Keuze naked bike???

Mr_Mitch

Die hard MF'er
22 jan 2003
327
0
Amersfoort
Ik denk er ook aan om na dit motor seizoen een andere motor te kopen. Rij nu op een Kawa GPX. Ik wil graag een naked bike.

Ik vind een buell echt super mooi alleen dat is iets boven mijn budget.
Mijn budget is ongeveer € 5000 - € 5500.
Ik zit te denken of aan een Hornet (600 cc) of de Bandit (1200 cc).

De keuze gaat naar deze omdat ze redelijk betaalbaar zijn en redelijk veel vermogen hebben.

Heeft iemand ervaring met beide motoren?
Of weet iemand nog andere opties die ik kan bekijken?

Bedankt alvast.
 
Tsja, 1200 cc, 145 Pk, V4, V-boost, budget van € 5500,- ................
Een Vmax is dus haalbaar :)

(Er staan een paar te koop op de site)
 
Al eens aan een Suzuki GSX-1200 gedacht...
Beetje goedkoper dan een Bandit daar ze niet zo populair zijn, maar zelfde
blok en betere remmen.
Bij mij was het liefde op het eerste zicht...prachtig die tijdloze lijn!
Pic in attachment...

Bijlage: test-gsx1200.jpg
 
kijkt wat vlotter :)
full
 
Ik heb een zwarte Bandit 600N gehad. Stoere en redelijk rappe fiets. :]
Zowel aanschaf, onderhoud als accessoires zijn aardig betaalbaar.

Kijk ook eens naar een Triumph Speed Triple.
Die is ook best bruut te noemen! :9~
 
Mijn aanbeveling is puur gestoeld op mijn gevoel (en de daaruit voortvloeiende fysieke reacties) als ik een MONSTER zie, voel of hoor... dus onkundig mijn hersenmassa ook maar voor het geringste percentage in werking te stellen...

Ga dus voor de monster!! ;)
 
Bedankt voor alle reacties.

Een GSX-1200 is inderdaad ook een erg leuke motor.
Een monster is ook erg leuk alleen ze hebben niet zo veel PK en de ze zijn redelijk prijzig.
 
gezien je budget zou ik proberen voor de B1200 gaan als je een goeie kan vinden voor dat geld..

CB 600 is ook een leuke fiets, maar dat koppel van een 1200 is wel lekker hoor. Wel een ander setje vering voor achter erbij bedingen ! geld ook voor de bandit 1200.

succes
 
is dat geen 750? Lijkt toch sterk op de mijne
De 1200 is direct te herkennen aan de brembo remmen.

Op donderdag 17 juli 2003 15:52 schreef Michel_GPX600R het volgende:
Ik zit te denken of aan een Hornet (600 cc) of de Bandit (1200 cc).

De keuze gaat naar deze omdat ze redelijk betaalbaar zijn en redelijk veel vermogen hebben.

Heeft iemand ervaring met beide motoren?
Er zit een hemelsbreed verschil tussen die hornet en de bandit:
hornet is hoogtoerig met weinig koppel bij lage toeren en bandit is laagtoerig met superveel koppel bij lage toeren. Vermogen is bijna gelijk.
Kijk zeker eens naar de GSX 1200, die zie je soms voor belachelijk weinig geld te koop.
 
Ik heb een zwarte Bandit 600N gehad. Stoere en redelijk rappe fiets. :]
Zowel aanschaf, onderhoud als accessoires zijn aardig betaalbaar.

Kijk ook eens naar een Triumph Speed Triple.
Die is ook best bruut te noemen! :9~

Speed Triple gaat niet lukken voor 5000 euro ben ik bang. Helaas niet moet ik zeggen...
 
ik zou voor de hornet (cb600) gaan

het blok van de cbr heeft zich al bewezen als erg betrouwbaar

genoeg vermogen en je kunt er echt mee gooien & smijten
 
Het blok van een Bandit 1200 is ook heel betrouwbaar. Ik heb er nu al 116.000km mee gebold, zonder problemen. Alleen de koppeling heb ik vervangen na 100.000km.
 
de uber naked kruisrakket van honda.
de x11 natuurlijk.....2 de hands nog geregeld te vinden en met veel heel veel geluk nog wel een nieuwe voor een heel net prijssie.

ik heb de mijne net ingereden,en na wat op dik opgevoerde xjr's gevlogen te hebben kan ik maar een ding zeggen.........de x11 vreet mijn ouwe xjr helemaal op...en dat nog voor een standaard fiets ook.
bij zon 160 kmph(6500 rpm's) het gas erop en het lijkt wel alsof je er nog een motorblok bij krijgt.
tis geen fiets voor starters.....maar ongelooofelijk veel fun.

succes ermee....greets beuker :)
 
BANDIT ! BANDIT ! BANDIT ! BANDIT ! BANDIT ! BANDIT ! BANDIT ! BANDIT ! BANDIT !


Eh, bandit is dus mijn favo. De 1200 is toch zéker wel mijn volgende projectje hoewel ik laatst die CB 900 HORNET (kwijl, kwijl, ik bedoel :9~ ) zag. Das ook een beest hoor?!?

Succes met zoeken, vinden, kopen EN :]
 
de uber naked kruisrakket van honda.
de x11 natuurlijk.....2 de hands nog geregeld te vinden en met veel heel veel geluk nog wel een nieuwe voor een heel net prijssie.

ik heb de mijne net ingereden,en na wat op dik opgevoerde xjr's gevlogen te hebben kan ik maar een ding zeggen.........de x11 vreet mijn ouwe xjr helemaal op...en dat nog voor een standaard fiets ook.
bij zon 160 kmph(6500 rpm's) het gas erop en het lijkt wel alsof je er nog een motorblok bij krijgt.
tis geen fiets voor starters.....maar ongelooofelijk veel fun.

succes ermee....greets beuker :)

poeh he, knap hoor, met een blackbird blok ;)
 
Bedank allemaal voor jullie reacties.

Heb ik nog een vraagje.

Is er met de Susuki GSX of Bandit een beetje goed door de bochten te komen?
Bedoel ik mee of je er een beetje sportief mee kunt sturen.
 
Zoals gezegd heb ikzelf een GSX1200 en ondanks ikzelf het tegenovergestelde ben
van een stuntrijder kan je volgens mijn bescheiden mening hier heel snedig op
rijden...
Zeker werd ik hier echter van nadat ik met mijn nieuwe motor langs mijn stiefbroer ging(doe ik altijd)...hij heeft 10jaar motorcross en 8jaar circuit
ervaring en zijn echte hobby's zijn wheely's en stoppies met één hand...
ik kan je alleen maar zeggen dat ik mijn eigen motor bijna niet herkende en met
schaamrood terug ben gereden beseffende dat ik hoogstens 30% van de GSX1200 kan
gebruiken...

Geloof me vrij, je(ik niet) kan met deze fiets zeer HEEEEEEEEEEEL ver gaan...

Mvg,Michel

Ps: Ik nodig je graag uit voor zo'n rit...kan je het zelf zien.
 
Laatst bewerkt:
Is er met de Susuki GSX of Bandit een beetje goed door de bochten te komen?
Bedoel ik mee of je er een beetje sportief mee kunt sturen.
De GSX 1200 is ongeloofelijk makkelijk te berijden; met twee vingers in je neus ga je door de moeilijkste bochtjes. En snelle zeshonderdjes bijhouden is geen enkel probleem *D
Enige nadeel is dat het blok boven de 5000 toeren er niet echt veel zin meer in heeft. Je merkt dan dat hij echt voor veel koppel bij laag toerental is gemaakt.
 
De GSX 1200 is ongeloofelijk makkelijk te berijden; met twee vingers in je neus ga je door de moeilijkste bochtjes. En snelle zeshonderdjes bijhouden is geen enkel probleem *D
Enige nadeel is dat het blok boven de 5000 toeren er niet echt veel zin meer in heeft. Je merkt dan dat hij echt voor veel koppel bij laag toerental is gemaakt.

Als dat blok niet goed doortrekt boven de 5000 toeren, dan hebben ze dat bij die GSX ook afgesteld door er een te kleine uitlaat op te zetten. Ik heb op mijn Bandit een goedgekeurde Laser, en een K&N filter. Daardoor gaat ie veel beter door in de hoge toeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan