Keuze motors voor a1 rijbewijs

Proguitar

Rookie
18 aug 2013
15
0
Hallo,

Binnenkort wordt ik 18 en ben ik nu al op zoek naar motors. Eigenlijk wilde ik me meteen een chopper kopen (honda shadow 750) maar door de nieuwe regel kan dit niet. Omdat ik niet 2 jaar wil en kan wachten ben ik nu opzoek naar iets anders. Ik hou van oude look ( 70-80 ) jaren style. Een chopper 125 cc te kopen hebben de meeste mensen afgeraden.

Ik heb op internet nu de Yamaha sr 125 gezien.
Heeft iemand ervaring met deze motor of weet iemand andere modellen die hierop lijken?

Alvast bedankt voor de reacties
full
 
Koop asjeblieft geen sjopper, die dingen zijn bedroevend.

En als je echt zon ding wilt, Sinnis heeft ook een sjoppermodel dacht ik
 
Koop asjeblieft geen sjopper, die dingen zijn bedroevend.

En als je echt zon ding wilt, Sinnis heeft ook een sjoppermodel dacht ik

als hij zoiets wil rijden maakt t toch geen lor uit wat jij er van vind.. :')
 
Hallo,

Binnenkort wordt ik 18 en ben ik nu al op zoek naar motors. Eigenlijk wilde ik me meteen een chopper kopen (honda shadow 750) maar door de nieuwe regel kan dit niet. Omdat ik niet 2 jaar wil en kan wachten ben ik nu opzoek naar iets anders. Ik hou van oude look ( 70-80 ) jaren style. Een chopper 125 cc te kopen hebben de meeste mensen afgeraden.

Ik heb op internet nu de Yamaha sr 125 gezien.
Heeft iemand ervaring met deze motor of weet iemand andere modellen die hierop lijken?

Alvast bedankt voor de reacties[afbeelding]

Gelukkig niet O-) ,maar om jouw een plezier te doen :)

http://www.hyosung-nederland.nl/hyosung_modelgv125p.html

Ziet er ook wat "gewichtiger"uit,voor een schoppert :P
 
Laatst bewerkt:
Een 125cc is niet zo vlot. Een 125cc chopper is vanwege het relatief hoge gewicht en zithouding nog trager. Het is niet fijn om op een "dikke 125 chopper" vol ingehaald te worder door een daxje. Sr125, cb125, er zijn er velen die iets meer als vlot stadsmotortje bedoeld zijn en dat rijdt en remt gewoon ook veel fijner .
 
als hij zoiets wil rijden maakt t toch geen lor uit wat jij er van vind.. :')
Gaat niet alleen om wat ik vind, maar ook om functionaliteit, zoals Mechanism ook al aangeeft. Een normale sjopper lijkt me al niet een aantrekkelijk voordeel hebben, maar een 125cc sjopper is gewoon echt onwijs onpraktisch lijkt me.

Maar TS moet het natuurlijk zelf weten, een cbf125 oid likkt mij alleen een veel betere keuze voor je A1 periode
 
Laatst bewerkt:
Gaat niet alleen om wat ik vind, maar ook om functionaliteit, zoals Mechanism ook al aangeeft. Een normale sjopper lijkt me al niet een aantrekkelijk voordeel hebben, maar een 125cc sjopper is gewoon echt onwijs onpraktisch lijkt me.

Maar TS moet het natuurlijk zelf weten, een cbf125 oid likkt mij alleen een veel betere keuze voor je A1 periode

niet iedereen maalt om functionaliteit, sommige mensen willen gewoon iets rijden wat ze mooi vinden..

dat zijn dan veelal chopperrijders :+
 
Laatst bewerkt:
Klopt.. Misschien dat ik een aversie tegen die dingen heb, en wellicht een eenzijdige opinie heb. Proguitar, als je de kans hebt, probeer je een beetje breed te orienteren. Een keertje proefrijden op een touring, enduro, sport, cruise, ss, sm, of zon klein monkeymotortje doet je wellicht andere soort motoren interresant vinden. Niet dat het niet kan dat een chopper gewoon dé motor voor jouw is, maar probeer alles even zou ik zeggen. ;)
 
Ik ben niet op zoek naar een chopper die ga ik pas halen als ik 20 ben en 750 cc mag. Ik en opzoek naar een 11 kw motor als overgang. Daarom mijn vraag of iemand 11 kw motor heeft of weer welke goed zijn.
 
Hallo,

Binnenkort wordt ik 18 en ben ik nu al op zoek naar motors. Eigenlijk wilde ik me meteen een chopper kopen (honda shadow 750) maar door de nieuwe regel kan dit niet. Omdat ik niet 2 jaar wil en kan wachten ben ik nu opzoek naar iets anders. Ik hou van oude look ( 70-80 ) jaren style. Een chopper 125 cc te kopen hebben de meeste mensen afgeraden.

Ik heb op internet nu de Yamaha sr 125 gezien.
Heeft iemand ervaring met deze motor of weet iemand andere modellen die hierop lijken?

Alvast bedankt voor de reacties[afbeelding]
Ik hoorde dat Yamaha SR125 als post motoren worden gebruikt in sommige landen. Dus ze rijden gemakkelijk en zijn redelijk betrouwbaar. Er zal vast wel YBR125 blok erin zitten.

Ik kwam de volgende twee op marktplaats tegen:
Kawasaki bn 125 eliminator 2500€
Honda Shadow 125 VT meerdere, per stuk 2500€


Maar voor 125cc choppers zou ik in Duitsland en Belgie rondkijken.
Als je een beetje kan klussen misschien is het een idee om zelf wat te bouwen. Zeg maar een 250cc chopper voorvork in een 125cc naked te bouwen.
 



Dat zijn voornamelijk racemotors en cross en die spreken mij helemaal niet aan. Meer iets wat op een yamaha sr 125 lijkt of een suzuki ybr 125. Wat niet echt choppers zijn maar wel een oude coole look hebben en ze moeten goed rijden.
 
Als je van oldschool houdt en niet voor een chopper gaat (goede keuze om daar mee te wachten tot je er een met een goede cilinderinhoud kan kopen), dan denk ik dat een Skyteam ACE je wel doet watertanden:

photo_329_2457.jpg
 
Als je van oldschool houdt en niet voor een chopper gaat (goede keuze om daar mee te wachten tot je er een met een goede cilinderinhoud kan kopen), dan denk ik dat een Skyteam ACE je wel doet watertanden:

[afbeelding]

Super gaaf om te zien, maar ik lees hier een opgegeven maximumsnelheid van 89 km/h.
Mensen toch... :N
 
De meeste 125cc tjes lopen (op GPS) niet veel harder, behalve als je voor een vlotte 2 takt gaat. Er zijn er ook met (volgens het boekje) een top van 120 km/h, maar da's vaak toch een 90 km/h op de GPS.

Die wetgeving is achterlijk natuurlijk, maar daar is een ander topic voor.
 
Ja die nieuwe regel is echt niks daar kun je niks mee met 11 kw niet wens een vrachtwagen inhalen als het een kwer nodig is, maarja daar denken ze weer niet over na. Die skyteam ace is wel kwa look wat ik zoek ik hb ook nog de honda cb 125 gezien iemand hiermee ervaring ?
 
Yamaha fs 1 en zundapp vind ik wel echt nice. Maar als het goed is Zijn dat maar 50 cc kent iemand van dit soort modelen van volle 125 cc?
 
CB125 rijdt half Azië op, is een bewezen motortje.
Zündapp's zijn er wel op motor kenteken volgens mij.
En vergeet de mini's niet, nep Dax, Monkey, PBR, C modellen zijn allemaal met 125cc leverbaar.
 
De meeste 125cc tjes lopen (op GPS) niet veel harder, behalve als je voor een vlotte 2 takt gaat. Er zijn er ook met (volgens het boekje) een top van 120 km/h, maar da's vaak toch een 90 km/h op de GPS.

Die wetgeving is achterlijk natuurlijk, maar daar is een ander topic voor.

Haha, ze gaan echt geen 30 km/h verschil op diene conteur zetten hé :P
10 MAX en het beste is het nog gewoon te testen ;)

Fox
 
Niemand die zoeen motor had of heeft ? Positief motor of negatief ? Voor en nadelen ?
 
Haha, ze gaan echt geen 30 km/h verschil op diene conteur zetten hé :P
10 MAX en het beste is het nog gewoon te testen ;)

Fox

Alle nieuwe skyteam dax 125cc's rijden bij 110 op de teller 85km/h in het echt.
Dat geldt dan dus ook voor veel PBR's, de nieuwe Riders cub, Monkey, etc, etc.
 
Mja, wie koopt dat :P Neeh serieus wat voor een egoïsten zijn dit dan. :p en goedgelovig.

Dat zijn pocketbikes voor mij :P
 
Laatst bewerkt:
Ze proberen de indruk te wekken dat je hard genoeg kan om veilig met 125cc op de grote weg te kunnen ;)
 
Bullshit, dat ze eerst een motor leren maken. De mijne heeft maar een afwijking van begot 6 km/h
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan