Keuze pinlock

Brian1989

SMS Veter Aan
15 mei 2011
93
2
Esbeek
Beste mede mf-ers,

ook ik ben weer op de motor gestapt, maar tijdens de nog frisse ochtenden kwam ik erachter dat mijn vizier beslaat. Dit was voorheen niet zo omdat mijn vizier een zogenaamde antifog laag had, ja niet dus.

De oplossing is simpel, een pinlock vizier!

Maar ik zit met het volgende, ik heb een zonnevizier, maar deze is op de dagen dat de zon het felst schijnt niet voldoende.
Nu heb ik de keuze tussen een Pinlock Original of de Pinlock ProtecTint.

Een aantal vragen die bij me opkomen zijn:

- Is de verkleuring van de Pinlock ProtecTint voldoende voor de zon.

- Kan ik het zonnevizier nog gebruiken met de Pinlock ProtecTint of is het dan te donker?

- Hoe zit het met de omschakeling van licht naar donker in bijv. tunnels?

- Ik heb verhalen gehoord dat de "fotochromatische eigenschappen" na een tijdje afnemen en het vizier niet goed meer verkleurd.


Graag zou ik jullie ervaring en kennis willen gebruiken voor de antwoorden op mijn vragen.
Alvast bedankt!
 
Het hangt er deels vanaf wat voor vizier je hebt. Ik heb onlangs geinformeerd over de werking van de Pinlock ProtecTint in mijn Shoei XR1100. Door een review op Motorshopper werd ik aan het twijfelen gebracht. De twijfels werden bevestigd door Kalsbeek Motoren:

Van: Kalsbeek Motoren - Sales <Sales@kalsbeek.com>
Onderwerp: RE: Pinlock Protectint voor Shoei XR-1100
Datum: 31 oktober 2011 17:12:24 GMT+01:00

Hallo

Om eerlijk te zijn werkt het bij een Shoei minder goed.
Een Shoei vizier heeft standaard een uv werend vizier.
De protect tint pinlock werk op uv licht .
De protect pinlock verkleurd wel in een Shoei vizier maar niet zo donker als dat het eigenlijk de bedoeling is.

Dus ja werk het of niet moet ik antwoorden , ja het werk half.

m.vr.gr. kalsbeek motoren


Voor mij dus geen ProtecTint...Ik ga waarschijnlijk voor een light smoke/iridium vizier.
De gewone Pinlock werkt overigens helemaal prima!
 
Laatst bewerkt:
Simpel oplossen. Een blank vizier en een donker vizier kopen en voorzien van pinlock. Kan nog makkelijker en dat is een tweede helm kopen met een donker vizier. Bij regen en bij zon van helm wisselen en weg is het probleem! Kost wat maar dan heb je ook wat!:)
 
Meekleurende glazen voor brillen werken volgens mij precies hetzelfde, en dat duurt echt een paar minuten voordat de verkleuring volledig is. Bij een tunnel blijft het dus lastig.
 
Simpel oplossen. Een blank vizier en een donker vizier kopen en voorzien van pinlock. Kan nog makkelijker en dat is een tweede helm kopen met een donker vizier. Bij regen en bij zon van helm wisselen en weg is het probleem! Kost wat maar dan heb je ook wat!:)


Juist...
voor je een tunnel in rijd op een uiterst zonnige dag, even aan de kant, helm wisselen,
tunnel doorrijden, na de tunnel, even aan de kant helm opnieuw wisselen...

lijkt mij inderdaad een doenbaar principe :z
 
Juist...
voor je een tunnel in rijd op een uiterst zonnige dag, even aan de kant, helm wisselen,
tunnel doorrijden, na de tunnel, even aan de kant helm opnieuw wisselen...

lijkt mij inderdaad een doenbaar principe :z
_O- _O-
 
Ik heb hetzelfde " probleem " als de verkoper hier omschrijft.

Omdat mijn Marushin 999 ook zo een iridium vizier met uv block ofzo heeft waardoor hij niet 100% verkleurt, maar ondanks dat alles is het wel een ideaal systeem.

Het is weliswaar zo dat het niet volledig verkleurt naar pikzwart maar het verkleurt wel genoeg om de extra 10 euro ofzo dat het duurder is dan een standaard pinlock te rechtvaardigen. Heb heel vaak dat het het verschil maakt tussen verblind worden omdat ik een uur tegen de zon in rij en "het is best fel"
 
Het UV block "huppeldepup" in mijn vizier zou er blijkbaar voor zorgen dat 95% van de uv stralen tegen gehouden zou worden. Dat wil dus eigenlijk zeggen dat de Pinlock ProtecTint weinig nut zou hebben voor mijn helm (HJC IS-16).

Dus de keuze wordt zeker de Pinlock Original!

Nu zit ik nog met de TE felle zonlicht. Dus een donkerder vizier zal het zeker moeten worden. Maar een extra vizier vind ik nogal onpraktisch want ik ben niet van plan om altijd een extra vizier mee te nemen.
Nu is mijn vraag of je ook met een light smoke vizier 's nachts kunt rijden met voldoende zicht, of wordt dat echt te donker?
Of zou een zilveren vizier beter zijn?

Graag zou ik ook hierop jullie reactie willen.
Alvast bedankt voor alle andere reacties!!!
 
Weet je motorrijden is bijna nooit optimaal, te nat, te heet, te koud, te glad enz.
Ik heb een normaal vizier en een donker vizier en de donkere gebruik ik zelden alleen als ik echt alleen met daglicht rij.
Meestal gebruik ik mijn normale vizier met pinlock en zonnebril, die kan ik wat makkelijker op en af doen.
Nadeel, bril kan weer beslaan maar dat gebeurd met grote temp verschillen en mooi weer rijders hebben daar geen last van
 
Terug
Bovenaan Onderaan