Kettingspanner distributie

WouterBlade

MF veteraan
18 mrt 2008
1.041
0
Berkelland
Hallo,

Ik wil binnenkort mijn kettingspanner vernieuwen van de distributie van mijn Fireblade SC-28. Maar ik kan nergens een site vinden waar dat ding op staat? Iemand een link of adres voor mij?

Mvg,

Wouter
 
Als je dit een domme vraag vindt,reageer dan aub ook niet;)

Dat is het nare aan openbare internetforums, daar mag iedereen gewoon reageren! :+

OEM parts moet je gewoon bij de lokale motorzaak of dealer aanschaffen, maakt qua prijs geen zak uit en dan weet je zeker dat het klopt.
Tenzij je een aangepaste aftermarket kettingspanner zoekt, maar dat was je vraag niet...
 
Als je dit een domme vraag vindt,reageer dan aub ook niet;)

Geen domme vraag, eerder een logisch antwoord zou ik zeggen. Een computer haal ik toch ook bij de computerwinkel, en een brood bij de bakker?

Internetshoppen lijkt zo'n hype te worden, dat mensen nog wel eens vergeten dat de motorzaak op de hoek ook gewoon vrijwel elk onderdeeltje voor je kan krijgen...
 
Ja ok klopt ook wel, ik heb het ook liever meteen in mijn handen.Maar bij veel motorzaken moeten ze ook veel bestellen. Maar ik doelde eigenlijk op meer info of er nog verschillende spanners zijn kan er weinig over vinden op het net.
 
Net ff de motorzaak gebeld hier in de gemeente(honda dealer) En die moet hem bestellen en kost ongeveer 120 à 130 euro. Als ik hier op het forum zoek zie ik prijzen van tussen de 60 en 80 euro.Dus dit is een beetje duur 130 euro voor een spanner?
 
Net ff de motorzaak gebeld hier in de gemeente(honda dealer) En die moet hem bestellen en kost ongeveer 120 à 130 euro. Als ik hier op het forum zoek zie ik prijzen van tussen de 60 en 80 euro.Dus dit is een beetje duur 130 euro voor een spanner?

De prijs verschilt enorm per model, dus dat is moeilijk te zeggen.

De dealer zou alleen de prijs wel direct moeten kunnen zien als hij hem bestelt, dus ik vind het vreemd dat hij geen exacte prijs kan noemen.
 
Ja ok klopt ook wel, ik heb het ook liever meteen in mijn handen.Maar bij veel motorzaken moeten ze ook veel bestellen. Maar ik doelde eigenlijk op meer info of er nog verschillende spanners zijn kan er weinig over vinden op het net.

Duidelijk, misverstand dan :) Het is trouwens een heel bekend probleem bij honda, die spanner. Zou dus ook genoeg over te vinden moeten zijn ;)

Net ff de motorzaak gebeld hier in de gemeente(honda dealer) En die moet hem bestellen en kost ongeveer 120 à 130 euro. Als ik hier op het forum zoek zie ik prijzen van tussen de 60 en 80 euro.Dus dit is een beetje duur 130 euro voor een spanner?

Ff wat meer info over die spanners dan... je hebt 2 keuzes. Een originele spanner, of een handmatige (APE is een bekend merk van handmatige spanners). Een originele zou inderdaad goed rond die prijs kunnen zitten. De handmatige spanners kosten wat minder, daar zal die 60 tot 80 euro waarschijnlijk over gaan.

Ze hebben allebei zo hun voor en nadelen...
Een originele is vrij prijzig, en kan weer kapot gaan. Voordeel is echter dat het "plug and play" is, en je er geen omkijken meer naar hebt.
Een handmatige gaat nooit meer kapot en is wat goedkoper, maar daarvan is het grote nadeel dat je hem regelmatig moet bijspannen, wat de originele automatisch doet. Bovendien moet je zorgen dat de kettingspanning precies goed is, een te slappe danwel te strakke ketting kan voor flinke motorschade zorgen.

Ik monteer zelf altijd het liefst gewoon weer een originele.
 
Ff wat meer info over die spanners dan... je hebt 2 keuzes. Een originele spanner, of een handmatige (APE is een bekend merk van handmatige spanners). Een originele zou inderdaad goed rond die prijs kunnen zitten. De handmatige spanners kosten wat minder, daar zal die 60 tot 80 euro waarschijnlijk over gaan.

Ze hebben allebei zo hun voor en nadelen...
Een originele is vrij prijzig, en kan weer kapot gaan. Voordeel is echter dat het "plug and play" is, en je er geen omkijken meer naar hebt.
Een handmatige gaat nooit meer kapot en is wat goedkoper, maar daarvan is het grote nadeel dat je hem regelmatig moet bijspannen, wat de originele automatisch doet. Bovendien moet je zorgen dat de kettingspanning precies goed is, een te slappe danwel te strakke ketting kan voor flinke motorschade zorgen.

Ik monteer zelf altijd het liefst gewoon weer een originele.

Same here... zo bijzonder vaak gaan ze nou ook weer niet kapot.
Een originele is tot hij defect gaat in elk geval onderhoudsvrij...
 
Ik heb hem gemonteerd,maar hoor nog steeds een licht geratel bij 3000 tot 5000 trpm. Dus binnenkort ook maar eens even de ketting vervangen wat Honda eigenlijk helemaal niet op geeft in de manual.
 
Als je hem demonteerd staat hij toch altijd helemaal uit?


Of praat ik nu peop :?


Je keunt kijken of hij werkt door hem weer naar binnen te schroeven, het schoefje los te laten, dan moet hij naar buiten "floepen"
Zo werkt het bij mijn NX250 in ieder geval ( ook een honda ;) ) daar heb ik laatst een nieuwe opgezet.

de oude werkte nog wel...

maar met een nieuwe ( originele +-70 euri) was de ratel/rammel wel mooi weg :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan