Kettingset vervangen of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexxx_the_one

MF veteraan
3 jun 2005
8.922
903
Den Haag
Facebook
Twitter
Hey hey,

Ik vraag het voor de zekerheid; moet ik mijn kettingset vervangen of niet?

A. Als ik aan de ketting trek bij het achterwiel, dan is er zo goed als geen speling (foto 1 zeg maar)
B. Tandwiel ziet er nog top uit, amper enige slijtage op te zien
C. Wel een paar schakels die "vast" zitten, maar kan ze met de hand wel zonder enige moeite bewegen (foto 2 als voorbeeld)
D. Ketting moet nog wel wat beter gespannen worden (dat merk ik bij het schakelen ook)...

In hoeverre zijn die "vaste" schakels een issue? Of zouden ze met een goede schoonmaakbeurt weer helemaal los kunnen komen?
Of moet ik toch de hele set vervangen?

83a040a4-d517-400b-80b6-a6ca3b7e6097.png
20230430_164122.jpg
20230430_164117.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp dit echt niet
Als het fout gaat breekt de ketting en slaat er tussen meestal bij het voor tandwiel,de boel blokkeerd je gaat op je plaat,er komt net een vrachtwagen aan die rijd jouw plat,de chauffeur heeft een trauma voor het leven en jij hoeft je nooit meer druk te maken om je ketting
Achterhaalde meuk zo'n ketting. Is alleen voor speelgoed. Gewoon die hele motor eruit schoppen en iets fatsoenlijks met cardan kopen.
 
Een nieuw setje rijd ook vele malen prettiger dan zo'n versleten ding. Ketting set van mij onlangs ook vervangen waar ook een aantal schakels niet meer zo soepel gingen als zou moeten. Rijd veel rustiger, minder trillingen, minder geluid en weer fatsoenlijk ketting speling af kunnen stellen.
Had ik eerder moeten doen.... Setje van mij koste 109 euro dus dat viel best mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan