Keuze: R1 2008 of de Fireblade 2008???

Welke van de 2

  • Yamaha yzf R1 2008

    Stemmen: 47 37,6%
  • Honda CBR1000RR Fireblade 2008

    Stemmen: 78 62,4%

  • Totaal aantal stemmers
    125

BL8-BIKER

MF veteraan
3 nov 2008
2.023
0
Ouderkerk...
Geachte mede-motorrijders/liefhebbers/forummers/nog veel meer...

Helaas is mijn R6 2008 een week of 2 a 3 terug gestolen. Nu baalde ik hier flink van omdat hij nog geen eens een jaar oud was en ik er nog geen eens een echt zomer van heb kunnen genieten!

Nu ben ik gelukkig wel goed verzekerd en krijg ik zeer waarschijnlijk het volledige aankoop bedrag + accessoires terug!

Nu zit ik natuurlijk voor een nieuwe motor te kijken alleen ik weet totaal niet welke ik moet kiezen, de Yamaha YZF R1 of de Honda CBR1000RR Fireblade. Het gaat me nu nog niet echt om de kleurstelling, maar eerder welke door ervaringen van julie wordt aangeraden!

Ik heb bij beide een zeer scherpe prijs aangeboden gekregen door de dealers om het o voor mij natuurlijk nog moeilijker te maken!

Ik hoop met hulp van jullie mijn keuze te vergemakkelijken! Alvast heel erg bedankt!
 
Klinkt misschien stom, maar ga gewoon voor wat je het mooiste vindt :Y
 
Dat is iets wat ook in de planning staat!...Ik heb ook al veel testen gelezen over beide motoren en ze zijn gewoon allebei goed...

Het prijsverschil is het niet want, die zitten vrijwel gelijk!...Wat wel een verschil is 199kg van Honda tegen 177kg van de Yamaha...175pk van Honda tegen de 180pk van de Yamaha...

Nu moet er ook niet iemand zijn die zegt hoezo niet de 2009 modellen????...Daar heb ik simpelweg het geld dan weer niet voor ;) ...Wachten tot volgend jaar kan ik ook heel moeilijk!...
 
qua looks zou ik dan voor de fireblade gaan, vind ik toch net mooier als de R1...

Maar goed, ken de rij eigenschappen niet..
 
Dat is iets wat ook in de planning staat!...Ik heb ook al veel testen gelezen over beide motoren en ze zijn gewoon allebei goed...

Het prijsverschil is het niet want, die zitten vrijwel gelijk!...Wat wel een verschil is 199kg van Honda tegen 177kg van de Yamaha...175pk van Honda tegen de 180pk van de Yamaha...

Nu moet er ook niet iemand zijn die zegt hoezo niet de 2009 modellen????...Daar heb ik simpelweg het geld dan weer niet voor ;) ...Wachten tot volgend jaar kan ik ook heel moeilijk!...

De gewichtopgave van fabrikanten wil nog wel eens afwijken van de werkelijke waarde.. En 175 pk en 180 pk, ben jij zo goed dat je dat verschil gaat merken? ;)

Het is slechts weinigen van ons gegeven al die pk's echt te benutten, dus ga gewoon voor wat je het mooiste / lekkerste vind zitten enz.
 
Dat is iets wat ook in de planning staat!...Ik heb ook al veel testen gelezen over beide motoren en ze zijn gewoon allebei goed...

Het prijsverschil is het niet want, die zitten vrijwel gelijk!...Wat wel een verschil is 199kg van Honda tegen 177kg van de Yamaha...175pk van Honda tegen de 180pk van de Yamaha...

Nu moet er ook niet iemand zijn die zegt hoezo niet de 2009 modellen????...Daar heb ik simpelweg het geld dan weer niet voor ;) ...Wachten tot volgend jaar kan ik ook heel moeilijk!...


van de yamaha is wel leeg gewicht,dus zonder alle vloeistoffen
 
van de yamaha is wel leeg gewicht,dus zonder alle vloeistoffen

Is van dezelfde site als waar ze het van de Honda opgeven dus ik mag aannemen dat ze niet bij de ene het gewicht zonder alle vloeistoffen en dergelijke zetten, en bij de ander met!...

Dat het nooit helemaal klopt dat geloof ik wel en nee ik zal die 5 pk niet merken denk ik, maar het gewicht wel!...
 
Is van dezelfde site als waar ze het van de Honda opgeven dus ik mag aannemen dat ze niet bij de ene het gewicht zonder alle vloeistoffen en dergelijke zetten, en bij de ander met!...

Dat het nooit helemaal klopt dat geloof ik wel en nee ik zal die 5 pk niet merken denk ik, maar het gewicht wel!...

staat drooggewicht 176 kg,dus is lichter :9
http://www.cbrclub.nl/
 
Nee is niet zo.

Honda heeft er sinds een paar jaar geleden voor gekozen om rijklaargewicht op te geven. In hoeverre dit alsnog klopt, weet je nog niet.

Maar die 199 is dus niet het lege gewicht, bij de Yamaha echter wel
 
Oke oke, dan is dat over het gewicht me duidelijk, er is dus weinig verschil!

Haha en nee omdat me naam YamahaBiker is ga ik niet maar gelijk voor een Yamaha ;) ...Ik ben wel blij tot nu toe met de reacties!...

Thanks
 
Ik zou zelf voor de Fireblade gaan op looks.
Ik weet van de modellen zelf niet zoveel qua techniek. Van de oudere modellen weet ik dat de Honda makkelijker is als het ware. Opstappen en wegrijden. De Yamaha schijnt daar wat minder makkelijk in te zijn, maar dat zul je zelf misschien ook al wel wat gemerkt hebben met je R6.

Waarom neem je niet weer een R6 eigenlijk?
 
Ze zullen ongetwijfeld allebei waanzinnig rijden en dan zou het op de looks aan komen. En wat dat aangaat heeft de CBR wat mij betreft toch wel veel mooiere lijnen dan de R1.
 
Dat is iets wat ook in de planning staat!...Ik heb ook al veel testen gelezen over beide motoren en ze zijn gewoon allebei goed...

Het prijsverschil is het niet want, die zitten vrijwel gelijk!...Wat wel een verschil is 199kg van Honda tegen 177kg van de Yamaha...175pk van Honda tegen de 180pk van de Yamaha...

Nu moet er ook niet iemand zijn die zegt hoezo niet de 2009 modellen????...Daar heb ik simpelweg het geld dan weer niet voor ;) ...Wachten tot volgend jaar kan ik ook heel moeilijk!...
Ga jij die 5 pk missen!?
Ga jij uberhaupt 175pk gebruiken?!

Koop lekker een cb250, leef daar wat langer door en geef de rest van het geld uit aan vakantie en cadeautjes voor je vriendin en schoonmoeder!! 8-)
 
de 09 cbr is volgens mij aardig goedkoper dan de 09 r1 die cbr kost 17k (excl. ABS). de r1 18,5.

maar de 08 cbr nieuw staat bij Ten Kate voor 13 k

Motor occasions

weet niet wat je dealer je heeft aangeboden maar behoorlijk verschil tussen de 09 en 08 modellen. r1 heb ik geen id van..

JR
 
dit moet je niet vragen
zijn allebei prachtige motoren die niet veel verschillen

je moet gewoon testrijden en zien welke motor je het meest bevalt qua motorkarakter/looks en die nemen

meningen van andere mensen tellen niet bij deze omdat het hier puur om hun smaak gaat, en niet over de kwaliteit van de motor, dus je poll is nutteloos :W

gewoon kopen waar je zin in hebt, maakt bij deze motoren echt niet veel uit
 
Laatst bewerkt:
De R1 van 2008 is een het 2007 model en de CBR1000 is in 2008 nieuw uitgekomen met een compleet gewijzigd model. Als ik de testen in onder andere Fastbikes magazine mag geloven rijd je met een Fireblade alles aan snot en is deze een stuk lichter dan allen andere 1000cc's nu verkrijgbaar.
 
Testrijden en kijken welk jij het fijnst vind rijden..

Maar qua looks zou ik zeker weten voor de Fireblade 2008 gaan. Die kont :9~
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan