Kettingsmeersel (uit potje)

Rutg3r

kloon
24 okt 2007
2.277
0
Gezocht:
goed soort kettingsmeersel (wat je er met een kwastje oid op moet doen).
Ik word strontziek van die spuitbussen (er komt meer langs de spuitbus omlaag dan uit het mondje zelf...)

Dus: Weet iemand een goed merk/ soort kettingsmeersel om met een kwastje aan te brengen op je ketting?

Bij voorbaat dank. :]
 
Uit mijn hoofd Forte Red grease verkrijgbaar bij de meeste motorzaken.

Superspul ik doe al 4 jaar met hetzelfde potje *O*


RCG.png
 
Laatst bewerkt:
Uit mijn hoofd Forte Red grease verkrijgbaar bij de meeste motorzaken.

Superspul ik doe al 4 jaar met hetzelfde potje *O*


[afbeelding]
Super, ik zal van de week eens gaan kijken! (Vorige ketting had ik met spuitspul behandelt, ging voor geen meter, en was SUPERdroog...) Nu nieuwe ketting, die wil ik goed houden! :) Nogmaals bedankt :Y
 
heb ook tijdje met vast vet gesmeerd, maar dat kloddert heel je machine onder. Ranzige troep die overal zit.

Ik deed dan ook geen 40.000 km met een potje... dus misschien dat het aan mijn gulzige smeren ligt, maar ik vind een spuitbus handiger.

Was een zwart/grijs potje met groene deksel, gelig vet.
 
heb ook tijdje met vast vet gesmeerd, maar dat kloddert heel je machine onder. Ranzige troep die overal zit.

Ik deed dan ook geen 40.000 km met een potje... dus misschien dat het aan mijn gulzige smeren ligt, maar ik vind een spuitbus handiger.

Was een zwart/grijs potje met groene deksel, gelig vet.


Geen last van.

Ik smeer na het rijden als de ketting warm is dan trekt het er lekker in en niet al teveel smeren.
 
Je moet m'n middenbok eens zien, of de velg van m'n achterband. :X

Wellicht ben ik dan ook een beetje gul met het smeren. Nja, beter te veel dan te weinig. De rest vliegt er wel af ;)
 
UNIVERSALGREASEEP2.jpg


Prima spul, blijft goed zitten, niet duur, en met zo een pot kan je jaren vooruit :Y
 
Laatst bewerkt:
Uit mijn hoofd Forte Red grease verkrijgbaar bij de meeste motorzaken.

Superspul ik doe al 4 jaar met hetzelfde potje *O*


[afbeelding]
Ik heb dat Forte spul ook.
Het spettert idd nogal en dan doe ik er zeker geen overdadige kwakken wet op.
Volgens mij kan je beter dat witte vet nemen; dat ziet er wat minder zacht uit.
Fffff de zoekfunctie gebruiken en je vindt vast wel welk vet dat is.
 
niet geheel onbelangrijk om met dat spul goed je voortandwiel cover eens om de zoveel tijd los te maken en te legen.

Ik had dat gister even gedaan, blijkbaar is dat nooit gedaan in de hele historie, want er kwam toch een partij troep uit. Nu denk je, nou leuk hoef je minder te smeren, maar dat vet met wat zand erin doet meer schade dan een spuitbus ooit zou kunnen aanrichten.
 
Ik dacht precies hetzelfde en heb gewoon een goeie pot kettingvet gekocht: http://www.scootparts.nl/epages/Scootparts.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/Scootparts/Products/59KV01
Is een kilo, doe je echt heel lang mee. Dit is echter "gewoon" vet. Bij vrijwel alle motorzaken verkopen ze "white grease" dat is eigenlijk hetzelfde, maar dan met een andere basiscomponent om 't niet (minder) te laten vlekken op kleding enzo. Kost wel ietsje meer, maar is ook prima natuurlijk.
 
Uit mijn hoofd Forte Red grease verkrijgbaar bij de meeste motorzaken.

Superspul ik doe al 4 jaar met hetzelfde potje *O*


[afbeelding]

:^ Gebruik ik ook, blijft ook super zitten.

Ik dacht precies hetzelfde en heb gewoon een goeie pot kettingvet gekocht: http://www.scootparts.nl/epages/Scootparts.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/Scootparts/Products/59KV01
Is een kilo, doe je echt heel lang mee. Dit is echter "gewoon" vet. Bij vrijwel alle motorzaken verkopen ze "white grease" dat is eigenlijk hetzelfde, maar dan met een andere basiscomponent om 't niet (minder) te laten vlekken op kleding enzo. Kost wel ietsje meer, maar is ook prima natuurlijk.

Vergis je er niet in, white grease is GEEN kettingvet. Je kunt het er best voor gebruiken, maar het zal nooit zo goed en lang blijven zitten als echt kettingvet.

White grease is een soort universeel motorvet, je kunt het gebruiken om wielassen in te vetten, draaiende delen, rubberringen om makkelijker te monteren etc etc.
 
hee rutger ik ben ook overgestapt op de eerder genoemde pot Forte Red en het blijft goed zitten, er zit wel een klein beetje op mn velg maar hij is nog steeds geel terwijl hij bij mn vorige spuitbus al zwart zou zijn geweest.. :)
 
prima spul, je moet niet teveel smeren. Anders zijn er van die mensen die klagen dat hun hele motor eronder zitten.
 
Nou, na al deze reacties heb ik besloten 'Forte Red (grease)' aan te schaffen. Van de week eventjes langs een zaak rijden die het heeft :)

Nog een vraagje (jaja, noob :P )
om de hoeveel km is het aangeraden het te doen? 300-400?
 
Nou, na al deze reacties heb ik besloten 'Forte Red (grease)' aan te schaffen. Van de week eventjes langs een zaak rijden die het heeft :)

Nog een vraagje (jaja, noob :P )
om de hoeveel km is het aangeraden het te doen? 300-400?

smeren als je gereden hebt (vooral in de regen)
 
smeren als je gereden hebt (vooral in de regen)
dus eigenlijk na elke rit wel? Hoeveel gebruik je ongeveer per keer? heb het gevoel dat ik met die spray veels te veel gebruikte _O- wil dat met dit vet niet doen, zonde van je broek heb ik gehoord...
 
Laatst bewerkt:
Ik kijk gewoon af en toe eens naar de ketting, je ziet het vanzelf als hij droger begint te worden, deed het elke zoveel ritjes eens, varieert, komt niet op de km. Denk dat ik het elke 500 km eens deed, misschien iets minder.

HKS Kettingspray is trouwens ook erg prettig vind ik :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan