Keuze motor

M.i.P.

Rookie
21 mei 2020
5
1
Hi,
Nieuw hier, heb al een tijdje geen Motor meer gehad (+10 jaar) en voor die tijd niet heel veel gereden.
Maar erg zinnom weer te beginnen en ik wil graag weer een motor kopen maar misschien kan iemand mij een beetje op weg helpen.
Wat ik graag wil is een naked bike.
Ik ben echt een mooi weer rijder en wil hem gaan gebruiken voor woon werk maar ook lekker dagjes toeren.
Liefst een betrouwbare motor met weinig onderhoud. Heb horen zeggen dat je dan beter voor een japanner kan gaan?
Ik heb al een beetje rond gekeken en uiteraard ga ik wat proefrijden eerst.
Ik neig nu een beetje naar een Suzuki GSR 600 of een Honda CB600F.
Budget rond de 3000.
Iemand wat suggesties of tips?
Gr. Michiel
 
Keuze genoeg voor jou met dat budget.
Zou zekers een Jap kopen en het liefst een Honda of Yamaha.
Kan je zelden echt nat mee gaan.
Een 500 of 600cc variërend van 2 tot 4 cilinder zal jou wel kunnen bekoren.
Zou de exotische modellen lekker laten staan ivm meer kans op technische mankementen.
Ze zien er doorgaans wel vaker optische mooier uit maar zijn bij lange na niet zo betrouwbaar als die van Japanse makelij.
Je kunt de vergelijking wel beetje maken met mooie vrouwen. Ha ha ha
Succes met je zoektocht.
 
Vul je lijstje in bij een grote motorzaak en er komt vanzelf een aanbod op je scherm, en dan scrollen maar..... :]
 
Keuze genoeg voor jou met dat budget.
Zou zekers een Jap kopen en het liefst een Honda of Yamaha.
Kan je zelden echt nat mee gaan.
Een 500 of 600cc variërend van 2 tot 4 cilinder zal jou wel kunnen bekoren.
Zou de exotische modellen lekker laten staan ivm meer kans op technische mankementen.
Ze zien er doorgaans wel vaker optische mooier uit maar zijn bij lange na niet zo betrouwbaar als die van Japanse makelij.
Je kunt de vergelijking wel beetje maken met mooie vrouwen. Ha ha ha
Succes met je zoektocht.
Haha ;)
Dank voor je reactie!
 
Vul je lijstje in bij een grote motorzaak en er komt vanzelf een aanbod op je scherm, en dan scrollen maar..... :]

Denk dan eerder bij de handelaar dan de dealer.

Zie nog maar weinig rond zijn budget staan bij de dealers.
Althans, niet hier in regio 010.
 
Kawasaki Z modellen,de Z750 is een mooie middenklasser met voldoende vermogen ,een 600 lijkt leuk maar gaat vervelen door
dat je veel moet schakelen,je kan beter een motor met wat meer koppel kopen.
 
Denk dan eerder bij de handelaar dan de dealer.

Zie nog maar weinig rond zijn budget staan bij de dealers.
Althans, niet hier in regio 010.
MP zijn zat motoren te koop, kortom in je vrije tijd rondneuzen en dromen en dan kopen.

En wat is weinig onderhoud, onbetrouwbaar....het sommetje kan je pas echt achteraf doen. Portie geluk en netjes je motor onderhouden en behandelen.

Met één stomme wheelie kun je hem al in puin rijden.
 
Keuze genoeg voor jou met dat budget.
Zou zekers een Jap kopen en het liefst een Honda of Yamaha.
Kan je zelden echt nat mee gaan.
Een 500 of 600cc variërend van 2 tot 4 cilinder zal jou wel kunnen bekoren.
Zou de exotische modellen lekker laten staan ivm meer kans op technische mankementen.
Ze zien er doorgaans wel vaker optische mooier uit maar zijn bij lange na niet zo betrouwbaar als die van Japanse makelij.
Je kunt de vergelijking wel beetje maken met mooie vrouwen. Ha ha ha
Succes met je zoektocht.
Kawasaki Z modellen,de Z750 is een mooie middenklasser met voldoende vermogen ,een 600 lijkt leuk maar gaat vervelen door
dat je veel moet schakelen,je kan beter een motor met wat meer koppel kopen.
ok goeie tip tnx!
 
MP zijn zat motoren te koop, kortom in je vrije tijd rondneuzen en dromen en dan kopen.

En wat is weinig onderhoud, onbetrouwbaar....het sommetje kan je pas echt achteraf doen. Portie geluk en netjes je motor onderhouden en behandelen.

Met één stomme wheelie kun je hem al in puin rijden.
Ja ben MP al aan t afstruinen, ook goed qua oriëntatie en wat er te vinden is voor m’n budget.
Hopelijk geen eigen ervaring die wheelie... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan