaan anders had ie zelf wel schakels over :) . Ik snap 'm idd ook; het gaat om een kapotte smalle schakel. Maar volgens mij krijg je nu sowieso 2 klinkschakels. Ikzelf zou een nieuwe (langere) ketting kopen, een verbindingsschakel voor de oude ketting en deze te koop aanbieden. Of je koopt een stuk kleiner achtertandwiel :)
 
Nieuwe lange ketting kopen is een optie, het liefst duikel ik een nieuwe tussen schakel op en idd een extra klink schakel
 
Soms kan een dealer een stukje bestellen, ligt er volgens mij vooral aan hoeveel zin ze daar in hebben.
Ik heb een paar keer daar naar gevraagd, de ene keer kon ie het wel, de andere keer weer niet...
 
Hallo Mede forummers

Ik heb 1 schakel die kappot is van een nieuwe Tsubaki ketting.
Het is een 525 Sigma ketting met 0 ring. Nu is de optie ergens een paar schakels die iemand over heeft opduikelen of een nieuwe extra lange ketting kopen zodat ik daar weer 2 goeie kettingen van kan maken.

Als iemand mij kan helpen aan een paar schakels dan ben ik helemaal blij! aangezien een Tsubaki ketting niet normaal duur is haha.

Groeten

Zit er niet een bedrijf in aandrijftechniek in de buurt, als je daar eens ff vraagt, nee heb je en ja kun je krijgen. Mijn ervaring is dat het vaak lukt en zeker als er motoren voor het pand staan.
 
IK KAN WEL JUICHEN!!

Service bestaat nog het is een wonder. Ik bel Tsubaki op en ze vragen wleke ketting ik heb en vertellen me dat ze een aantal tussenschakels en klinkschakels opsturen. En dat daar verder geen kosten aan verbonden zijn. Ze vonden het vervelend dat de ketting beschadigd was geraakt!

Het is helemaal opgelost dus, echt super vet. Voortaan altijd een Tsubaki ketting kopen dus :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan