Kettingsmeer op undertail

Prelude4th

MF'er
30 mrt 2003
65
0
Tilburg
Ik weet het, weer zo'n topic over het schoonmaken van de motor.
Toch heb ik voor dit probleem nog geen eenduidig antwoord kunnen vinden op het forum (tenminste een oplossing werkt dus niet).

Op mijn witte velgen en op de undertail zitten gigantisch veel spetters van de ketting. Nou heb ik zo'n totaalreiniger gekocht van S100. Op de velgen werkt dit prima, maar van mijn undertail krijg ik die spetters er niet af.

Wat moet ik nu gebruiken zonder dat dit de lak of sticker aantast? HELP!!!

Zo ziet mijn undertail er dus nu uit ;(

full
 
Gut, hoe heet dat spul ook alweer? WX80...uuuh nee, wacht effe, WC44? Ja dat was het, WC48 moet je hebben. :)
 
Als je de S100 een half uurtje in laat werken moet het lukken, wasbenzine werkt ook, maar dan moet je wel snel en met veel water de troep eraf spoelen....
 
wasbenzine, en daarna in de was zetten, afspoelen hoeft niet hoor.
 
pronto van cyclon, of bionet van cyclon.. beide ontvetters, pronto is vrij agressief en bionet gebruik ik zelf voor hetzelfde prob. als bionet neit lukt, dan pronto
 
pronto van cyclon, of bionet van cyclon.. beide ontvetters, pronto is vrij agressief en bionet gebruik ik zelf voor hetzelfde prob. als bionet neit lukt, dan pronto
 
Oke thanx

Ik zal morgen eerst nog eens met S100 proberen en dan het spul wat langer in laten werken. Mocht dit niet lukken dan probeer ik iets anders. Ik wist niet zeker of je WD40 ook op je kappen kunt gebruiken.
Ik laat wel even weten of het gelukt is.
 
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn om dat te verwijderen, als je het regelmaatig doet lijkt me dat geen probleem. Ik doe het gewoon met een
sponsje met wat kuisproduct en dan wax eroverheen
 
ontvettende ovenreiniger.

kep ook hele mooie witte velgen, en toen ik de motor kocht zat er ketting smeer en andere troep erop, ovenreiniger eroverheen, en het stroomt eraf.
 
ow en wat je NIET moet gebruiken....
een soort polyester reiniger voor boten ed.
ik er kwam een beetje op mn remschijven en er zitten nu witte vlekjes op die er niet meer afgaan. B|

Een paar keer goed doorremmen en ze zijn ervan af.

MAGIC zie hieronder.
 
ow en wat je NIET moet gebruiken....
een soort polyester reiniger voor boten ed.
ik er kwam een beetje op mn remschijven en er zitten nu witte vlekjes op die er niet meer afgaan. B|
 
Er zijn zoveel dingen die je kan gebruiken.

WD40 en Diesel lossen het vet goed op, maar laten een vettige film achter waardoor je witte undertray binnen 500 meter weer vuil is.

Wat ik opvallend goed vind werken is "Quick'n Brite", en dat is geen grapje.
Vet en olie ff inspuiten en je veegt het met een doekje zo weg.

Maar mijn favoriet is "Rewit" van Wetrok. :} De ultieme ontvetter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan