Kettingvet

Trickshot

Die hard MF'er
27 apr 2006
528
104
Welke is populair en effectief enneh, spuitbus of gewoon een potje en met een kwast ertussen frutten??

Oh ja, nog een; Velgen.. Siliconenspul of Wax?? ik weet dat de ene vuilafstotend is en de ander lekker glimt maar welke is nou 'beter'?

:] :]
 
ik gebruik sinds kort "Xeramic white chain wax" en vind het echt fantastisch spul. zit gewoon in een spuitbus en is wit van kleur. vloeibaar genoeg om goed de rolletjes binnen te dringen en na honderden km's nog steeds geen glimmende rolletjes; en kleverig genoeg om na 10 minuten wachten al op je ketting te blijven zitten zonder te gaan spetteren op je achterband.

beste spul wat ik ooit heb gehad, al blijft het wel een prijzig goedje: 11 euro voor een spuitbus van 500 ml. (10x je ketting sprayen en hij is leeg)

S100 schijnt ook goed te zijn, maar heb ik geen ervaring mee.

hier nog een topic: Forte Red Chain Grease - zin of onzin?

er was onlangs geloof ik nog een ander topic over, maar kan ik niet meer vinden...
 
ik gebruik sinds kort "Xeramic white chain wax" en vind het echt fantastisch spul.
:^

Gebruik ik sinds kort ook. Daarvoor gebruikte ik de witte ketting spray van S100, op zich ook wel goed, maar de Xeramic spray plakt net ff wat beter en spettert daardoor wat minder en blijft langer zitten. Ook is die Xeramic spray goedkoper dan S100. :Y En als je nog twijfelt, volgens de verpakking is de Xeramic spray voorzien van 'space technology' 8-)

Om kettingvet van mijn velgen / achterbrug te halen gebruik een beetje remmenreiniger, werkt als een tiet :)
 
Laatst bewerkt:
Ketting smeer ik met "Switzerland 648" een groene bus met witte kettingsmeer, geloof i.i.g. dat 't zo heet, kon met goeggul ff niks vinden.
Velgen reinig ik met Dasty superontvetter van de Wibra, daarna ff insmeren met WD40 of wax...Dasty goed naspoelen, kan bij hoge concentraties ietwat uitbijten.

-edit-
motorex-chain-lube.jpg


Dit spul dus :9
 
Laatst bewerkt:
Ik spuit met Putoline Tech Chain (geloof ik). Velg schoonmaken doe ik gewoon niet. Sinds ik het vet bovenop de ketting spuit op de achterbrug, ter hoogte van de kettingeleider, komt er ook vrijwel niks meer op het achterwiel, trouwens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan