Keuze Fireblade vs Susuki GSX-R 750

Moon

MF'er
19 jul 2003
217
0
Amsterdam
Afgelopen vrijdag is mijn fireblade in elkaar gereden op de A4, hele achterkant er af door iemand die in de slip raakte met remmen. Total los dus. Nu moet ik een nieuwe motor hebben want ik rij ook woon werk verkeer en kan niet zonder motor.

Maar nu heb ik twee keuzes (budget is ongeveer max 5000):

1) Een nieuwe (2e hands) fireblade. Ik vind die zwarte wel mooie (uit jaar 1996) nog geen concrete gezien)

2) ik heb een Susuki GSX-R 750 (zwart/grijs) gezien, met mooie Leo Vinci uitlaat uit 2000 (35000 op de teller)

Maar wie kan mij vertellen wat de verschillen zijn in vermogen en merk ik dat met mijn oude blade (had een 1993 model)
Wat zijn de verschillen in onderhoud.
Is de stand van zitten heel anders als de Fireblade aangezien ik niet te veel op mijn polsen wil rusten aangezien ik soms best wel lange afstanden rij.

Wat zijn nog andere verschillen tussen deze motoren.

alvast dank voor de info en de hulp met mijn keuze.
 
Op de Gixxer rust je meer op je polsen, dus als je lange afstanden moet rijden kan je beter voor een Blade kiezen. Deze zitten minder extreem. Wil je meer snelheid dan moet je voor de Gixxer gaan. Deze heeft meer vermogen dan een blade uit 1996.

De gixxer 750 had tijdens de vergelijkingstesten in 2000 met de ZX-9R, CBR900rr (sc44) en R1 volgens mij zelfs de hoogte topsnelheid.

Maar met een uitgebreide proefrit ervaar je het verschil.

Gr,
Riekky
 
Laatst bewerkt:
als je een comfortable supersport wil moet je eens kijken naar een zx9!!rijden super relexd maar als het nodig is....

laat ik er nou toevallig eentje aanbieden...

:P

mmm mijn broertjes account...mijne is chris zappa
 
Laatst bewerkt:
Zou je niet denken aan de tot Tuono omgebouwde RSV mille in het TKA deel van dit forum? Ik had het wel geweten iig!
 
De Gixxer natuurlijk! :Y

Die is vier jaar nieuwer dan de Blade... Dus ook qua techniekontwikkeling, prestaties, bochtengedrag etc...


Maar als je echt niet kunt kiezen, ga is een proefrit maken op beide motoren... Denk dta je er dan snel uit zult zijn..
 
Laatst bewerkt:
Zou je niet denken aan de tot Tuono omgebouwde RSV mille in het TKA deel van dit forum? Ik had het wel geweten iig!

Ik ben objectief O-) O-) O-)
IK RAAD DERHALVE GRAAG DE fireblade AAN!
Bovenstaand advies dient u derhalve te negeren! :+

ps. Voor 5000 euro ga je toch geen 96'er kopen,...daar rij je een 2000 (nw. model) voor,...Nee, niet bij de dealer ,...maar zoek ff hier op TKA,...staat een 2001 te koop voor iets van 5700,....daar ga je wel uit komen denk ik.

Check: [2001] Fireblade 2001 veel extra's *€ 5700,00*
Check: [1999]mijn dikke FireBlade 900RR 1999 voor 4750E
Check: [als het perse bij een dealer moet]
U zoekt een occasion motor in goede staat? Hp Motoren heeft hem.
beslissing lijkt mij makkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Bedank allemaal voor de info, GiXXer dus voor de meeste.
Ga dinsdag voor de proefrit op de GSX, ben erg benieuwd.
Vooral de zithouding zal de doorslag gaan geven.

Heb inderdaad die Aprillia RSV gezien, maar toch liever de GSX.
Het blijft lastig, maar volgens mij is deze goede prijs mede doordat dit model 2000 nog net het oude model is, en dat er in 2000 ook een nieuw model is uitgekomen.

Dinsdag weet ik meer.
groet!!
 
Afgelopen vrijdag de GSX opgehaald en is fantastisch. Stuurt vooral heel lekker, wel meer schakelen en wat minder power onderin de toeren. Nu km maken.
 
Gefeliciteerd ermee! :Y

Nu missen we enkel nog een foto van het ding. :)
 
Schijnt dat de CBR reeks van Honda een betere verdeling heeft van koppel
dan de GSX-R reeks van Sukzuki.
Mijn voorkeur zelf gaat uit naar Honda CBR 600 F Sport
zie link:
Moto – Honda
Succes met nieuwe bike kerel.
 
aprilia rsv/falco geen optie? super relaxte houding maar je kan er goed mee knallen

falco%20achter%20resized.JPG
 
Ik zal maandag wat piccs doen want die zitten nog op de digi cam.

Gekocht bij Mobu motors in Enkhuizen, € 4500, Heb er meteen kleine knippers op laten zetten voor (van die kleien LED bolletjes) en achter want die grote zijn niet zo mooi. Verder Leo Vinci uitlaat (waar ik nog een demper voor zoek). verder standaard.

Ik moet zeggen dat ik inderdaad de de koppel van de Fireblade beter vind (maar goed is ook 900cc. Als je hoog in de toeren zit dan gaat het prima. Ik ben een vrij luie schakelaar merk ik want ik moet nu vaker schakelen om een beetje power te houden (en niet 's ochtends de buren uit bed te brullen, want die Leo Vinci maakt "best" wat geluid).

Wel stuurt deze GSX stukken lekkerder als de fireblade, en de positie liggend achter je ruitje is ook veel beter.
Er zit ook een alarm op (spyball) maar die wil er niet altijd meteen af en dus voordat ik wegga regelmatig eers 3 keer een alarm. iemand tips. Ook over hoe je bijvoorbeeld de ketting kan smeren zonder alarm want alarm gaat er na een minuut of wat meteen automatisch op.

Ik ben er erg blij mee!!
 
Ik moet zeggen dat ik inderdaad de de koppel van de Fireblade beter vind (maar goed is ook 900cc. Als je hoog in de toeren zit dan gaat het prima. Ik ben een vrij luie schakelaar merk ik want ik moet nu vaker schakelen om een beetje power te houden (en niet 's ochtends de buren uit bed te brullen, want die Leo Vinci maakt "best" wat geluid).

Gefeliciteerd met je bike!!!!!!

Al moet ik zeggen dat het allemaal zoveel verschil niet maakt..
Blade kan dan wel meer koppel hebben, in de praktijk blijkt dat het verschil heel minimaal is....
En dan bedoel ik echt HEEEEEEL minimaal
Zeker vanuit stilstand, al rijdend al helemaal geen verschil

Dit vergelijk is met mijn eigen GSX ('98) en een blade uit '99
Beiden op alle 2 de motoren gereden
 
mhh mooie bike alleen dat kontje is niet mijn smaak... Ik had voor de Blade gegaan....

Maar als jij dr blij mee bent ben ik dat ook :)
wel erg mooie kleur stelling!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan