Kettingvet op velgen

2FastForYou

MF'er
11 aug 2004
138
0
Ter Idzard
Wie weet een goed middel op je kettingvet wat op de velgen is gespatterd van de velg af te halen.

Ik heb gespoten velgen dus het moet niet één of ander raar middel zijn waarbij gelijk de verf afbladert...
 
Diesel. Gewoon een doekje met wat dieselolie. Kost weinig, werkt goed. Diesel is een stuk minder 'schraler' dan ontvetters en absoluut niet agressief. Na het schoonmaken met dieselolie kun je je velg gewoon met water en zeep wassen.
 
Daar zijn inderdaad al aardig wat topic over te vinden ;)
Ik gebruik zelf altijd Dasty van de Wibra, dat kost erg weinig en ontvet ontzettend goed :)
Niet op blank alu spuiten want kan wit uitslaan.
En nadien op zwarte lak zeker goed afspoelen en altijd even een waxlaagje erop want is wel heel erg 'doog' dan.
 
Ik meende dat WD40 juist een smeermiddel is.....

Alles wat een oliebasis heeft werkt goed om kettingvet van je velg te halen. Dus hier werkt mayonaise of pindakaas net zo goed als WD40. Any smeermiddel will do, behalve siliconensprays want die verdunnen het vet niet. Maar ook als je wd40 gebruikt om het vet te verdunnen (je kunt nooit iets schoonmaken met wd40, net zo min als met kruipolie) moet je het wassen met een sopje om de oliefilm eraf te krijgen.
 
ketting vet verwijderen begint voor mij eigenlijk als je velg nog schoon is. Goed in de autowas zetten (Turtle oid) waardoor je velg lekker glad wordt en als het ware 'verzegeld' is. Vervolgens na iedere (flinke) tour gewoon een droge lap erlangs...

als hij toch vuil blijft dan is een sopje met wat heet water en waspoeder erg effectief...

veel succes..
 
Ik heb nu een pro-oiler geinstalleerd, dus die achtervelg-vol-kettingvet ellende is gelukkig voorbij. Maar ik pakte altijd een doek en wat wasbenzine. Mijn verf kon er prima tegen, en ik schat zo vrijwel alle verfsoorten op velgen (behalve die uit een hema-spuitbus).

Wasbenzine lost het vet op, en werkt dus beter dan het vet verdunnen met een andere olie zoals WD40 of diesel.

Gewone benzine uit je tank zal trouwens ook wel werken....
 
Hier komt 'ie dan, de gouden tip: NevrDull!!! }) })
Zijn een soort watten met krasvrij schoonmaakmiddel. Werkt echt perfect en is bij de (betere) dealer te koop of op http://www.motozoom.nl (www.motozoom.nl)
 
Hier komt 'ie dan, de gouden tip: NevrDull!!! }) })
Zijn een soort watten met krasvrij schoonmaakmiddel. Werkt echt perfect en is bij de (betere) dealer te koop of op http://www.motozoom.nl (www.motozoom.nl)
Gebruik jij dat om je gespoten velgen te reinigen?
Ik gebruikte het om aluminium te polijsten. Dat werkt perfect
 
Terug
Bovenaan Onderaan