Keuze Naked

Welke naked (<10.000€) kies jij?

  • Ducati Monster 695

    Stemmen: 10 15,9%
  • Cagiva Raptor 650

    Stemmen: 6 9,5%
  • Honda CB600 Hornet

    Stemmen: 9 14,3%
  • Honda CBF 600

    Stemmen: 1 1,6%
  • Yamaha FZ 6

    Stemmen: 2 3,2%
  • Kawasaki Z750

    Stemmen: 12 19,0%
  • Suzuki SV of Bandit 650

    Stemmen: 6 9,5%
  • Suzuki GSR

    Stemmen: 17 27,0%

  • Totaal aantal stemmers
    63
Hoe was de Cagiva NL_sailor?

Vanmiddag proefrit Cagiva en Hornet gemaakt.
Het is me wel duidelijk geworden dat ik me onder het 2-cylinder front ga scharen. De Raptor had lekker veel kracht met weinig toeren; dus voor de B-wegen erg lekker. Daarnaast vindt ik het geluid van de Raptor (ronken) prettiger rijden dan het meer gillende geluid van de 4-cylinder. Was dus top middagje en weer een grote stap verder in de persoonlijke keuze.

V.w.b. 2-cylinders blijven er dan 3 motoren over;
1. Cagiva Raptor 650 (Japans-Italiaans)
2. Ducati Monster 695 (Italiaans)
3. Suzuki SV650 (Japans)


Voorkeur uitstraling: 2-1-3
Voorkeur prijs: 3/1-2 (7000/8600€)
Zitcomfort: 3-1-2 (Ducati zit voor mij iets te ver voorover)

Vrijdag nog maar eens terug en een ritje op de SV650... :] :] :]
Maar de Raptor is wel de sterkste kandidaat. :)

Sailor
 
Vanmiddag proefrit Cagiva en Hornet gemaakt.
Het is me wel duidelijk geworden dat ik me onder het 2-cylinder front ga scharen. De Raptor had lekker veel kracht met weinig toeren; dus voor de B-wegen erg lekker. Daarnaast vindt ik het geluid van de Raptor (ronken) prettiger rijden dan het meer gillende geluid van de 4-cylinder. Was dus top middagje en weer een grote stap verder in de persoonlijke keuze.

V.w.b. 2-cylinders blijven er dan 3 motoren over;
1. Cagiva Raptor 650 (Japans-Italiaans)
2. Ducati Monster 695 (Italiaans)
3. Suzuki SV650 (Japans)


Voorkeur uitstraling: 2-1-3
Voorkeur prijs: 3/1-2 (7000/8600€)
Zitcomfort: 3-1-2 (Ducati zit voor mij iets te ver voorover)

Vrijdag nog maar eens terug en een ritje op de SV650... :] :] :]
Maar de Raptor is wel de sterkste kandidaat. :)

Sailor
Lekker he, dat gebrul van tweecilinders!

Ik snap niet zo goed dat de Monster verder voorover zat dan de SV :? ? Had je de naked of de SV-S gereden? De S zit namelijk aardig voorover.

Ik heb de SV-S, de Raptor 650 en de Monster 695 een weekendje mogen rijden in de Eifel, en ik vind persoonlijk de Cagiva echt een compromismotor. Japans blok in Italiaans design, en hij is het dus beide net niet. Ik trok 'm veel te snel in het rode gebied. Ik had het gevoel dat hij het minste vermogen had.
Als je Italiaans design mooi vind, maar bang bent voor Italiaanse problemen, dan is de Cagiva idd de beste oplossing.

Maar als ik eerlijk ben, zou ik ook niet weten welke van de beide anderen mijn voorkeur zou hebben. De Monster is een echte fun fiets, lekker behendig klein. Maar de SV loopt super en rijdt heel gemakkelijk.
Moeilijk he, kiezen!
 
Vanmiddag proefrit Cagiva en Hornet gemaakt.
Het is me wel duidelijk geworden dat ik me onder het 2-cylinder front ga scharen. De Raptor had lekker veel kracht met weinig toeren; dus voor de B-wegen erg lekker. Daarnaast vindt ik het geluid van de Raptor (ronken) prettiger rijden dan het meer gillende geluid van de 4-cylinder. Was dus top middagje en weer een grote stap verder in de persoonlijke keuze.

V.w.b. 2-cylinders blijven er dan 3 motoren over;
1. Cagiva Raptor 650 (Japans-Italiaans)
2. Ducati Monster 695 (Italiaans)
3. Suzuki SV650 (Japans)


Voorkeur uitstraling: 2-1-3
Voorkeur prijs: 3/1-2 (7000/8600€)
Zitcomfort: 3-1-2 (Ducati zit voor mij iets te ver voorover)

Vrijdag nog maar eens terug en een ritje op de SV650... :] :] :]
Maar de Raptor is wel de sterkste kandidaat. :)

Sailor

En terecht ;)

succes met het maken van de juiste keus :Y
 
Lekker he, dat gebrul van tweecilinders!

Ik snap niet zo goed dat de Monster verder voorover zat dan de SV :? ? Had je de naked of de SV-S gereden? De S zit namelijk aardig voorover.

Ik heb de SV-S, de Raptor 650 en de Monster 695 een weekendje mogen rijden in de Eifel, en ik vind persoonlijk de Cagiva echt een compromismotor. Japans blok in Italiaans design, en hij is het dus beide net niet. Ik trok 'm veel te snel in het rode gebied. Ik had het gevoel dat hij het minste vermogen had.
Als je Italiaans design mooi vind, maar bang bent voor Italiaanse problemen, dan is de Cagiva idd de beste oplossing.

Maar als ik eerlijk ben, zou ik ook niet weten welke van de beide anderen mijn voorkeur zou hebben. De Monster is een echte fun fiets, lekker behendig klein. Maar de SV loopt super en rijdt heel gemakkelijk.
Moeilijk he, kiezen!

;( Zeker lastig, Zeker omdat we 2 motoren willen kopen (vriendin wil niet achterblijven) ;) Zij wil eigenlijk al heel lang een duc, maar de prijs en onderhoudsperikelen weerhouden haar nog. Ze vindt net als ik de Raptor ook een mooie motor; dus vrijdag samen proefrijden op de raptor en SV.
Ben dan benieuwd naar de zithouding van de SV. Alleen in de showroom op gezeten. En ja, vinden IT design mooi, maar de SZK motor is ook erg goed :}

Ik gok een beetje op 2 x de raptor, 1 rode en 1 zwarte
Zijn we klaar voor €14000 - een flinke korting ga ik vanuit tenminste als we er echt twee kopen. :z
 
;( Zeker lastig, Zeker omdat we 2 motoren willen kopen (vriendin wil niet achterblijven) ;) Zij wil eigenlijk al heel lang een duc, maar de prijs en onderhoudsperikelen weerhouden haar nog. Ze vindt net als ik de Raptor ook een mooie motor; dus vrijdag samen proefrijden op de raptor en SV.
Ben dan benieuwd naar de zithouding van de SV. Alleen in de showroom op gezeten. En ja, vinden IT design mooi, maar de SZK motor is ook erg goed :}

Ik gok een beetje op 2 x de raptor, 1 rode en 1 zwarte
Zijn we klaar voor €14000 - een flinke korting ga ik vanuit tenminste als we er echt twee kopen. :z
Oh, maar dat maakt het makkelijker, gewoon een SV en een Raptor :Y :Y :Y *O*
(Alhoewel, hoe groot is je vriendin? Ik zie veel kleine dames op een Monster rijden, die is lekker laag).
 
Oh, maar dat maakt het makkelijker, gewoon een SV en een Raptor :Y :Y :Y *O*
(Alhoewel, hoe groot is je vriendin? Ik zie veel kleine dames op een Monster rijden, die is lekker laag).

Vrouw niet zo klein, past op elke motor schat ik zo in ;)
Hou jullie op de hoogte van onze keuze.

trusten :Z
 
ff offtopic : Waar heb je dat bar-end spiegeltje vandaan ?


Morgen dus nog keertje proefrijden, wellicht dan een keuze. Iedereen alvast tx voor jullie input in dit topic tot nu toe! Iedereen heeft uiteraard een persoonlijke voorkeur die vaak lijkt op de eigen motorfiets ;)
Maar toch genoeg nuttige tips gekregen, nu dus kijken wat het gaat worden, uiteindelijk zal toch het gevoel de belangrijkste rol spelen :]
En of er een beetje zaken te doen is in Nieuw Vennep of dat we verder op pad moeten voor een aantrekkelijke deal!

Later :W
 
Hmm erg interessant topic. Wil ooit ook een andre motor kopen (als het geld er is).
Nu volg ik dit topic al een tijdje, en ik vroeg me af wat de ervaringen van mensen zijn met een gsr 600? Komt toch redelijk uit de test dacht ik (en erg mooi vind ik) en wordt ook veelvuldig voor gekozen. Alleen lees ik niemand er iets over melden. Wel de Raptor (zou toch mijn keuze zijn denk ik), de monster etc.
Dus iemand positieve / negatieve ervaringen?

Ben trouwens erg benieuwd hoe de nieuwe motor van sailer gaat bevallen :9
 
Jammer dat de Suzuki Bandit 650 er niet bijstaat...

(Afbeelding)


Kost nieuw: 6200€.... In België dan wel... En met de meeste dealers kun je een fikse korting krijgen...


ik heb ook voor deze gekozen.

prijs kwaliteit zit deze zeer goed.

ook leuke acties momenteel
ik ben voor het rijbewijs gegaan maar een topkoffer van 440 euro kan ook.
ik kreeg een 15% korting op deze fiets.

dus 6200 -15 % = 5270
 
Topic kan bijna dicht, tenmiste voor ons als initiator dan *D
Hebben uurtje geleden 2 vuurrode Cagiva Raptors 650 gekocht *O* *O* *O* *O*

Binnenkort allebei onder een nieuw alias in het naked forum.

Nu maar hopen dat de komende twee weken wachten, snel voorbij gaan :z

NL_sailor
 
Topic kan bijna dicht, tenmiste voor ons als initiator dan *D
Hebben uurtje geleden 2 vuurrode Cagiva Raptors 650 gekocht *O* *O* *O* *O*

Binnenkort allebei onder een nieuw alias in het naked forum.

Nu maar hopen dat de komende twee weken wachten, snel voorbij gaan :z

NL_sailor

Gefeliciteerd alvast. Goede keuze. Helaas worden ze niet meer in V-Raptor650 versie gemaakt, anders wist ik wel welke er in mijn garage zou staan.
 
Topic kan bijna dicht, tenmiste voor ons als initiator dan *D
Hebben uurtje geleden 2 vuurrode Cagiva Raptors 650 gekocht *O* *O* *O* *O*

Binnenkort allebei onder een nieuw alias in het naked forum.

Nu maar hopen dat de komende twee weken wachten, snel voorbij gaan :z

NL_sailor


*O*

Have fun, doe voorzichtig en we zien je wel een keer op een meet O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan