Keuze Kymco GT 300i of Burgman 200

scooter99

MF'er
24 jan 2015
90
0
Purmerend
Soms wil je gewoon wat advies van andere , momenteel rijd ik op een Honda pcx 150 geweldige scooter alleen op de snelweg wil je er niet mee rijden vind ik, nu was mijn keuze gevallen tot 4000 euro op een Kymco people GT 300i of de nieuwe Suzuki Burgman 200, dan wel natuurlijk het model van 2015, maar denk dat het verschil met het vorige type alleen maar optisch is.
Maar als je dan weer gaat lezen zie je toch wel heel veel problemen bij de Burgman, en over de Kymco eigenlijk alleen maar positieve reacties, dus mensen met ervaringen van beide scooters graag uw mening hier over.
 
Weet niet waar je vandaan komt?

Trouwens, voor 4000,- kan je met wat zoeken en bellen een hele nette honda sh300i vinden.
Zijn meer opties voor te krijgen en word al 10 jaar gemaakt dus heeft zich al ruim bewezen.

Vond de cockpit van de gt toch weer niet zo mooi als de sh.

Suzuki kent inderdaad regelmatig zijn "aandachtspunten"

Ik zou zelf lekker voor een frisse sh300i gaan voor die 4000.
 
Ik zou de Burgman in jouw situatie denk ik laten staan. Niet omdat deze slecht is, ik vind het een leuk ding en heb ervaring met de 125cc en 200cc (oude model), maar de stap van 150cc naar 200cc is klein. Je kan de snelweg op, maar nog steeds te weinig pit. De GT300i ken ik niet, maar als hier hetzelfde blok in zit als van de Downtown 300, dan zit je voor op de snelweg goed. Burgman 200 en Downtown 300 liggen qua looks meer bij elkaar dan Burgman en GT. Persoonlijk had ik dan denk ik voor de Downtown 300 gegaan.
 
ligt er aan hoeveel je op de snelweg komt dan heb je op de downtown de meeste wind bescherming denk ik. anders voldoet de gt ruim
 
zo kun je nog wel even door gaan.
want een 400cc of zelfs een 500 cc vind je ook wel voor 4000 euro.
het ligt er dus aan of je voor vermogen.
opbergruimte of allebei gaat.
of dat je een maximale aantal cc in gedachte hebt ivm bijv hogere werkplaats kosten gewicht benzine verbruik etc.
 
Ik wil me eigen beperken voor 4000 euro tot een nieuwe scooter, ben gisteren even wezen kijken naar de Burgman maar is toch niet mijn ding, ik hou meer van een kleine scoot met veel inhoud, daarom is het jammer dat de Aprilia sportcity cube 300 bijvoorbeeld niet meer gemaakt wordt, dat is nou eigenlijk precies wat ik zoek, ik krijg ook al veel positieve berichten binnen om gewoon de overstap te maken van Honda naar Kymco, ben altijd huiverig geweest om van Honda af te stappen wat merk betreft maar eerlijk is eerlijk je ziet steeds meer Kymco`s rijden, en BMW en Kawasaki gebruiken ook Kymco motoren dus lijkt het mij dat ze dat niet zomaar doen, kortom ik krijg steeds meer vertrouwen in het merk.
 
Ik wil me eigen beperken voor 4000 euro tot een nieuwe scooter, ben gisteren even wezen kijken naar de Burgman maar is toch niet mijn ding, ik hou meer van een kleine scoot met veel inhoud, daarom is het jammer dat de Aprilia sportcity cube 300 bijvoorbeeld niet meer gemaakt wordt, dat is nou eigenlijk precies wat ik zoek, ik krijg ook al veel positieve berichten binnen om gewoon de overstap te maken van Honda naar Kymco, ben altijd huiverig geweest om van Honda af te stappen wat merk betreft maar eerlijk is eerlijk je ziet steeds meer Kymco`s rijden, en BMW en Kawasaki gebruiken ook Kymco motoren dus lijkt het mij dat ze dat niet zomaar doen, kortom ik krijg steeds meer vertrouwen in het merk.

Kijk ook eens naar sym http://www.marktplaats.nl/a/motoren...viousPage=lr&lr_snippet=horizontalRichSnippet

Zeker net zo goed als kymco,maar minder kitscherig :X

SYM Joymax 300i ABS motorscooter voor 35kW A2 rijbewijs

en Test: Kymco Downtown 300i motorscooter A2-rijbewijs
 
Laatst bewerkt:
je hebt gelijk de cube 300 was is ook mijn fav in de 300cc.
die sym is ook erg betrouwbaar en gaan het ook steeds beter doen.
die kymco vind ik toch mooier en ik vond zef het motor karakter wel heerlijk.
neigde meer richting de 400 cc scooters.
evenals de bev 350 maar die is dan alweer te duur voor je.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle info, maar vind toch wat betreft grootte de Kymco people GT300 het lekkerst om mee te rijden, ik heb vroeger een x-max gehad maar vind toch nog steeds voor een motor scooter een compact model het lekkerst, daarom is het zo jammer dat Honda de PCX niet maakt in een 200 cc. uitvoering want wat betreft het even snel pakken en rijden is het een toppertje, alleen snelweg moet je dus niet willen nemen.
 
Windbescherming op de snelweg met een GT300 is prima als je er maar een hoge ruit op zet. De Downtown heeft wel meer bagageruimte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan