Keuze aanschaf nieuwe motor

david1

MF'er
23 sep 2004
186
0
leuven
Na jaren geexperimenteerd te hebben met kweddels en opgebeurde motors te kopen.

Vorige motors: gs'je 500f,
Kawasaki zx-7
kawasaki zxr-7.

Dit waren 2dehands motoren die ik had gekocht op motorsites,
Altijd wel iets meegemaakt van mankementen of ontzichtbare schade nadien.


Nu zou ik graag een nieuwe deftige motor vanuit de winkel in mijn handen willen,
Juist hardwerkend 10.000€ gespaard,

Mijn vraag: Wat raden jullie mij aan als motor te kopen?

Voorkeur: r1 met veel pk, r6je met veel pk :9

Wat ik ook bedoel welk is de beste/mooie/zware motor waarmee ik jaren kan doorrijden?

* een 100pk'tje wil ik niet meer hebben,dan rij ik het maximum eraf en is hij murg na 4 maanden,zeker mijn rijstijl* :9


:]
 
Klinkt hard, maar pk's intresseerd mijn enorm veel

Als het maar glijd en lekker brult,en STEVIG is

Bv welke motor heeft goeie koppeling?

Ben ook snelheidduivel 8-)

Liefst een met goeie topspeed :9
 
Klinkt hard, maar pk's intresseerd mijn enorm veel

Als het maar glijd en lekker brult,en STEVIG is

Bv welke motor heeft goeie koppeling?

Ben ook snelheidduivel 8-)

Liefst een met goeie topspeed :9

heb jij wel je a rijbewijs?

gaat strax vast weer naar een busa topic. :Z
 
ja A ben geen 21 maar heb twee jaar ''ervaring''

mag gaan laten inwisselen,

die zx heb ik vastgekregen zonder kw of andere vermeldingen op papier





8-)
 
Vind het een beetje vreemd je bent dan net van 25kW af en dan meteen aan de r1 een 600 van tegenwoordig heeft zat pk's om een beetje te wennen.
 
Nu zou ik graag een nieuwe deftige motor vanuit de winkel in mijn handen willen,
Juist hardwerkend 10.000€ gespaard,

Mijn vraag: Wat raden jullie mij aan als motor te kopen?
Ik zou geen nieuwe kopen maar een jonge tweedehands :)
(ivm afschrijving bij een nieuwe)
 
Koop een nette 2e hands... hou je nog een paar € over voor een doodskist
Als je graag wilt driften adviseer ik een SM, kan je lekker dwars mee door de bocht (kan met een SS ook wel maar daar heb jij nog lang niet genoeg ervaring voor al zul je zelf wel denken... 2 jaar ervaring is niets als je met een beperking hebt moeten leren)
 
Vind het een beetje vreemd je bent dan net van 25kW af en dan meteen aan de r1 een 600 van tegenwoordig heeft zat pk's om een beetje te wennen.
tja ik rijd naar 2 jaar 25 kw ook een thunderace :X

maar ik vind dit toch een beetje van het hayabusa gehalte....

Ik heb voor de thunderace gokozen omdat het een nog vrij confortabele motor is voor een toch heele sportieve motor. (en dit in mijn budget paste)
Maar als je graag alleen maar wilt "knallen" kun je nog beter met een 600 uit de voeten aangezien dit ook al loeihard gaat en een tikeltje lichter is.
 
Ah, David1 is die stoere jongen die in zn trui ergens in een durp door België knalde. Stoer. Zou je echt wel een r1 kopen? Hoeveel kindjes ga je doodrijden dan?
 
Die 10.000 euro heb je wel deftig bij elkaar gespaard voor iemand van 20 jaar dan ! Ik kreeg dat niet voor elkaar toen ik 20 was....
Of ging je nooit stappen of troep kopen wat je voor eventjes leuk is? Dan is het misschien wel mogelijk.... ik ken er zo 1 die niets in zn jeugd deed/kocht en van dat geld dus een auto en motor kocht.
 
Die 10.000 euro heb je wel deftig bij elkaar gespaard voor iemand van 20 jaar dan ! Ik kreeg dat niet voor elkaar toen ik 20 was....
Of ging je nooit stappen of troep kopen wat je voor eventjes leuk is? Dan is het misschien wel mogelijk.... ik ken er zo 1 die niets in zn jeugd deed/kocht en van dat geld dus een auto en motor kocht.

Jaloezie is een slechte eigenschap :]
 
Kijk eens op de 'Te koop aangeboden' sectie van dit forum. Daar staan jonge en bijna nieuwe motoren tussen.
Op dit moment staat er bijv. een bijna nieuwe ZX6r (2005), GSXR1000 (2004), ZX9r (2003) en GSXR600 (2005), SV650 (2006) te koop met weinig tot geen KM.
M.i. betere investering als een nieuwe motor.
Succes
 
check

dan kijk ik eens bij jonge tweedehands motoren

Niemand zx-6 of zx-10 te koop met weining km??
 
Die 10.000 euro heb je wel deftig bij elkaar gespaard voor iemand van 20 jaar dan ! Ik kreeg dat niet voor elkaar toen ik 20 was....
Of ging je nooit stappen of troep kopen wat je voor eventjes leuk is? Dan is het misschien wel mogelijk.... ik ken er zo 1 die niets in zn jeugd deed/kocht en van dat geld dus een auto en motor kocht.

1jaar,koppel maand werken zonder alteveel prul te kopen kom ik er wel.
 
Vind het een beetje vreemd je bent dan net van 25kW af en dan meteen aan de r1 een 600 van tegenwoordig heeft zat pk's om een beetje te wennen.

Ik kom helemaal niet van een 25kw!

momenteel zxr-7 ingeschreven als 25kw zonder vermelding kw op papier.

Ie heeft iets van 125pk, maar weegt 170kg bruut gezegd

Dus lichter en meer pk's wil ik.
 
Jaloezie is een slechte eigenschap :]

Jij noemt dat jaloers... ben ik niet, sorry hoor, maar helemaal niet van je jeugd genieten, gaan stappen, een vriendin hebben enz. voor alleen een auto en een motor ? Nee dankje.. dan ga ik liever leuke dingen doen. En nu heeft ie nog steeds geen meid....

Overigens had ik toen ik 20 was ook gewoon een auto en een motor hoor, had alleen geen fonkelnieuwe R6 op 25kw.
Maargoed, als je nog thuis woont kan je wel heel hard sparen als je niets uit geeft en wel een fulltime baan hebt. Ik zat alleen nog op school toen ik 20 was :)
 
Ie heeft iets van 125pk, maar weegt 170kg bruut gezegd
Dus lichter en meer pk's wil ik.

Dan moet je geen R6 nemen maar een R1. Die paar kilo's die de R6 lichter is dan die ZXR750 vallen denk ik vies tegen (geloof dat de R6 iets van 165 of tegenwoordig nog minder weegt) maar qua pk's zitten ze ong. gelijk.

Maar die 170kg vind ik nog wel meevallen, het kan vele malen zwaarder ;)
 
Jij noemt dat jaloers... ben ik niet, sorry hoor, maar helemaal niet van je jeugd genieten, gaan stappen, een vriendin hebben enz. voor alleen een auto en een motor ? Nee dankje.. dan ga ik liever leuke dingen doen. En nu heeft ie nog steeds geen meid....

Overigens had ik toen ik 20 was ook gewoon een auto en een motor hoor, had alleen geen fonkelnieuwe R6 op 25kw.
Maargoed, als je nog thuis woont kan je wel heel hard sparen als je niets uit geeft en wel een fulltime baan hebt. Ik zat alleen nog op school toen ik 20 was :)

Volgens mij zie je het echt verkeerd. Als iemand geen geld uitgeeft aan 'leuke' dingen, dan betekent dat niet gelijk dat hij/zij saai of gierig is. Maar eerder dat er geen behoefte aan is.

Ik ben net 18 geworden, en heb genoeg geld om een maagdelijke sportmotor te kopen. Dat ik er 3 jaar lang 'leuke' weekends voor heb moeten opgeven... so be it. Want zometeen kan ik pas echt gaan genieten :]

;)
 
ik begrijp niet dat je aan andere moet vragen wat je voor motor moet kopen of wat zij ervan denken. koop toch wat jezelf wilt en wat je mooi vind, denk alleen wel na waar je, je motor voor wilt gaan gebruiken, dus als je alleen maar gaat toeren of voor woon werk verkeer (dus in weer en wind) of dat je snel weer van je rijbewijs af wilt(te hard rijden).en beslis lekker zelf wat je wilt

1 advies hou het glimmende deel boven

en veel rij plezier
 
Volgens mij zie je het echt verkeerd. Als iemand geen geld uitgeeft aan 'leuke' dingen, dan betekent dat niet gelijk dat hij/zij saai of gierig is. Maar eerder dat er geen behoefte aan is.

Ik ben net 18 geworden, en heb genoeg geld om een maagdelijke sportmotor te kopen. Dat ik er 3 jaar lang 'leuke' weekends voor heb moeten opgeven... so be it. Want zometeen kan ik pas echt gaan genieten :]

;)

Ik kan merken dat je 18 bent, want woorden als 'jaloers' 'saai' en 'gierig' heb ik nooit gezegd of bedoeld. Dat maak jij er van. Misschien voel jij je wel aangesproken op wat ik zei over die kennis van me, omdat jij nooit net als die knakker wat leuks deed ?

Ik zeg alleen dat het jammer is van al die leuke dingen die je doet als je jong bent en waar je minder tijd of geld voor hebt als je ouder bent.
Het leven is meer dan alleen maar motorrijden (gelukkig). :Y
 
Ik kan merken dat je 18 bent, want woorden als 'jaloers' 'saai' en 'gierig' heb ik nooit gezegd of bedoeld. Dat maak jij er van. Misschien voel jij je wel aangesproken op wat ik zei over die kennis van me, omdat jij nooit net als die knakker wat leuks deed ?

Ik zeg alleen dat het jammer is van al die leuke dingen die je doet als je jong bent en waar je minder tijd of geld voor hebt als je ouder bent.
Het leven is meer dan alleen maar motorrijden (gelukkig). :Y

Touche! Scherp.

En je antwoord op je eerste vraag: nee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan