Keuze maken

Welke fiets?

  • Fazer1000

    Stemmen: 5 13,5%
  • SV1000

    Stemmen: 15 40,5%
  • VFR 800 FI VTec

    Stemmen: 11 29,7%
  • Anders, namelijk...

    Stemmen: 6 16,2%

  • Totaal aantal stemmers
    37

old_RolandN

geblokkeerd account
22 jun 2005
4.727
2
Omg Den Haag
Beste mensen,

Zoals meer mensen dit probleem hebben heb ik het nu ook: Heb 3 fietsen waarvan ik graag de voor maar ook de nadelen wil weten en het betreft de volgende fietsen.

Fazer1000
SV1000
VFR800 FI V-Tec

Er zijn veel geruchten over het onderhoud van de VTec en over de fazer en SV valt weinig negatiefs te vinden... Nu zou ik dus graag onderbouwde teksten van rijders willen lezen en en geen speculaties over het onderhoud van deze fietsen.
Eventuele gelijke fietsen (zowel qua prijs als uiterlijk) mogen ook aangeprezen worden met de voor en nadelen.

En niet zeggen 'proefrit maken' want daarin kom ik weinig te weten over eventuele 'onderhoudsproblemen'/ontwerpfoutjes/verbeterpunten.

Bedankt alvast!
 
Laatst bewerkt:
Heb gestemd op de SV1000, omdat dat de enige 2-cilinder was in het rijtje... Daarna zag ik pas dat er ook een mogelijkheid 'Anders' was.

Ik zou zeggen: probeer eens een TDM 900! Hoe het zit met onderhoud e.d. van de 900 weet ik niet precies, ik rijd zelf een 850. Mijn collega rijdt een 900 en die hoor ik nooit klagen. Hij is overgestapt van een Fazer 600 en verslikte zich de eerste keer in de bocht bijna in het grotere koppel van de tweepitter... Staat nu een mooie streep rubber in de bocht :P
 
Als je die avatar van je nou eens wat langzamer laat afspelen, zal ik zeggen welke ik het mooist vind :Y
 
Dit is voor ons lastig kiezen. Je wilt kiezen tussen een V-twin, een V-vier en een vier-in-lijn. De keuze van het meest geschikte blok voor jou hangt af van je rijstijl. Ik trek graag vanuit lage toeren lekker een bocht door en rij niet veel hoog in toeren, voor mij dus een V-twin. Anderen zijn weer helemaal weg van de V-tec technologie, het extra vermogen wat ineens vrij komt.

Wat rij je nu/wat heb je eerder gereden en wat vond je daarvan? Op welke basis kom je tot de keuze van deze 3 motoren?

Ik heb de SV nu bijna 2 jaar, 18.000 km, en ik heb geen enkel probleem gehad wat betreft onderhoud etc. Wel heb ik de vering vervangen, net als vele andere SV-rijders. Nu deint hij minder voor, en staat hij achter beter afgesteld, en daar is hij erg van opgeknapt.
 
Dit is voor ons lastig kiezen. Je wilt kiezen tussen een V-twin, een V-vier en een vier-in-lijn. De keuze van het meest geschikte blok voor jou hangt af van je rijstijl. Ik trek graag vanuit lage toeren lekker een bocht door en rij niet veel hoog in toeren, voor mij dus een V-twin. Anderen zijn weer helemaal weg van de V-tec technologie, het extra vermogen wat ineens vrij komt.

Wat rij je nu/wat heb je eerder gereden en wat vond je daarvan? Op welke basis kom je tot de keuze van deze 3 motoren?

Ik heb de SV nu bijna 2 jaar, 18.000 km, en ik heb geen enkel probleem gehad wat betreft onderhoud etc. Wel heb ik de vering vervangen, net als vele andere SV-rijders. Nu deint hij minder voor, en staat hij achter beter afgesteld, en daar is hij erg van opgeknapt.

Ik rijdt nu een fazer600 , 1 van de nadelen van deze fiets is dat je vaak hoog in de toeren moet rijden voor power en heb ik nog steeds de standaard deinende vering erin.
Doel van de fiets: W&W verkeer maar ook af en toe hupjes maken met het voor of achterwiel , ofwel beetje spelen.

VTec spreekt me zeer aan alleen hoor/lees ik veel geruchten over het vtec systeem qua onderhoud...
 
Honda is altijd goed!
Een sv zuipt iets meer, maar een 2 cylinder is super!!!
Fazer is ook leuk.

Zelf zou ik voor de fazer gaan als ik jou was ;)
Binnen 1 jaar heb je ze toch alle 3 gehad dmv schade te rijden _O-
 
Ik rijdt nu een fazer600 , 1 van de nadelen van deze fiets is dat je vaak hoog in de toeren moet rijden voor power en heb ik nog steeds de standaard deinende vering erin.
Doel van de fiets: W&W verkeer maar ook af en toe hupjes maken met het voor of achterwiel , ofwel beetje spelen.

VTec spreekt me zeer aan alleen hoor/lees ik veel geruchten over het vtec systeem qua onderhoud...
Dus je wilt meer power, mn onderin, en je wilt kunnen spelen. V-twin kopen dus!
Voordeel van de SV t.o.v. bijv. een Mille of een VTR-SP is dat het een minder bruut apparaat is, voor woonwerk daarom beter geschikt. Prima keus dus, een SV!
 
gaat vast wel lukken, rij nu veel rustiger/netter :Y
op het circuit ga ik wel los

probeer jij em maar eens een keer te halen, mooie hapsnurker :j

;)

Morgen thuisblijven , dan heb ik intest voor de auto })

Dus je wilt meer power, mn onderin, en je wilt kunnen spelen. V-twin kopen dus!
Voordeel van de SV t.o.v. bijv. een Mille of een VTR-SP is dat het een minder bruut apparaat is, voor woonwerk daarom beter geschikt. Prima keus dus, een SV!

Ok , dank u


De TLR/TLS zijn prachtige fietsen maar na een testrit is toch gebleken dat het geen fiets voor mij is...helaas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan