Keuring Ingevoerde Enduro Motor

Bazzler

MF'er
5 aug 2006
131
0
Heerlen
Hallo,

Ik heb zeer veel interesse in een Suzuki RMX 250. Dat is een Enduro motor.
Deze motor komt uit België en ik zou hem dan willen invoeren.
Nu heb ik een paar kleine vraagjes:

Ik vroeg het laatst aan een vriend van me met dat invoeren en hij zei tegen mij dat hij niet door de keuring komt ivm uitlaatgassen en geluidoverlast.
Het is een 2-takt 250cc motor.Is dit waar of is dit gewoon onzin want ik zie zoveel enduro motoren die gewoon uit NL komen die 250cc 2 takt zijn :?

Moet er op een Enduro motor knipperlichten zitten?
Moet er ook een toeter ofzo op? zo ja hoe doe ik dat want er zit geen accu ofzo op..

Heeft iemand nog verdere info over deze motor?want ik zie ze vrij weinig ook op google enzo zie ik hem niet veel. het is een Suzuki RMX 250 uit '94.

Groetjes Bazzler
 
als je er niet de weg mee op wilt en het ding wil gebruiken waarvoor hij is gemaakt hoeft hij niet gekeurd en hoeven er geen knippers kentekenplaat verlichting en spiegels op. dat gaat allemaal alleen maar kapot in het terrein. wil je er wel de weg mee op dan zul je een kenten moeten aanvragen en dan moet al die onzin er natuurlijk wel op zitten bij de keuring.
 
ja dat weet ik maar dat vraag ik ook niet ;)

Ik wil hem gebruiken voor op de weg mee te kunnen rijden..
Kun je ook een kenteken op jou naam laten zetten als je nog geen motorrijbewijs hebt?
 
Zit er nu in België op deze motor ook al een kenteken, (met gelijkvormigheids attest/cvo en zo?)
Mocht je er in Nederland een kenteken op krijgen, (wat ik erg betwijfel trouwens), dan is op naam zetten zonder rijbewijs geen enkel probleem.
 
uhm er zit nu een Belgisch kenteken op en hij heeft alle papieren zegt hij dus :?

Voor de rest weet ik het ook niet wat hij allemaal wel en niet heeft.
 
Als het in Belgie een enduro met kenteken is geweest en niet gewoon een crosser dan zou je er hier ook een kenteken op moeten kunnen krijgen. Je moet hem dan wel laten keuren en er moeten dan inderdaad ook knippers op zitten maar natuurlijk ook een claxon, minimaal 1 (linker) spiegel, remlicht op tenminste 1 rem, reflector, kentekenplaat verlichting etc etc.
 
Hey bedankt :) hier kan ik wel wat mee..

Alleen is mijn vraag kan ik zo'n toeter makkelijk aansluiten via de bekabeling van dat ding want er zit geen accu op..

Ik ben nogal een simpele ziel wat electra betreft :P
En dat met die knipperlichten klopt volgens mij niet helemaal..volgens mij hoeft op een enduro geen knipperlicht.ik heb een of ander ding gevonden van RDW en daar staat dat alle motoren NA 1996 knipperlichten erop moeten daarvoor is niet verplicht.

Maar nu las ik toenstraks een of ander ding op dit forum en dat ging over invoeren van een Duitse motor ofzoiets.dat was van Duderuud dat topic..daar legde hij haarfijn uit hoe het allemaal in zijn werk ging..

Maar nu zei hij ook dat je een motorrijbewijs nodig hebt om een motor op mijn naam te zetten. Nu is het grote probleem: Ik heb NOG geen motorrijbewijs ;(
Kan ik hem nu toch laten keuren en om mijn naam laten zetten of moet ik toch wachten tot ik mijn papiertje heb?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gr Bazzler
 
Alleen is mijn vraag kan ik zo'n toeter makkelijk aansluiten via de bekabeling van dat ding want er zit geen accu op..
Er zijn claxons te koop die op 12 volt wisselspanning werken. Iedere bromfietszaak verkoopt die.
Ik ben nogal een simpele ziel wat electra betreft :P
En dat met die knipperlichten klopt volgens mij niet helemaal..volgens mij hoeft op een enduro geen knipperlicht.ik heb een of ander ding gevonden van RDW en daar staat dat alle motoren NA 1996 knipperlichten erop moeten daarvoor is niet verplicht.
Klopt... ik wist niet dat ie zo oud was. Had er even overheen gelezen maar hou dat van die spiegels en reflectors voor de rest zeker in de gaten. Mijn ervaring is dat het RDW hem makkelijker goedkeurt als hij er netjes verzorgd uitziet en niet alsof je met de minimale inzet net met de hakken over de sloot probeert te komen.
Kan ik hem nu toch laten keuren en om mijn naam laten zetten of moet ik toch wachten tot ik mijn papiertje heb?
Op je naam zetten gaat inderdaad niet lukken en dus ook keuren niet.
 
Laatst bewerkt:
Oke dan heel erg bedankt :)
Oh maar dan heb ik nog een vraag :P

Ik gebruik die motor dan wel een tijd als crosser maar kan ik wel die motor gewoon kopen en als ik mijn rijbewijs heb hem alsnog laten keuren en op mijn naam zetten? en hoe gaat dat intussen in zijn werk met het kenteken enzo :?
Vervalt dat kenteken gewoon en moet ik hem helemaal opnieuw late invoeren zonder die belgische papieren erbij ofzo? :? kan iemand mij helpen? :?
 
Je kunt hem wél gewoon op naam zetten zonder rijbewijs.
Je neemt je paspoort en een uitreksel uit het bevolkingsregister mee, en klaar.
Bedenk je wel dat hij daarna verplicht verzekerd moet worden? Daar heb je misschien wel een probleem, omdat je aan de verzekering moet doorgeven wie de regelmatige bestuurder is. (in dit geval kan jij dat dus niet zijn, want je hebt geen rijbewijs)
 
Terug
Bovenaan Onderaan