Kettingset van Regina

VF1000F rider

Die hard MF'er
22 sep 2004
562
0
Hellevoetsluis
Hoi allemaal

heeft iemand ervaring met REGINA kettingssets

is dit merk voor mijn fiets ook goed honda vf1000f

vertel me je eraringen pleaseeeeeeeeeeee


Geets Ton
 
Rij Bandit 1200, dus een fors koppel (waar vaak gebruik van wordt gemaakt *D ) met Regina ketting, op een aluminium achtertandwiel.
Bij vervangen van achterband meestal ketting bijstellen (om de 5000 km), tussentijds zelden. Ketting gaat zeker 20.000 km mee.
 
Toen ik mijn ketting moest vervangen heb ik van velen gehoord om altijd een Japans merk te kiezen (het maakt verder niet zoveel uit welke-). Dat klinkt nogal ongenuanceerd maar ik heb dat echt vaak gehoord (afgezien van Renthal, vooral goed op crossers kennelijk). Ik had een Regina op mijn bescheiden gemotoriseerde Africa Twin die ondanks Scott-oiler na 24.000 km toch echt helemaal op was (bijna 2 volle schakel-lengtes opgerekt tov een nieuwe, yep, "ons ben zunig hee"). Ik heb nu een Izumi met JT wielen en die heb ik na 17.000 nog niet 1 keer hoeven na te spannen dus dat belooft wat.
 
Misshien moeten we de vraag uitbreiden: "hoe vaak wordt er gesmeerd".
Ik smeer vaak, m'n ketting is altijd volledig zwart, maakt voor de levensduur nogal veel uit.
 
Het is in ieder geval voor het eerst ddat ik wat positieve reacties zie over de Regina ketting sets. Zelf nooit gehad maar wel eens een setje bij mijn broer vervangen en kreeg niet de indruk dat het echt goede kwaliteit was (maar ik weet ook niet hoe zeer de ketting mishandeld zou zijn het was al kort na aanschaf). Echter bij de meeste zaken waar ik naar hetzelfde merk informeerde kreeg ik te horen dat er beter wat anders op zou komen omdat het ook wel bekend staat als REKina. Gelukkig kan ik in Haarlem DID-sets krijgen voor een prijs waar denk ik Regina niet tegenop kan.
 
regina word erg veel gebruikt in de recerij, weegt iets minder, maar gaan zeker niet langer mee en das in de racerij ook niet nodig omdat ze na elke race een nieuwekettingset monteren! Zou eerder voor RK gaan of voor tsubaki!
 
Hmmmm, een RK is toch echt geen slechte ketting, heb je wel de juiste sterkte van de RK ketting genomen :? net zoals bij DID zijn deze kettingen in diverse kwaliteiten te koop, en dat scheelt vaak behoorlijk in de prijs.
 
Ik dacht ook dat RK prima was?

Regina: Ondanks mijn slechte ervaringen kan het natuurlijk heel goed zijn dat ze tegenwoordig veel beter zijn. Continental is b.v. ook in paar jaar weer helemaal "terug" op bandengebied. Een goede reputatie verliezen is makkelijker dan er eentje op te bouwen, zeker in het conservatieve motorwereldje.
 
Regina is een 'B'merk uit Italie. Prima rollenkettingen, dus voor de cross. Voor een wegmotor, dus een O-ring (ja, ook x-XW-ring) zou ik eerder naar DID of RK gaan. Japanse kettingen zijn toch wel superieur wat betreft de sealed kettingen. Izumi komt uit de zelfde fabriek als DID :X :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan