Kettingspanner bout

motorgoeroe

Die hard MF'er
8 jun 2009
510
0
Hallo allemaal,

Ik zag gisteren dat de kettingspanner bout (die grote) wat anders is. op de ene helft heeft ie gewoon de schroefdraad de andere helft weer niet. Alsof de schroefdraad ineens platter is gemaakt.

Nu zat ik vandaag bij Yamaha onderdelen te kijken, of ik enige vergelijking kan zien. Tot mijn grote verbazing, hoort die bout zo. Op de tekening was hij precies hetzelfde afgebeeld. Helft bedraad andere helft niet.

Nu ben ik weer nieuwsgierig, waarom. Ik probeerde allerlei logische redenen te bedenken, waarom dat zo is gemaakt.
Aan de houvast, zou het volgens mij niet liggen, want de ene helft dicht bij de kop heeft ongeveer 12 á 13 mm bedrading, dat is genoeg denk ik.
Dus nu denk ik dat die speciale holle bout extra lang is gemaakt om meer houvast te geven langs de wanden aan de veer. O-)

Zou dat kunnen, of zit ik er een paar mm naast B|

groeten
en rustig aan met de kalkoen.
 
Als jij nou eens een foto post, wil ik wel uitleggen O-)

Oke, heb net een foto gemaakt. Hoop dat ie duidelijk genoeg is.



Laat me eens raden...het gaat over de bout van de nokkenas ketting spanner, en niet die van je aandrijfketting?

Ja, daarom stond deze zin er ook bij:

Dus nu denk ik dat die speciale holle bout extra lang is gemaakt om meer houvast te geven langs de wanden aan de veer. O-)

gr
Lijkt me eerder te gaan over de draadlengte van de stam van een volgroeide paddo. Heeft TS wel vaker problemen mee.

Ik heb eerlijk gezegd geen zin om "leuke opmerkingen" met jou te delen.
Verder verspil ik geen tijd aan jou.
 
Terug
Bovenaan Onderaan