keuze maken

M. Hommel

Rookie
31 okt 2001
17
0
Ik wil graag weten van mensen die ervaring hebben met de volgende motoren wat de voor en nadelen van deze modellen zijn. Een van deze modellen moet het worden ik ben er echter nog niet uit welke.
HeT gaat om de Suzuki SV650S, GSX600F/750F VANAF BOUWJAAR 98, OF DE HONDA CB 600 HORNET (MET TOPHALF) OF DE KAWASAKI ZR-7 OOK MET TOPHALF.

Alvast bedankt,

M.
 
Kleine kans dat je mensen treft die ze ALLEMAAL kent. Ik ken ze allemaal van diversen test in bladen en i-net, waarschijnlijk net als jij. :)

Altijd een goed idee om testritten te maken, kost wat, maar dan heb je zekerheid want dit soort dingen blijft een persoonlijke zaak.

(Zeker met deze fietsen die allemaal concurrenten van elkaar zijn.)

De Kawa ZR7 is de meest brave fiets, weinig vermogen uit zijn cc\'s en relatief weinig koppel.
Beetje stoffig uiterlijk, al is de achterkant wel fraai.

De CB600 is de meest hoogtoerig van het stel en samen met de SV650 de meest sportieve.

De SV650 heeft het voordeel van veel koppel bij lage toeren door het V-twin blok.

De GSX serie heeft kwa techniek achterhaalde blokken, maar helaas voor jouw is ook dit geen slechte keuze. ;)

Ik ga nu roepen dat ik voor de SV zou gaan... :+
 
In ieder geval niet de GSXF serie...ze zijn niet mooi en lomp enz enz enz...niet mijn favoriet in ieder geval...De kawa is mij niet sterk genoeg....de Hornet zou een leuke keuze zijn..net als de SV...dus hou je er 2 over om uit te kiezen :) Beide zijn leuk :9
 
Hi,

De CB 600f rij ik op dit moment zelf, de sv 650 heb ik een weekend gehuurd
Mijn conclusie:
Biede motoren zijn makkelijk te berijden echter ze hebben allebei een verschillend karakter.
De sv 650 is een 2 cil. de cb 600f 4 cil. de sv heeft veel vermogen onder in, hij topt echter niet echt, de cb heeft een blok die onder in iets minder vermogen heeft maar wel een mooie top

De cb heeft een blok van een cb600, dit blok heeft zich al bewezen in de afgelopen jaren.
Het blok van de sv word gebruikt in andere motor merken dit (bijv. cagiva/laverda) zal wel niet voor niets zijn.

Mijn beslissing om een cb 600 te kopen komt voornamelijk omdat het blok me meer aansprak maar wat nog veel belangrijker was, het probleem met de beenruimte op de sv.
Ik ben 1.92 en dan kun je de benen echt niet kwijt op de sv.

gr.

niek
 
BMW K100, Pan European, Dominator uhm dat zijn toch zo\'n beetje de standaard politie motoren :? Of gaat de politie met \"onopvallende\" motoren meerijden :P
 
Ik heb ze gister ook in een Seat Toledo gezien, een zwarte...dus de bovenstaande motoren zouden ook best kunnen...al zou de zwaailicht dan wel in de binnenzak moeten :P
 
Misschien is hij wel verzekeringsagent? :)

Ik zou voor de CB600 gaan. Die GSX-F vind ik echt 3 keer niets en ik ben wel eens met een 750 F langs wat dealers geweest wat ze er voor terug gaven als ik daar een motor zou kopen. Dat ding levert dus echt niets meer op 2e hands. Is gewoon weinig vraag naar.
 
Ik wil graag weten van mensen die ervaring hebben met de volgende motoren wat de voor en nadelen van deze modellen zijn. Een van deze modellen moet het worden ik ben er echter nog niet uit welke.
HeT gaat om de Suzuki SV650S, GSX600F/750F VANAF BOUWJAAR 98, OF DE HONDA CB 600 HORNET (MET TOPHALF) OF DE KAWASAKI ZR-7 OOK MET TOPHALF.

Alvast bedankt,

M.
SV650S: Leuke fiets, als je er goed op kan zitten... Bij mij is de zithouding naadje... Kan erg sportief doen, maar ook rustig rijden is no problem... Mooie sound (al had die ene waar ik op reed een andere pijp erop...)

ZR-7S: Tamme, zware fiets... Beetje vergelijkbaar met een CB750 uit eind jaren \'90...

Soes GSX-F: Niet erg verfijnd, duidelijk een \'doe maar normaal dan doe je al gek genoeg\' fiets, die niet veel toelaat... Tweedehands erg goedkoop aan te komen (GSX-F750, \'99 voor 10.000 bij een dealer van de zomer)...

CB600: Lief fietsje, laat veel toe, niet alleen braaf toeren, maar ook eens een sportief bochtje, net als de SV, trouwens... Typisch viercilindertje, loopt lekker... Zithouding past bij meer mensen dan die van de SV...

In deze keuze, zou ik gaan voor de CB... Is wel iets minder leuk voor sportief rijden dan een SV, maar de zitpositie op een SV is voor mij naadje... Anders zou de SV zeker in aanmerking komen...

Maar nu hoor je de mening van iedereen, behalve van jezelf... Ga gewoon gezellie een dealertje of tig langs om eens lekker proef te rijden, of huur deze fietsen allemaal eens voor een dagje... Neem gewoon een ding waar je jezelf lekker op voelt... En sta ook open voor andere fietsen... Wie weet zie je de fiets van je dromen staan en rijdt die ook nog lekker... :) Zoals een FJR13... :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan