kettingprobleem

Neon

Rookie
17 okt 2007
26
0
Ik stelde zopas bij het insmeren van ketting vast dat bij één van de schakels het ronde omhulseltje binnenin (hoe noem je zo ding?) weg is, maw doorgebroken..

Hoe erg is dit? ik kan namelijk pas dinsdag op onderhoud en zou ondertussen nog zo'n 200 km woon werk willen rijden...

Thanks!

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
15.990
1.684
57
Den Haag
Als er een rolletje kapot is, zeg ik: niet meer mee rijden.
Als de ketting breekt kan hij door ket carter heen slaan of het achterwiel blokkeren.

petsch

MF veteraan
27 aug 2002
15.358
4
49
beverwijk
tja, moet je zelf weten, ik zou er niet meer mee gaan rijden.
er zullen ongetwijfeld andere mensen zijn die vinden dat het wel kan.

bananeman1001

MF veteraan
2 feb 2008
11.355
24
hier nr 2 dan, wie weet hoe lang je daar al mee rijd.
als je niets voelt tijdens het rijden zou ik die paar dagen er rustig mee verder rijden.

Nicolaas

MF veteraan
4 mei 2004
2.289
81
Hier nummer 3.

Er staat nooit kracht op 1 schakel, altijd meerdere. Nu deze dunner is zal hij het tandwiel kettingwiel (sorry) bijna niet raken en staat er dus maar weinig kracht op deze schakel.
Ik zou lekker nog een paar km (rustig) blijven rijden.

Laatst bewerkt:

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
15.990
1.684
57
Den Haag
Hier nummer 3.

Er staat nooit kracht op 1 schakel, altijd meerdere. Nu deze dunner is zal hij het tandwiel kettingwiel (sorry) bijna niet raken en staat er dus maar weinig kracht op deze schakel.
No3 *O* *O* *O*

Makrolon

MF veteraan
5 aug 2008
19.452
12
29
Apeldoorn
Hier nummer 3.

MAar als die schakel tussen de tandwielen in zweeft staat er op die schakel net zo veel als op alle andere.

Als die 200 km moeten zou ik er mee door rijden. Maar wel relax.

petsch

MF veteraan
27 aug 2002
15.358
4
49
beverwijk
tja, ik zie op mijn werk nogal vaak kettingen breken, dus ik blijf erbij dat ik het niet zou doen :)
tja, en als je nog niets voelt zegt natuurlijk ook niet veel he.

Twinair

Die hard MF'er
28 sep 2010
719
0
Bedoel je een O-ring waar er één van weg is?
Dan zou ik me geen zorgen maken, die zorgt alleen maar voor afdichting zodat het vet binnen blijft. Dus al zou je er nog mee moeten rijden zou ik zeggen: No Worries Mate 8-)

Nicolaas

MF veteraan
4 mei 2004
2.289
81
MAar als die schakel tussen de tandwielen in zweeft staat er op die schakel net zo veel als op alle andere.

Als die 200 km moeten zou ik er mee door rijden. Maar wel relax.
Ja klopt maar dan staat de kracht op het asje en niet op het tonnetje dat er nu vanaf is.

Neon

Rookie
17 okt 2007
26
0
Donderdag en vrijdag nog zo'n 180 km gereden (zeer relax!), ketting heeft het volgehouden :)
Morgen gaat motor binnen voor onderhoud en nieuwe ketting :Y

CaviaGC

Die hard MF'er
28 sep 2004
293
0
Amsterdam
Ik ben niet zo'n schijterd, maar met zo'n ketting zou ik niet gaan rijden. Mompelt iets van schade, schande, wijs worden....

Laatst bewerkt: