kettingwielen sm 530exc

  • Onderwerp starter Anoniempje327
  • Startdatum
A

Anoniempje327

Guest
Ik moet de ketting en kettingwielen vervangen van de 530 van een neef van me.
Er zit momenteel 49-15 in wat volgens mij erg kort is.
Wie heeft er een 530 sm en wat zit er op?
Ik zat te denken aan achter 42 o.i.d.
 
15-42 is vrij lang....
14-43 zal denk ik wel goed zijn :Y
Ik rijd ook met deze verhouding op men fs570 (zelfde bakverhoudingen als 530ktm)
Topt nog 180+ maar soms ga ik zellf naar 15/43 om vb samenn te rijden met groep racers anders rijd ik teveel hoog in toeren naar men zin als er zo af en toe over de 150 word gegaan ;)
 
Laatst bewerkt:
15-42 is vrij lang....
14-43 zal denk ik wel goed zijn :Y
Ik rijd ook met deze verhouding op men fs570 (zelfde bakverhoudingen als 530ktm)
Topt nog 180+ maar soms ga ik zellf naar 15/43 om vb samenn te rijden met groep racers anders rijd ik teveel hoog in toeren naar men zin als er zo af en toe over de 150 word gegaan ;)
Ik heb ze net vervangen
Er lag achter 49 op en voor 14.
Nu is het 15 en 43.
Hij rijd geen wedstrijden en alleen maar op de weg.
 
Vind de 530 dat fijn? Ik heb een 450 met 14/51 en als ik rond de 70/80Kmh zit in de 6, dan klappert de ketting behoorlijk. Ik ga dan terug naar 5.
 
ja ik moet met mijn 570 ook geen 80 rijden in 6 |( maar er zitten versnellingen op :Y :P
Het "leuke" aan wat langere vertanding is dat je vb makkelijk 100/110 kunt rijden zonder dat je daarvoor hoge toeren moet draaien :)
Daarom rijd ik nu vb 15/43 omdat ik soms de motor gebruik om te gaan werken (13km enkel).
Dan is het gwn aangenaam om 100+ te kunnen rijden zonder dat je veel gas/toeren moet maken :) vooral als motor nog niet warm is rijd ik niet graag aan hoge toeren.....
En de 570 is sterk genoeg met deze vertanding wil hij in 4e nog op het achterwiel ;)
Met 14-43 is het helemaal feest maar is wat vervelend voor lange recht stukken of mee te rijden met andere motoren ik heb geen sm vriendjes -O- :+
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft me net gebeld dat het nu veel beter rijd.
Het was dus toch een goede keuze.
 
Terug
Bovenaan Onderaan