Kettingsloten, welke lengte? Hoe op te bergen?

Probber dat maar is met een supersport zonder opbergruimte.
Heb op de RR ruimte voor maximaal 2 schijfremsloten en dan is de koek op.
Zou bij god niet weten waar ik een ketting moet opbergen op mijn bike.

En het kettingslot in een tanktas is ook al niet ideaal omdat dat ding schuift als een gek bij elke bocht.

En voor wat betreft rolschaatsen / skateboards en een busje.
Degenen die dat gebruiken zijn al zo serieus bezig met het stelen van motoren, dat ze ook vast wel een slijptolletje op accu bij zich hebben om die ketting in te korten.
 
Ik heb zelf een abus ketting van 105cm+abus schijfremslot ART4+ goedgekeurd. Was iets van €135,- dacht ik. Past bij mijn FZR precies onder mijn buddy, maar het ligt er natuurlijk aan wat jij voor motor koopt.
(Afbeelding)

Gebruik zelf ook een abus ketting, zonder schijfremslot. Deze (lompe) ketting past met gemak onder de buddy van mijn R1 :P
Er is dan zelfs nog wat ruimte over *D
 
vraag me af als je een slot onder je buddy verstopt of dat niet gaat rammelen/resoneren?

heb zelf een minimale ruimte waar nu wat gereedschap ligt maar krijg dat zelfs niet zo ingepakt. helemaal verpakt in doeken met elastieken eromheen maar elke drempel die ik neem wordt ik herinnerd aan het pakketje onder mn zadel, vermoed zodoende dat een slot alleen maar meer herrie geeft??
 
Om mijn schouder/nek lijkt me inderdaad ook niet zo'n probleem, maar ik hoor overal 'NOOIT EEN SLOT OM JE LICHAAM DRAGEN'.. meestal zonder argumentatie, maar can anyone fill me in?

En wat voor lengtes sloten hebben jullie (ongeveer)?

Tsja...als je ff een beetje logisch nadenkt had je er zelf ook wel op kunne komen, maar vooruit dan.
Wat denk je wat voor een mooie afdruk je bijvoorbeeld op je rug en/of borst (afhankelijk op wat voor manier je valt) krijgt als je op een motorkap of plat op het wegdek terecht komt, met dat ding om je schouder? Of wat het resultaat is als je een schuiver maakt, en dat slot om je nek achter een ietwat omhoog stekende steen o.i.d. blijft hangen?
Need I say more??
 
Tsja...als je ff een beetje logisch nadenkt had je er zelf ook wel op kunne komen, maar vooruit dan.
Wat denk je wat voor een mooie afdruk je bijvoorbeeld op je rug en/of borst (afhankelijk op wat voor manier je valt) krijgt als je plat gaat met dat ding om je schouder? Of wat het resultaat is als je een schuiver maakt, en dat slot om je nek achter een ietwat omhoog stekende steen o.i.d. blijft hangen?
Need I say more??
Mwah, I get the picture ;)

Als het goed is ga ik zaterdag bij een dealer kijken voor een FZR600, en die heeft als het goed is wat ruimte onder de buddy.. Koop er ook daar een ABUS ketting bij, dus dan kan ik meteen passen en meten welke erin past!

:)
 
Mijn motor staat achter een poort (op slot)
In een stevige schuur (op slot)
Met een geel/Dik kettingslot (24,95) Waar "AFBLIJVEN" opstaat !!
en een schijfremslot (15,-) Op de markt !!
en last but not least, stuurslot!!
P.S. Alleen schijfremslot past onder het zitgedeelte

Ik ga bij huis weg om een stukje te rijden voor de rest rij ik niet!
Bij een terras zet ik m in het zicht en daarna weer naar huis dus
ik heb nog niet zo veel problemen met parkeren (ben ook nog niet op
de motor naar het strand geweest)

Die korting bij de verzekeringspremie die in ik later
wel als ik een duurdere motor rij!! (ART goedkeuring ofzo)

Suzuki GS 500 E Slingshot 1991 (te koop 1200 E = Vraagprijs)
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook kiezen voor een Xena-ketting (met alarm) O-)

2 in 1 slot. Je kunt het Xena-schijfremslot (met alarm en Art4) meenemen voor onderweg en als je thuis komt schuif je daar de ketting in en heb je een kettingslot (met alarm en Art4+).

Of als de ketting wel past in je motor kun je nog altijd kiezen of je even het schijfremslot gebruikt of samen met de ketting.

Kettingen zijn er in 1,10mtr 1,50mtr en 2 mtr.
 
Probber dat maar is met een supersport zonder opbergruimte.
Heb op de RR ruimte voor maximaal 2 schijfremsloten en dan is de koek op.
Zou bij god niet weten waar ik een ketting moet opbergen op mijn bike.

En het kettingslot in een tanktas is ook al niet ideaal omdat dat ding schuift als een gek bij elke bocht.

En voor wat betreft rolschaatsen / skateboards en een busje.
Degenen die dat gebruiken zijn al zo serieus bezig met het stelen van motoren, dat ze ook vast wel een slijptolletje op accu bij zich hebben om die ketting in te korten.
En wat dacht je van op de duo plek, of zo'n spiraalkabel met lussen om via schijfremslot te gebruiken, elke hindernis extra helpt.Hoe beter de jouwe op slot staat, des te sneller kijken ze, :r :r de dieven :r :r , elders...

En het gaat sneller dan lopen, aangifte doen, wachten op de bus etc. |( |( |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan