Kettingvet

Phr3ak

MF veteraan
5 nov 2003
17.394
14
Apeldoorn
Is dat normaal, dat bij de ietwat lagere tempraturen het vet niet meer uit het spuitbussie wil komen :?

Dit is nou al de 2e bus die hiero dienst weigert :X
 
Komt er uberhaupt wel iets uit (lucht) :? :? :?

Anders moet je na je laatste gebruik de bus ff op zijn kop houden en spuiten zodat ie schoon is als je 'm weg zet -O-


Heel af en toe sputtert ie een beetje, maar heb het spuit dopje er al eraf gehad, en met een naald doorgeprikt, en als je het witte ventiel in duwt wat onder dat dopje zit, dan gebeurt er ook niets :(
 
Koopje geweest zeker..... _O- *O*

verstopt is denk ik het probleem.

Reddings poging kan het volgende zijn: de spuitbus even onder de warme kraan zetten(verwarmde lucht zet uit en de druk neemt toe)........ :)
 
Komt nogal eens voor, de druk is dus op en je krijgt het vet er dus ook niet uit. Probeer volgende keer je bus steeds wat rechterop te houden. Dan weet je zeker dat je bij elke keer dat je op het dopje drukt er ook vet mee uitkomt. Door het scheef houden wil het vaak dat er wel druk ontsnapt zonder dat er vet mee komt. Dit hebben busjes WD40 ook nogal eens. Wisten jullie trouwens dat je WD 40 ook in een jerrycan van een paar liter kan krijgen? Je moet het dan wel in een oude spuitfles doen ofzo om het te kunnen gebruiken.

ps: je kunt nu natuurlijk het busje lek maken en het vet er zo uit halen
 
Het was/is gewoon een busje van Shell :)

Overal te koop voor 10 euro 90, en nee ik heb er geen aandelen in B|

naamloos26zd.gif


Deze is het dus! :(
 
Ik zou een mail met je verhaal erin sturen naar shell, met al je reddingpogingen en theorien...dat je nog wel zoveel vetrouwen in shell had,maar nu slapeloze nachten hebt...etc etc

Vervolgens sturen ze je misschien een DOOS kettingvet ;)
(letop: als deze tip dus werkt, wil ik ook 1 spuitbusje 8- ), redelijk toch 1tje?)
 
door al dat gezeik...... smeer ik er nu dus maar vast vet op.......uit een potje??...uit een potje ja.

Smeert veel beter en langer..... geeft ook meer rotzooi dat is waar... en je moet het doen als de ketting warm is ( eigenlijk altijd natuurlijk) :Y :Y
 
door al dat gezeik...... smeer ik er nu dus maar vast vet op.......uit een potje??...uit een potje ja.

Smeert veel beter en langer..... geeft ook meer rotzooi dat is waar... en je moet het doen als de ketting warm is ( eigenlijk altijd natuurlijk) :Y :Y
Gebruik jij soms die rooie meuk uit een potje van uhm Forté? Met zo'n kwastje?

Is dus geen verkooppraatje dat het beter/langer smeert? :)
 
Gebruik jij soms die rooie meuk uit een potje van uhm Forté? Met zo'n kwastje?

Is dus geen verkooppraatje dat het beter/langer smeert? :)


nou nee, het is uit een groene pot, welke ik gewoon bij Motoport heb gekocht... kostte geloof ik rond de 17 euro.... maar ik doe er al bijna een jaar mee, en rij toch zo'n 20.000 per jaar... Smeert echt veel beter, eerder was bijv. de ketting na een regenbui al weer helemaal droog... nu niet meer

en ik smeer het er met een tandenborstel op.....
 
nou nee, het is uit een groene pot, welke ik gewoon bij Motoport heb gekocht... kostte geloof ik rond de 17 euro.... maar ik doe er al bijna een jaar mee, en rij toch zo'n 20.000 per jaar... Smeert echt veel beter, eerder was bijv. de ketting na een regenbui al weer helemaal droog... nu niet meer

en ik smeer het er met een tandenborstel op.....
Licht verwarmen scheelt ook een stuk.. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan