Kettingvet vs Kettingolie

De Osco is inderdaad een lekker simpel systeem. Wel duur.....
Nadeel is dat je het reservoir in bereik moet monteren (je mot nu eenmaal aan dat stangetje kunnen trekken) Heb je wel eens geprobeerd met winterhandschoenen aan dat &^%@$#!!! knopje te vinden????
 
Pro-oiler is zeker ook heel handig ja. Werkt op grond van het aantal omwentelingen van je wiel, en dat is precies waar de hoeveelheid olie van afhankelijk zou moeten zijn. Bovendien kun je m.b.t. een controller tijdelijk de hoeveelheid iets verhogen (bijvoorbeeld handig als het regent, dan spoelt de olie er namelijk iets sneller af).
 
ik heb een pot vet bij mijn motor gehad.
en smeer de ketting als het nodig is en als ik 'm in een keer op de bok krijg, na het rijden in.
gaat super makkelijk, doe t met een kwastje.
maar ik heb ook witte kettingspray (s100)liggen
 
Misschien wel wat prijzig, maar verdient zich dubbel terug, want was meestal wat laks met het kettingsmeren |( . Verder heb ik net even naar dat andere automatisch smeersysteem gekeken, maar daar kennen ze de prijzen ook en het voordeel vind ik van Osco-systeem....ik bepaal wanneer er gesmeerd wordt }) .
Het probleem met winterhandschoenen daar kan ik me iets bij voorstellen :? , maar heb ik geen last van....de tijd van het hele jaar rijden heb ik gehad en trouwens wanneer ik winterhandschoenen moet aantrekken blijft mijn fiets lekker warm in de schuur en ik lekker binnen :o .

Gegroet Michiel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan