Kettingslot Oxford

Slot overnemen?


  • Totaal aantal stemmers
    7

SaskiavW

MF'er
23 okt 2018
87
17
Hoi,

Ik hoop binnenkort een motor aan te schaffen. Geen gloednieuwe motor, maar een occasion als beginnersmotor.
Dit wordt waarschijnlijk een Suzuki SV650, uit 2001. Ondanks dat het geen nieuwe motor is wil ik 'm natuurlijk wel goed op slot zetten.
Dit kan helaas niet binnen. Kan wel in de tuin. Ik denk aan een vloer- of muuranker met een combinatie van een ketting- en remschijfslot.

Nu kan ik voor €40,- een ketting- en schijfremslot combinatie overnemen. Dit is een Oxford kettingslot van 150 cm met een sluiting die door de schijfrem kan.
Het slot werkt prima, maar is al 4 jaar oud. Dit is dan ook het oude model Oxford Boss zonder alarm.
Slot is altijd binnen gebruikt en ziet er goed uit, maar in hoeverre adviseren jullie een 4 jaar oud slot te gebruiken? Kan dit kwaad?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Let op dat als er bv een ART certificering op het slot zit, deze kan verlopen. Als Oxford een nieuw model op de markt brengt en de oude sloten niet her-certificeert vervalt de certificering en kan je verzekering moeilijk doen bij diefstal.

Mechanisch kan dat slot wel langer dan 4 jaar mee, daar zie ik geen belemmering
 
Het slot is inderdaad ART-gecertificeerd, ART4.
Stomme vraag misschien, maar kan ik ergens zien of een bepaald model nog gecertificeerd is?
 
Dankjewel! Volgens stichting ART is dit model (nog) goedgekeurd.
 
"Suzuki SV650, uit 2001" en "kan je verzekering moeilijk doen bij diefstal."
Hoe ga je hem verzekeren?
Want als je hem alleen WA verzekert, zal het de verzekeringsmaatschappij worst wezen. Dan is het puur voor je eigen gemoedsrust.
Dus alleen als je hem WA + brand + diefstal verzekert, kan het van belang zijn.
Kijk even wat zo'n slot en vergelijkbaar slot nieuw kost. Dan weet je of het die € 40 waard is.
En dan zie ik ook deze
Motorslot ART 4 Kettingslot + lus 150cm Vinz U-Lock
en
Vinz U-lock Kettingslot ART4 – 120 cm
of
Kettingslot ART4 Top Lock 120cm met los hangslot
tenslotte
ART4**** KettingSlot 120cm MBT 4190 rood Kopen
Moet ik nog uitleggen dat ik nee heb gestemd?
 
Toen ik een ART slot kocht kreeg ik een kassabon met vermelding van dat slot
Moest ik bewaren, de verzekering kon er naar vragen samen met de sleutels
Kan jij dat ook !
 
Kijk ook even of het wel mogelijk is een motor van die leeftijd te verzekeren tegen diefstal.
En of het überhaupt zinvol is .
De meerkosten tegen de dagwaarde van de motor.
 
Mijn Diversion uit 98 was tegen diefstal verzekerd en de BMW uit 2005 ook... geen al risk, WA+
 
Afgelopen weekend heb ik de SV650 gekocht (yay!) en verzekerd. De motor is WA+ verzekerd en is daardoor inderdaad verzekerd tegen diefstal, mits:
"Schade door diefstal is alleen verzekerd als u uw motor, naast het standaard slot van de motor, met minimaal 1 ART klasse 4 slot heeft beveiligd."

En ik wil natuurlijk sowieso een goed slot. Verzekerd of niet, ik wil niet dat de motor gestolen wordt :P
 
als het slot nog op de lijst staat is pet prima. zorg wel dat je beide sleutels krijgt en liefst ook de origine aankoopbon als die nog beschikbaar is want bij diefstal zal je moeten aantonen dat het slot aan art 4 voldeed bij aanschaf. ook kijken ze of beide sleutels aanwezig zijn en of ze gebruikt zijn (slijtage). kan je dat niet aantonen heb je kans de claim afgekeurd wordt.
 
Altijd overnemen zo'n slot. En nagaan of het voldoet aan de eisen van de verzekering (idd ARTx, sleutels, aankoopbon). Zo ja, prima toch. Zo nee, alsnog een slot kopen dat wel aan de eisen voldoet.
 
De vraag is nu vooral of zo'n 'beter', maar gebruikt slot een betere keuze is dan een nieuw, wellicht minder goed slot, zoals:
Kettingslot ART4 150cm met loop + verlengde U-beugel van Maxx-Locks

Wat vinden jullie?

Allebei ART4, dus min of meer even goed. Ik had het slot erbij gevraagd in de onderhandelingen ;) maar nu dat station gepasseerd is, lekker nieuw kopen. Voor die 4 tientjes kan je je geen buil vallen, maar nieuw heb je wél garantie en gebruikt niet.
 
Ik wil het sloten feestje niet bederven, maar ben geschrokken van het vinden van een soort van sloten hamer op het internet.
Deze werkt op .22 losse flodder patronen waartegen geen enkel slot bestand is. :(
 
Ik wil het sloten feestje niet bederven, maar ben geschrokken van het vinden van een soort van sloten hamer op het internet.
Deze werkt op .22 losse flodder patronen waartegen geen enkel slot bestand is. :(

Linkje?

Vergeet niet dat met een scherpe betonschaar met lange armen ieder slot makkelijk door te knippen valt. Die puntbelasting is te hoog en een slot zal breken. Art4 dicteert bepaalde minima, maar als een dief je motor graag wil, neemt ie m mee.

Zelfde geldt voor politiekeurmerk veilig wonen. Die krijg je als het een inbreker langer duurt dan 1 minuut om in te breken. 1 minuut!
 
Linkje?

Vergeet niet dat met een scherpe betonschaar met lange armen ieder slot makkelijk door te knippen valt. Die puntbelasting is te hoog en een slot zal breken. Art4 dicteert bepaalde minima, maar als een dief je motor graag wil, neemt ie m mee.

Zelfde geldt voor politiekeurmerk veilig wonen. Die krijg je als het een inbreker langer duurt dan 1 minuut om in te breken. 1 minuut!


wij hebben zoiets op het werk _O-
 
Ik had ook zo’n Oxford slot met ketting en muuranker. Bij de diefstal bleek het slot doorgeknipt, niet eens een slijptol.
Eigenlijk zijn sloten alleen voor de verzekering, want het helpt geen flikker.
Mijn motor stond vast aan de muur en met een tweede ketting aan de motor van mijn vrouw, een schijfremslot en dan nog stuurslot en alarm. Dit was nadat ik de motor die ik daarvoor bezat ook was gestolen uit de gemeenschappelijke parkeergarage onder ons huis.
De man van de verzekering liet mij nog even zien hoe gemakkelijk je daar binnen kon komen: gereedschap een petfles!
Dus als ze weten waar hij staat en ze willen hem meenemen, dan gaat hij mee....
 
Zorg dat je tegen diefstal verzekerd ben en voldoe aan de eisen die de verzekering daar voor
stelt,dieven houd het niet tegen maar zo krijg je tenminste nog een vergoeding mocht hij
gejat worden.
 
Sloten werken diefstal vertragend en die vertraging kan net het verschil maken.
En een slot met een geldig certificaat is niks beter dan een slot met een verlopen certificaat.
Mijn motoren staan nooit op slot, nog nooit gestolen. Twee fietsen die zo’n drie meter van de motoren op slot stonden geparkeerd hebben ze wel gejat...

Je kunt er werkelijks niks zinnigs over zeggen.

Één fiets hadden we een uurtje later weer terug mocht iemand het zich afvragen..
 
Sloten werken diefstal vertragend en die vertraging kan net het verschil maken.
En een slot met een geldig certificaat is niks beter dan een slot met een verlopen certificaat.
Mijn motoren staan nooit op slot, nog nooit gestolen. Twee fietsen die zo’n drie meter van de motoren op slot stonden geparkeerd hebben ze wel gejat...

Je kunt er werkelijks niks zinnigs over zeggen.

Één fiets hadden we een uurtje later weer terug mocht iemand het zich afvragen..

De dieven zullen wel gedacht hebben die staat niet op slot dat is verdacht er mankeert zeker
wat aan.Of je moet zo,n verschrikkelijke motor hebben dat niemand hem wil.:+
 
De dieven zullen wel gedacht hebben die staat niet op slot dat is verdacht er mankeert zeker
wat aan.Of je moet zo,n verschrikkelijke motor hebben dat niemand hem wil.:+
Het was een enkele dief, op zoek naar snelle handel en zoals met alle gestolen fietsen verdwijnen ze op het terrein van het asielzoekerscentrum waar de politie niet gaat zoeken naar de gestolen fietsen. Sindsdien staan de fietsen achter een gesloten deur. Achter de volgende gesloten deur staan de motoren.
Zo heel af en toe hoor je gerammel aan die afgesloten plaatsdeur. De hoop dat wij deze een keer vergeten op slot te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan