Keuze 1000cc naked

Verboompie

Die hard MF'er
14 nov 2012
369
4
Den Haag
Beste mensen,

Ikzelf rijd nu op een xt660x, uit 2004, maar merk dat het niets voor mij een een SM/Toermachine. Ik rijd toch liever op een naked.

Ik heb zitten lezen, lezen, lezen en nog eens lezen. Ik kwam eruit dat ik graag een 4 cilinder wilde, 1000cc en kwam op de volgende motoren:
- Kawasaki Z1000
- Honda CB1000R
- Yamaha FZ1N

Ik kan echter niet goed mijn keuze maken en weet niet goed waar ik op moet letten met het maken van mijn keuze bij een naked, ik heb nog niet zoveel verstand van een naked (racer & supermoto wel).

Zijn er mensen die mij misschien kunnen helpen door doorslaggevende reden te kunnen geven (uiteraard moet ik zelf een beslissing nemen).

Ik heb namelijk bij het maken van mijn keuze voor dempers voor mijn xt dit ook gevraagd, en ik ben me van bewust dat er meerder topics zijn, maar niet in de vraagvorm die ik wil. Ik heb toen nogmaals gevraagd wat voor dempers ik moet kiezen en mensen hebben mij goed overgehaald en daar heb ik geen spijt van, hier probeer ik dat weer.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Bij voorbaat dank!
 
Ik weet dat je 4 cilinders opgeeft maar een Tuono is ook prachtig.

van deze zou ik dan toch voor de honda gaan denk ik
 
Beste mensen,

Ten eerste wil ik jullie bedanken voor alle feedback.

Zelf vind ik de honda het mooist, maar als ik dit vergelijk met de z1000 titan, vind ik die ook wel erg mooi (maar dan moet je wel gelijk meer dan 10.000 euro neerleggen, dat heb ik niet).

Mijn budget ligt tussen de 5.000 en 7.000, aangezien dit een motor is waar ik zo lang mogelijk mee wil rijden en dus ook een redelijk nieuwe motor wil aanschaffen.

Ik heb de volgende specs in beeld gebracht, voor mezelf:


Ik weet niet welke keuze ik moet maken. Qua motorish is de fz1n veruit de beste, alleen dan vind ik de looks meevallen. Dan moet ik dus de z1000 titan halen, maar valt buiten mijn budget, dan blijft nog de cb1000r over, alleen deze heeft wel de looks, minder motisch maar is duurder dan de fz1n, hoop meer dan iemand mij hier enigzins kan helpen.
 
Gooi voor de lol ook eens een dikke twin in de mix. Een Suzi SV1000 moet bijvoorbeeld wel binnen de prijsrange te vinden zijn denk ik.
 
Ik heb vorig jaar heel veel nakeds uitvoerig test mee gereden (geen 20')
en heb uiteindelijk een street triple gekocht :?

de reden: het rijden zelf,meer dan power genoeg voor de weg en stuurt pakken scherper dan alle andere naar mijn gevoel


als je een testritje kan regelen ,probeer dan 2 of 3 motoren kort na elkaar te testen,liefst op dezelfde dag
 
Beste mensen,

Ten eerste wil ik jullie bedanken voor alle feedback.

Zelf vind ik de honda het mooist, maar als ik dit vergelijk met de z1000 titan, vind ik die ook wel erg mooi (maar dan moet je wel gelijk meer dan 10.000 euro neerleggen, dat heb ik niet).

Mijn budget ligt tussen de 5.000 en 7.000, aangezien dit een motor is waar ik zo lang mogelijk mee wil rijden en dus ook een redelijk nieuwe motor wil aanschaffen.

Ik heb de volgende specs in beeld gebracht, voor mezelf:
[~[url="http://img24.imageshack.us/img24/577/74173614.png"]afbeelding~][/URL]

Ik weet niet welke keuze ik moet maken. Qua motorish is de fz1n veruit de beste, alleen dan vind ik de looks meevallen. Dan moet ik dus de z1000 titan halen, maar valt buiten mijn budget, dan blijft nog de cb1000r over, alleen deze heeft wel de looks, minder motisch maar is duurder dan de fz1n, hoop meer dan iemand mij hier enigzins kan helpen.


Ja man Speed Triple :Y _O-
 
De FZ1 rijdt bijwijze van spreken als een zeshonderd. Pas vanaf 7000 toeren zit er poeier in. De injectieafstelling is maar zozo en de grondspeling idem.

De kawa heeft van onderin een sterk blok, maar stuurt nogal lomp.

De honda stuurt wel lekker voor een Jap en heeft een koppelsterk blokje. Heeft enkel een veringupdate nodig.

De honda zou mijn keuze zijn indien er geen kanjers zoals de Speed Triple of de V4 Tuono bestonden.

Als het per se een viercilinder moet zijn: eind dit jaar komt de BMW S1000 naked op de markt.
 
Laatst bewerkt:
Wat zou de prijs van die naked dan zijn.

Ik hou van dat gillend geluid dus een 2-3 takt gaat hem niet worden :(
 
Over de prijs is nog niks bekend. Allicht zo rond de prijs van de priller tuono gezien die ongeveer dezelfde elektronica bling bling heeft.

En die triumphs, ktm's of aprilia's zijn ook viertakten :P :+
 
Laatst bewerkt:
Gewoon proefrijden 2-3 of 4 cylinder maakt niet uit ,De beleving is voor iedereen anders
en je kunt het net zo mooi op een papiertje hebben staan.Heb je nix aan
Stap er op rijd er mee, voel het ,en misschien kom je wel op wat heel anders uit
Ook belangrijk wat zit voor jou lekker en stuurt fijn, vind je het wel zo lekker met je bakkes vol in de wind (ik wel ,en t scheelt bekeuringen)
 
De FZ1 rijdt bijwijze van spreken als een zeshonderd. Pas vanaf 7000 toeren zit er poeier in. De injectieafstelling is maar zozo en de grondspeling idem.

De kawa heeft van onderin een sterk blok, maar stuurt nogal lomp.

De honda stuurt wel lekker voor een Jap en heeft een koppelsterk blokje. Heeft enkel een veringupdate nodig.

De honda zou mijn keuze zijn indien er geen kanjers zoals de Speed Triple of de V4 Tuono bestonden.

Als het per se een viercilinder moet zijn: eind dit jaar komt de BMW S1000 naked op de markt.


What he said... (fazer geen grondspeling en geen koppel bij lagere toeren, Z stuurt lomper en CB is een beetje ... zacht)

Ik heb 3,5 jaar een CB1000R gehad en is de beste keuze van de hierboven vermelde 4-cilinders.
Maar heb nu na een omzwerming van 6 maand met een R1200GS terug een naked gekocht en deze keer geen 1000, maar een Street Triple R (met amper 675cc).
De 675 stuurt in vergelijking met de CB ( en ander 1000) veel scherper en toch stabiel (uitstekende vering op die Street R) en heeft een heel leuk motor-karakter (zeker geen gebrek aan power) en verslavende rauwe sound.
 
Denk dat ik het verkeert zeg :D

Ik wil dat gillende geluid, niet zo zware geluid.

Ik heb nu een xt, is alleen maar een hard geluid, maar ik wil echt dat wat lichtere geluid en de hogere de toeren zijn de harder dat ding gilt :p (ach, leuk om zo iets uit te leggen) xD
 
Als het per se een viercilinder moet zijn: eind dit jaar komt de BMW S1000 naked op de markt.

mag jij met mij mee gaan kopen als je die voor tussen de 5 en 7 duizend euro kan krijgen:D

Denk dat ik het verkeert zeg :D

Ik wil dat gillende geluid, niet zo zware geluid.

Ik heb nu een xt, is alleen maar een hard geluid, maar ik wil echt dat wat lichtere geluid en de hogere de toeren zijn de harder dat ding gilt :p (ach, leuk om zo iets uit te leggen) xD

alle 4 cilinders hebben dat volgens mij. zeker met een aftermarket uitlaat eronder zoals een leo vince
 
Laatst bewerkt:
Denk dat ik het verkeert zeg :D

Ik wil dat gillende geluid, niet zo zware geluid.

Ik heb nu een xt, is alleen maar een hard geluid, maar ik wil echt dat wat lichtere geluid en de hogere de toeren zijn de harder dat ding gilt :p (ach, leuk om zo iets uit te leggen) xD

En jij denkt dat je dat hoort als je erop zit? :)

Ik heb enkele gsxr 750 gereden,en wat ik vooral hoorde was de airbox,een diep sonoor/ brommend geluid alla een stofzuiger op doping :P
Bij een 1000 zou dat nog dieper moeten zijn.

Bij de daytona 675 3 cilinder die ik nu rijd,is dat geluid nog rauwer :9 ,(inlaat geluid),en die fiets draait meer toeren dan een van,de door jou genoemde,motoren.
 
Had voorheen een r6 met mivv gp uitlaten, was echt een leuk geluid, zoiets probeer ik nu ook te krijgen, maar ik wil geen racer meer rijden, niks voor mij xD wil alleen maar gas vol open rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan