Keuze Naked

Welke naked (<10.000€) kies jij?

  • Ducati Monster 695

    Stemmen: 10 15,9%
  • Cagiva Raptor 650

    Stemmen: 6 9,5%
  • Honda CB600 Hornet

    Stemmen: 9 14,3%
  • Honda CBF 600

    Stemmen: 1 1,6%
  • Yamaha FZ 6

    Stemmen: 2 3,2%
  • Kawasaki Z750

    Stemmen: 12 19,0%
  • Suzuki SV of Bandit 650

    Stemmen: 6 9,5%
  • Suzuki GSR

    Stemmen: 17 27,0%

  • Totaal aantal stemmers
    63

NL_sailor

MF'er
12 aug 2006
76
0
Slootdorp (NH)
Ik zoek een naked bike, na wat proefritten en reviws lezen ben ik er nog niet uit. Belangrijk voor mijn keuze zijn;
- uitstraling motor, kaal, zwart, opvallend
- sportief rijgedrag (B-wegen), woon-werk + touren
- behoud van waarde (redelijke afschrijving); goed verkoopbaar later
- goede zithouding
- < 10000 €

Ik overweeg nu;
Ducati Monster 600 (mooist maar zithouding niet lekker (zie andere post)
Honda CBF600 ABS
Honda CB600 Hornet
Yamaha FZ6 N

Het liefst natuurlijk morgen aanschaffen, of komen er dit najaar al modellen 2007 in deze categorie?

tx voor de reacties :}

Sailor
 
De Suzuki GSR 600 geen optie..... :Y :N :

uitstraling motor,kaal,zwart,opvallend
sportief rijgedrag (B-wegen), woon-werk + touren
goede zithouding
- < 10000 €

In iedergeval veel succes met het zoeken naar een naked bike :]
 
Laatst bewerkt:
ik heb lang over de zelfde modellen getwijfeld

heb uiteindelijk een kawasaki z750 gekocht

zithouding is perfect voor me, hij bestaat ook in zwart en heeft 750cc voor dezelfde prijs of minder dan de 600cc motos

in juni was er een promo van kawa ik heb de mijn 6490 betaald, weet niet of die nog loopt

ga er zeker is naar kijken, ik ben er eender toevallig op gevallen

de ducati is iets appart, en je kan voor zen stijl vallen, of voorkeur geven aan de 2-cylinder, maar als je moet kiezen onder naked bikes 4 cylinders lijkt me de kawa redelijk onaantastbaar, zeker tov de saaie fazer of hornet, ik heb op alledrie gereden voor ik kocht en het verschil is enorm
 
Laatst bewerkt:
Die Cagiva Raptor 650 kende ik nog niet, maar ziet er knap uit en komt toch wat dichter bij de Ducati Monster v.w.b. karakter! :]

Ik heb hem op mijn lijstje toegevoegd en een poll aangemaakt. Goede / slechte ervaringen met de Raptor? Klopt het dat er maar 1 dealer is in NL?

gx Sailor
 
wat dacht je van de monster 695? Inclusief de extra kit met fairing, mono seat kapje dinges en een setje hoge carbon termignoni's ben je voor net zo'n 10000 klaar..
 
wat dacht je van de monster 695? Inclusief de extra kit met fairing, mono seat kapje dinges en een setje hoge carbon termignoni's ben je voor net zo'n 10000 klaar..

Heb ik op gereden, maar zit te ver voorover op de monsters :( , zoek in ander topic of anderen dat probleem ook kennen (en oplossing)...
 
Die Cagiva Raptor 650 kende ik nog niet, maar ziet er knap uit en komt toch wat dichter bij de Ducati Monster v.w.b. karakter! :]

Ik heb hem op mijn lijstje toegevoegd en een poll aangemaakt. Goede / slechte ervaringen met de Raptor? Klopt het dat er maar 1 dealer is in NL?

gx Sailor


Heb de raptor nu een maand of 3 (misschien 2, time flies when your having fun) en heb inmiddels ruim 3500 km gereden geloof ik. Nog geen enkel probleem gehad eigenlijk. Let wel op de bevestigingen van het voorspatbord, die kunnen scheuren/breken. Bekend probleem van de raptor....

Verder is het qua motorblok een ideaal ding, altijd genoeg power, schakelt als een tiet en je kan met de Raptor bochten draaien waar je u tegen zegt *O*

Voordeel, vind ik ook, idd de looks, en de UPSD voorvork. Veel "concurenten" doen het nog met een normale vork en dat is jammer voor hun ;)

Check het zelf maar even ;)

Rap2.jpg


Rap3.jpg


Rap4.jpg


Rap.jpg


En een geluid met die dubbele MIVV carbon dempers :9 :9 :9
 
Ga maar gewoon eens een proefritje maken op genoemde fietsen. Dat is de enige manier om er achter te komen wat bij je past :Y
 
en de sv650? Te koop in zwart, met zwart frame, met een fantastisch blok en perfecte rij-eigenschappen. En last but not least, een perfecte zit die zeer lang uit te houden is.(heb er zelf ook een, maar ben helemaal niet bevooroordeeld *D )
 
In de Motorrad nr 14 van 23.6.2006 stond een vergelijk tussen 3 V-twin nakeds: Cagiva Raptor 650, Suzuki SV650 en de Duc Monster 695. De conclusie: neem de Cagiva want die heeft hetzelfde blok als de SV, alleen beter getuned en stuurt strakker dan de SV. De Monster was volgens hun duidelijk de mindere van de 3 met een minder preseterend blok en rijwielgedeelte. Ook waren de kosten hoger van de Duc.

Zelf heb ik alleen de oude SV650 en de FZ6, Z750 en Z1000 gereden. Doe mij maar zo'n twin, want dat trekt in deze klasse toch wel lekkerder door z'n grote koppel. Als ik een keuze zou moeten maken tussen de Z's dan zou ik de 750 kiezen. Dat blok loopt echt stukken beter dan het voor mij weinig boeiende en trillende 1000 blok. De Z750 loopt veel lekkerder en stuurt lekker strak. De remmen vond ik van beide wel matig. De FZ6 vond ik niet ook niet boeiend en niet zo strak sturen. Het is wel de mooist afgewerkte van al deze motoren en misschien ook wel de meest geschikte toerfiets.
 
Wanneer je de motor gebruikt voor woon-werk of je rijdt er 's winters mee dan kan ABS handig zijn. Ben je een mooi weer rijder dan heb je het eigenlijk niet echt nodig.

Zelf heb ik een CB600F waar ik de volgende voordelen in zie: Niet duur in aanschaf (nieuw), mooie afwerking, stoer uiterlijk, makkelijk/vlot te rijden, handelbaar. Net wat vlotter dan de CBF600, kwa rijden en uiterlijk.

Er zit natuurlijk al een groot verschil tussen een twee- en viercylinder. Dit moet je zelf ervaren, maar mijn ervaring met een monster 800 viel enorm tegen. Leuk geluid maar verder onder mijn verwachting.

De Yamaha en Suzuki vind ik minder in de afwerking. De Cagiva ken ik niet, maar ik heb altijd het gevoel dat het over een goedkopere Ducatie gaat.

bikepics-638520-800.jpg
 
Jammer dat de Suzuki Bandit 650 er niet bijstaat...

f_051227_tghol03_d3.jpg



Kost nieuw: 6200€.... In België dan wel... En met de meeste dealers kun je een fikse korting krijgen...
 
Jammer dat de Suzuki Bandit 650 er niet bijstaat...

(Afbeelding)


Kost nieuw: 6200€.... In België dan wel... En met de meeste dealers kun je een fikse korting krijgen...

Ik heb de Kawa en de Bandit bij de poll gezet. Wordt zo toch een aardig compleet rijtje met naked bikes (600-800 cc onder de 10000 euri's). Alvast bedankt voor alle postings tot nu toe, maakt de keuze nog niet makkelijker maar geeft wel meer inzicht!

Vraag; nu een motor kopen, handig? Of wachten op 2007 modellen? Wanneer komen die in het algemeen uit september? Of pas januari 2007? :?

Sailor
 
Wanneer je de motor gebruikt voor woon-werk of je rijdt er 's winters mee dan kan ABS handig zijn. Ben je een mooi weer rijder dan heb je het eigenlijk niet echt nodig.

Zelf heb ik een CB600F waar ik de volgende voordelen in zie: Niet duur in aanschaf (nieuw), mooie afwerking, stoer uiterlijk, makkelijk/vlot te rijden, handelbaar. Net wat vlotter dan de CBF600, kwa rijden en uiterlijk.

Er zit natuurlijk al een groot verschil tussen een twee- en viercylinder. Dit moet je zelf ervaren, maar mijn ervaring met een monster 800 viel enorm tegen. Leuk geluid maar verder onder mijn verwachting.

De Yamaha en Suzuki vind ik minder in de afwerking. De Cagiva ken ik niet, maar ik heb altijd het gevoel dat het over een goedkopere Ducatie gaat.

(Afbeelding)

Dan ben ik het het niet met je eens: ABS is juist voor minder ervaren rijders (mooi-weer rijders) misschien nog wel meer een must dan voor de kilometer-vreters die het hele jaar door rijden. De meeste crashes onstaan door te abrubt remmen zonder de remdruk op te bouwen. Daarmee ga je ook op droog asfalt net zo snel onderuit. En wat te denken van zand ed. of bij regen na lange droogte...

Honda heeft idd. een nette afwerking, maar eerlijk gezegd vind ik de Yamaha een stuk beter met een mooi gevormd modern en stijf frame. De Honda heeft nog een klassiek, slap wiegframe (net als de Z's), waar de overige sportievere frames hebben.

De Cagiva Raptor met Ducati vergelijken... :X Cagiva heeft idd. wel blokken van Duc gebruikt en het frame-concept lijkt veel op elkaar, maar is eigen maak hoor. Maar de laatste jaren zitten er gewoon goede Suzuki motorblokken in. Volgends de test liep het blokje zelfs nog iets mooier in de Raptor (misschien doordat er geen Cat in zit en 2 pijpen heeft?). Volgens geruchten zou Suzuki in 2007 trouwens met een nieuw blok komen.
 
Iemand wees me op de Hornet exclusive edition, die verkrijgbaar is bij de Honda exclusief dealers, daar is de Hornet ook goedkoper te verkrijgen dan elders. Van de Jappen lijkt dit wel een sterk model!
Sailor
 
Volstrekt mee eens, ABS is noodzakelijk voor ervaren doorrijders én beginnende motorrijders omdat het je de mogelijkheid geeft om als je weer eens over het hoofd gezien wordt door een koekblikker o.i.d. voluit te kunt remmen én toch nog uit te kunnen wijken. Tijdens normaal gebruik van de motor spreek je de ABS nooit aan, alleen in noodgevallen.

Qua tips voor nakeds: als het goed is dan komt er in 2007 een BMW F800R uit *O*
en als die net zoveel charme heeft als de K1200R dan wordt dat mijn volgende fiets. Met ABS :}
 
Die Cagiva Raptor 650 kende ik nog niet, maar ziet er knap uit en komt toch wat dichter bij de Ducati Monster v.w.b. karakter! :]

Ik heb hem op mijn lijstje toegevoegd en een poll aangemaakt. Goede / slechte ervaringen met de Raptor? Klopt het dat er maar 1 dealer is in NL?

gx Sailor
Ik heb m'n raptor nu ruim een maand, al flink mee gereden. Hij rijdt echt fantastisch, bochtjes gaan geweldig en ik krijg erg veel leuke spontane reacteis, bijv als ik ga tanken.
Er zijn een aantal dealers, die staan op de site



http://www.racemotoren.nl/index_cagiva.html

en dan even kijken bij dealers

Ik heb er zelf wat verder voor gereden naar Leende, Joppen motoren, omdat ik de service daar erg goed vond. En bij de beurten heb ik een goeie reden om een leuk ritje Brabant te maken... In principe kun je het onderhoud oevrla laten doen, omdat het gewoon een suzuki motorblok is.
 
Heb de raptor nu een maand of 3 (misschien 2, time flies when your having fun) en heb inmiddels ruim 3500 km gereden geloof ik. Nog geen enkel probleem gehad eigenlijk. Let wel op de bevestigingen van het voorspatbord, die kunnen scheuren/breken. Bekend probleem van de raptor....

(Afbeelding)

En een geluid met die dubbele MIVV carbon dempers :9 :9 :9

Mag ik vragen wat jouw lengte is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan