Keuze motors voor a1 rijbewijs

en wat voor motor kunnen jullie mij aanraden. die wat oudere look heeft. chopper liever niet die ga ik halen als ik 35 kw mag. want die zijn met 11 kw te zwaar.
 
Tja, wat voor type motor vind je nog meer mooi naast een chopper? En die suzuki intruder of kawasaki chopper is geen optie? De suzuki is droog 140kg. Hoe hard wil je dat de motor minimaal loopt?
 
200km/h... Hahaha

Proguitar...
Je hebt al 30x dezelfde vraag gesteld en andere meningen gegeven. Ik denk dat het verstandig is als je eens bijvoorbeeld op autoscout kijkt, en dan uitgebreid zoekt, zodat je het vermogen kunt filteren...

Kijk daar eens tussen en bedenk dan wat je graag wilt hebben.
 
ik wil gewoon weten of er mensen zijn die op een a1 motor rijden zoals de yamaha sr 125 of honda cb 125 maar die zijn er blijkbaar niet hier
 
Nee, zover ik weet niet.. die honda cb125 lijkt nog wel wat op zo'n hercules (qua opbouw), maar die is een heel stuk ouder ;)

Chopperrijders/cruisers etc. zijn er genoeg op het forum hoor.. alleen die hebben meer dan 125cc
Als je een intruder125 koopt, of die kawasaki, heb je echt wel een leuke motor hoor!
suzuki-intruder-125-01.jpg

Ik vind het best een vet ding om te zien! Om te toeren ideaal en er komt nog een lekker geluidje uit ook
Heeft wel wat weg van een oude harley davidson fat boy rond bj 2000
 
ik rij zelfs sinds kort nu op een hyosung gt125p ,
zoals hier al in dit topic een link van is langskomen.
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

(dit type)

mijn mening in het kort,

het begint met een gewicht van +- 170 kilo , normale banden (2 cilinders) wat hem sneller in optrekken maakt (11kw) 17liter tank. deze motor kwam echt boven mijn verwachtingen uit.
ik ben laatst een zigzag weg genomen door de veluwe heen en het verbaasde me de manier waarop ik met de motor kon spelen, ik vergat gewoon helemaal dat ik op een 125cc'tje zat.
ik zou hem zeker ook aanraden en hij heeft nog een vriendelijk prijsje ook van 3.000 euro.
dat is dus net IETSJES duurder als een cbf maar goed dan heb je ook wat.
de hyosung haalt een snelheid van +-120/130

enigste nadeel is dat je weer even aan het gewicht moet wennen nadat je van zon lesbrommertje afstapt :P (ook al heb ik aantal keer met een cbf 500 / cbf 600 gelest.)
endan bedoel ik als je hem even snel heen en weer denkt te steken om hem om te draaien.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, super mooie moto. :D Je leert ermee om te gaan, perfecte voorbereiding voor later.
Het enige nadeel vond ik zijn gewicht. :/
 
Hij heeft last van iets mindere pk's, dus vind niet (persoonlijk) dat zo'n fiets meer dan 150 kg mag wegen.

Ps De mijne heeft hier ook geen last van hoor. :P (145 kg) heeft ook te maken met onze achterbanden. De mijne 140 en de jouwe 150 perfect voor zo'n ritjes :D
Ik had bijna ook een hyosung genomen. ;) maar uiteindelijk is het diene geworden dat ik nu heb. :)

Fox
 
Het gewicht valt mee vind ik persoonlijk :P ik les op zo'n GT125 je kant aardig smijten met de fiets zonder het gewicht op te merken.

Maar ja.. heb voor mijzelf al een Varadero 125 gekocht welke nog zwaarder is, al vind ik die gemakkelijker te besturen. :Y en is alsnog erg vlot weg en op zijn top. (getest/gereden met een les toen de GT125 remblokken dood waren :/ )
 
de hyosung is wel iets zwaarder maar het is daarom ook wel een 2 cilinder waardoor je meer kracht hebt, (net zoals de varadero) ik bedoelde met het gewicht ook juist als je stapvoets rijd en stuurt.
maar dat is een kwestie van wennen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan