keuze hulp motor, lastig verhaal

3 jan 2018
8
0
Ik rijd nu al wat jaartjes rond met de st1100.
Opzich tevreden maar ben op zoek naar wat anders. de intentie is om een gebruikte motor aan te schaffen weer om voornamelijk mee te toeren.

Wat me niet bevalt aan de st1100 is de zitpositie.
ik heb een verhoogd stuur er al op, verhoogd zadel (ivm lange benen) en nog krijg ik last van mijn onderrug. (en dan ben ik pas 37)

Verder zit ik ook altijd in de volle turbulentie met mn kop. Ik heb al meerdere ruiten gehad: een 57cm puig met en zonder spoiler, origineel met en zonder spoiler. Nu een mra vario max en ook dat is het net niet.
Ook valt me op dat een hoger scherm de motor instabieler maakt op hogere snelheid.

Wat me wel bevalt is het vermogen, 100pk is zat, en de koffers.

Nu ben ik gek aan het worden van de keuze wat het dan moet gaan worden.. weer een sporttour, echte tour, cruiser/chopper...Adv's vind ik ook mooi maar offroad ga ik toch niet.

Ik had in mijn gedachten de gl1500, FJR1300 of R1150rt

de bmw met hun boxer configuratie staat me tegen ivm sleutelen. voor een koppeling moet bijna de gehele motorfiets uit elkaar...verder een mooie motor.

FJR lijkt me een goede motor alleen weet ik niet hoe de zitpositie is. ik weet het, gaan proefrijden...

gl1500 is een beest van een motor maar wel redelijk makkelijk aan te sleutelen en schijnt als een vorst te rijden. Heb een keer op een k1200lt mogen rijden en dat is ook heerlijk.

Wie kan me een beetje helpen in de keuze?
Mag van alles zijn.
Criteria zijn: geschikt voor lange mensen, zitpositie recht of een beetje onderuit naar achter, eventueel comfortabel voor passagier. Makkelijk om te onderhouden. En koffers!

prijs 3000/4000
 
Hoi Ricardo,
Een heel verhaal en je bent redelijk duidelijk, toch geef je zelf het antwoord al.