motorgoeroe
Die hard MF'er
- 8 jun 2009
- 510
- 0
Hallo allemaal,
Ik zag gisteren dat de kettingspanner bout (die grote) wat anders is. op de ene helft heeft ie gewoon de schroefdraad de andere helft weer niet. Alsof de schroefdraad ineens platter is gemaakt.
Nu zat ik vandaag bij Yamaha onderdelen te kijken, of ik enige vergelijking kan zien. Tot mijn grote verbazing, hoort die bout zo. Op de tekening was hij precies hetzelfde afgebeeld. Helft bedraad andere helft niet.
Nu ben ik weer nieuwsgierig, waarom. Ik probeerde allerlei logische redenen te bedenken, waarom dat zo is gemaakt.
Aan de houvast, zou het volgens mij niet liggen, want de ene helft dicht bij de kop heeft ongeveer 12 á 13 mm bedrading, dat is genoeg denk ik.
Dus nu denk ik dat die speciale holle bout extra lang is gemaakt om meer houvast te geven langs de wanden aan de veer.
Zou dat kunnen, of zit ik er een paar mm naast
groeten
en rustig aan met de kalkoen.
Ik zag gisteren dat de kettingspanner bout (die grote) wat anders is. op de ene helft heeft ie gewoon de schroefdraad de andere helft weer niet. Alsof de schroefdraad ineens platter is gemaakt.
Nu zat ik vandaag bij Yamaha onderdelen te kijken, of ik enige vergelijking kan zien. Tot mijn grote verbazing, hoort die bout zo. Op de tekening was hij precies hetzelfde afgebeeld. Helft bedraad andere helft niet.
Nu ben ik weer nieuwsgierig, waarom. Ik probeerde allerlei logische redenen te bedenken, waarom dat zo is gemaakt.
Aan de houvast, zou het volgens mij niet liggen, want de ene helft dicht bij de kop heeft ongeveer 12 á 13 mm bedrading, dat is genoeg denk ik.
Dus nu denk ik dat die speciale holle bout extra lang is gemaakt om meer houvast te geven langs de wanden aan de veer.
Zou dat kunnen, of zit ik er een paar mm naast
groeten
en rustig aan met de kalkoen.