Keuze: R1 2008 of de Fireblade 2008???

Welke van de 2

  • Yamaha yzf R1 2008

    Stemmen: 47 37,6%
  • Honda CBR1000RR Fireblade 2008

    Stemmen: 78 62,4%

  • Totaal aantal stemmers
    125
Testrijden ben ik dus al van plan!... :) ...

En zoals ik al zei, nee ik zal die 5pk niet gaan merken!...Daarnaast heb ik de Fireblade idd bij Tenkate zien staan, de R1 bij Molenaar waar ik ook de R6 heb aangeschaft!...

Ik wil een 1000cc omdat, tja weet niet de looks de power (of ik het nou allemaal gebruik of niet)...
 
Oke oke, dan is dat over het gewicht me duidelijk, er is dus weinig verschil!

Haha en nee omdat me naam YamahaBiker is ga ik niet maar gelijk voor een Yamaha ;) ...Ik ben wel blij tot nu toe met de reacties!...

Thanks

Gewoon een gixxer 1000 k9 kopen natuurlijk, rest gaat veel en vaak stuk ;)
 
Begreep dat de cbr1000 zelfs niet toelegt op een r1 van 2009, maar die r1 van 2009 is natuurlijk wel iets bijzonders... Jammer alleen dat die krukassen allemaal stuk lopen van die dingen...

das het eerst dat ik daarvan hoor
ik weet wel dat ze een koelingsprobleem hebben en bij warm weer moet je zwaar oppassen
 
jaja ik zoek een ding met 180 pk en 180 kg voor naar de kroeg..
ben van plan 70pk te gebruiken............
 
Als een R6 al bevalt, dan zullen beide 1000cc's je ook bevallen. :)
Zo simpel is het.

Zet de fietsen naast elkaar, kijk ernaar en kies voor jou de mooiste. :Y
 
Een merk, een naam, een motor. Honda.

Gewoon omdat het Honda is, beter is er niet. Zijn allebij erg mooie machines natuurlijk, maar ik zou de Honda doen. Bewezen topkwaliteit ook op lange termijn.
 
Een merk, een naam, een motor. Honda.

Gewoon omdat het Honda is, beter is er niet. Zijn allebij erg mooie machines natuurlijk, maar ik zou de Honda doen. Bewezen topkwaliteit ook op lange termijn.

Hoorde anders genoeg verhalen dat de huidige Honda's (2008/2009) soms na 8000 kilometer al in een olieboot kunnen veranderen. :Z

Altijd dat gezeur over kwaliteit, koop gewoon welke je mooi vind EN lekker vind rijden. Wanneer motorrijden je hobby is koop je met je hart, niet met verstand. Tenzij je er mee van plan bent om deze elke dag te gebruiken voor woon/werk maar dat doe je met een supersport sowieso niet.
 
Laatst bewerkt:
Hoorde anders genoeg verhalen dat de huidige Honda's (2008/2009) soms na 8000 kilometer al in een olieboot kunnen veranderen. :Z

Altijd dat gezeur over kwaliteit, koop gewoon welke je mooi vind EN lekker vind rijden. Een motor koop je met je hart, niet met verstand. Tenzij je er mee van plan bent om deze elke dag te gebruiken voor woon/werk maar dat doe je met een supersport sowieso niet.

inderdaad, maar het is juist andersom
de nieuwe honda blades hebben kleinere zuigers en voor het eerst op een wegmotor geen cilinderbussen

een vriend van me heeft er een en pas na 6000km is de cilinder goed ingereden en verbruikt hij geen olie meer (sinds hij op circuit is beginnen rijden)

de eerste 2000km had hij meer dan een liter olie verbruikt
 
Zoek de overeenkomsten(goed kijken) :P
full
 
Honda heeft de naam om goed en betrouwbaar te zijn kwa techniek. Mijn eigen ervaring is dat ook. Mijn vrouw rijdt een Yamaha maar deze hebben we nog te kort om er iets over te zeggen.

De Fireblade is wat vergevingsgezinder maar zeker ook een beest van een motor. De R1 is kwa performance beter maar de vraag is of jij dat er uit gaat halen. Wellicht durf en kan je op een wat vergevinggezindere motor snellere bochten maken.
Ik rij zelf op een VFR800. Twee vrienden hebben een GSX750r gekocht. Hoewel kwa perfomance ze beter af zijn, ben ik sinds dien sneller dan hun. Behalve rechtdoor over de autobahn dan.
 
Dus als ik het zo n beetje zie, moet je er een hebben die mooi is, die prima zit, waar je alles mee kunt, en 150 PK is eigenlijk al zat. en is een iets oudere Honda dan de beste optie. Zo geresumeerd...





Nou dan heb ik de ideale te koop voor je geloof ik... Mijn CBR1100XX met opties *D
 
jaja ik zoek een ding met 180 pk en 180 kg voor naar de kroeg..
ben van plan 70pk te gebruiken............

Ten eerste drink ik nog geen eens en ten tweede je weet nog geen eens wat voor rijder ik ben dus zeg nou maar niet dat ik maar 70 gebruik want bij de R6 gebruikte ik ook het volle vermogen...

Ik rijd al jaren ook circuit dus hou alsjebieft je bijdehandte opmerkingen voor je en zeg anders niks!...
 
Terug
Bovenaan Onderaan