Keuren RDW

Drzaadberg

MF veteraan
31 jul 2004
4.477
0
Eindhoven (Noord Brabant)
Hallo, :W

Ff een vraagje, ik wil men motor laten keuren bij het RDW, alleen wat zijn de eisen?

Mij gaat het voornamelijk dan of er spiegels op moeten zitten en zojah welk formaat

Heb je op je achterrem een achterlichtschakelaar nodig? Zit valtermoto Rem/schakelsetje op

En KTPverlichting is verplicht?
 
spiegels sowieso, ik meen dat alleen maar een kant verplicht is (links of recht, weet ik niet zeker). remlicht schakelaar altijd (met een schakelset kun je altijd een speciale banjobout met een druk sensor erin). ktp verlichting weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Afhankelijk van bouwjaar van je motor en typegoedkeuring, geen , één of twee spiegels.

Valt nogal op als die ontbreken...

Kentekenplaatverlichting: ja.

Remlicht: ja.

Vraag het eens na bij RDW. Kun je meteen de juiste spiegels en zo monteren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zowieso ook een reflector op de achterkant! goede vriend van me moest er ook 1 op zetten, daarna er gewoon weer afhalen ;)

suc6 ermee
 
Hallo, :W

Ff een vraagje, ik wil men motor laten keuren bij het RDW, alleen wat zijn de eisen?

Mij gaat het voornamelijk dan of er spiegels op moeten zitten en zojah welk formaat

Heb je op je achterrem een achterlichtschakelaar nodig? Zit valtermoto Rem/schakelsetje op

En KTPverlichting is verplicht?
de motor technisch keuren doen ze niet meer tenzij de motor buiten de EU komt,zwaar verbouwd is of een motorfiets die een WOK melding heeft op zijn kenteken.

kijken alleen naar t framenummer,motornummer en typeplaatje

ik ben zelf al een paar x geweest en oa met motoren waar veel acc(akra,heldere knippers,achterlicht) op zaten maar daar werdt niet naar gekeken bij mij althans
 
Ben drie maanden geleden ook geweest met mijn Fazer S2, was toen helemaal standaard en ze hebben alleen gekeken naar de algehele staat. Banden etc. en dan wel héél héél vlug. Vervolgens framenummer + motornummer gecontroleerd en toen stond ik weer buiten, dit alles duurde ongeveer 4 minuten :P
Oja waarvan ik er 2 heb staan te buurten met de RDW man :P
 
Ben drie maanden geleden ook geweest met mijn Fazer S2, was toen helemaal standaard en ze hebben alleen gekeken naar de algehele staat. Banden etc. en dan wel héél héél vlug. Vervolgens framenummer + motornummer gecontroleerd en toen stond ik weer buiten, dit alles duurde ongeveer 4 minuten :P
Oja waarvan ik er 2 heb staan te buurten met de RDW man :P

Ik was een paar weken geleden bij de RDW (Zwijndrecht) met 2 klassieke bromfietsen. Waarvan 1 zelfs zonder framenummer. Was idd 5 minuten per stuk, framenummer inslaan was zo gepiept.

In de wachtruimte hing een documentje waarop inderdaad stond dat motorvoertuigen vanuit de EU geen technische keuring hoeft te ondergaan. Jammer dat En geland niet onder de EU valt, anders was je gelijk van die irritante koplampwissel af.

Groeten, Karl
 
Ik ben afgelopen dinsdag bij de rdw in waddinxveen geweest om me engelse zx6r te laten keuren. Had de standaard uitlaat eronder en zijn eerste opmerking was al van mooi je heb nog een standaard uitlaat, volgens hem controleerde ze ook het geluidsniveau als dit niet zo was. Verder zijn me nummer en me koplamp gecontroleerd.

Verschilt dus echt per keurmeester allemaal...
 
Ik ben afgelopen dinsdag bij de rdw in waddinxveen geweest om me engelse zx6r te laten keuren. Had de standaard uitlaat eronder en zijn eerste opmerking was al van mooi je heb nog een standaard uitlaat, volgens hem controleerde ze ook het geluidsniveau als dit niet zo was. Verder zijn me nummer en me koplamp gecontroleerd.

Verschilt dus echt per keurmeester allemaal...

als je goed gelezen had dan is het voor engelse motoren anders.

dit mede doordat ze aan de verkeerde kant rijden :P en het lichtbeeld dus anders is
 
Laatst bewerkt:
chips, check
bier, check


dit wordt een UTFS topic.... *O*
full
 
heb je hier een voorbeeld van? :?



http://www.mdi-online.nl/webshop/artikelgroep.aspx?id=3c8a3956-e88b-48b0-a55d-33b8371fb48e&lang=nl&returnpath=/webshop/artikelgroep_keuze_groep.aspx&tab=1

ff naar beneden, naar de de remlichtschakelaar scrollen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan