Keurmerk helm

AngelInMe

MF'er
4 sep 2004
77
0
Geleen
Ik heb even wat vragen over het keurmerk en of jullie me misschien wat tips kunnen geven.......

Is er ondertussen al wat veranderd of niet?
Mijn helm heeft landcode e13 dus hij komt uit luxemburg en de 6-cijferige reeks begint met 04. Deze is dus wettelijk nog toegestaan en de helm is pas 3 jaar oud, altijd zorgvuldig mee omgegaan en niet zo heel veel gebruikt.

En ga me nou niet vertellen dat een helm broos wordt zodra je hem gebruik.
Politiehelmen gebruiken ze 6 jaar en 8uur per dag ik heb die van mij echt geen 8 uur per dag opgehad 3 jaar lang dus lijkt mij dat mijn helm nog wel voldoet.
Hij is alleen een beetje te ruim nu maar daarvoor ga ik er een helmmuts onder dragen. Oh ja reacties zijn altijd welkom
 
Ze worden niet bros door gebruik.
Ze worden bros door zonlicht. Dit geldt alleen voor polycarbonaat helmen (de goedkopere soort).
Politie rijdt rond met glasvezel/epoxy en die hebben dat probleem niet. Maar daar betaal je dan ook voor (pak weg 600 euro of meer).

Een polycarbonaat helm die je tien jaar lang in de kelder hebt gedragen is nog prima, op de pasvorm na. Maar drie jaar in de volle zon ongebruikt op tafel zetten en je kunt hem afschrijven.

Tom
 
Terug
Bovenaan Onderaan