kettingprobleem

Neon

Rookie
17 okt 2007
26
0
Ik stelde zopas bij het insmeren van ketting vast dat bij één van de schakels het ronde omhulseltje binnenin (hoe noem je zo ding?) weg is, maw doorgebroken..

Hoe erg is dit? ik kan namelijk pas dinsdag op onderhoud en zou ondertussen nog zo'n 200 km woon werk willen rijden...

Thanks!
 
Hier nummer 3.

Er staat nooit kracht op 1 schakel, altijd meerdere. Nu deze dunner is zal hij het tandwiel kettingwiel (sorry) bijna niet raken en staat er dus maar weinig kracht op deze schakel.
Ik zou lekker nog een paar km (rustig) blijven rijden.
 
Laatst bewerkt:
Hier nummer 3.

Er staat nooit kracht op 1 schakel, altijd meerdere. Nu deze dunner is zal hij het tandwiel kettingwiel (sorry) bijna niet raken en staat er dus maar weinig kracht op deze schakel.
Ik zou lekker nog een paar km (rustig) blijven rijden.
MAar als die schakel tussen de tandwielen in zweeft staat er op die schakel net zo veel als op alle andere.

Als die 200 km moeten zou ik er mee door rijden. Maar wel relax.
 
Bedoel je een O-ring waar er één van weg is?
Dan zou ik me geen zorgen maken, die zorgt alleen maar voor afdichting zodat het vet binnen blijft. Dus al zou je er nog mee moeten rijden zou ik zeggen: No Worries Mate 8-)
 
Donderdag en vrijdag nog zo'n 180 km gereden (zeer relax!), ketting heeft het volgehouden :)
Morgen gaat motor binnen voor onderhoud en nieuwe ketting :Y
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan