Keuze soort eerste motor.....

Tohereknowswhen

Die hard MF'er
18 sep 2002
347
0
Amsterdam
Ik vraag me af wat de motorrijders hier denken over de eerste motor. Ik had eerst interesse in een racer en dat wil ik nog steeds wel maar ik kies toch voor een ragbak zodat als ik op me smoel ga nog geld over heb. Ik denk dat je het zo ook het beste leert want anders ben je veel te voorzichtig. Dus geef je stem en dan zien we het wel. Ik ben zon waaghals die alles graag wil leren dus...Op me brommer deed ik ook allemaal van die uitslooftruucjes, wil ik nu ook gaan doen.
 
Ik heb jaren oude bakken gereden (25 jaar en ouder). Voordelen: je leert sleutelen, je bent goedkoop uit. De verzekering kost bijna niets en je betaalt geen wegenbelasting (en met een rijbewijsverzekering kan jeje hele schuur vol zetten en overal op rijden voor twee x niets!
Last but not least: je leert rijden!
 
Ik ga toch echt voor "De mooiste motor die ik kan betalen". Na veel wikken en wegen en alle voors- en tegens te hebben doorgenomen kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om op een of ander aftands kutding te gaan zitten. Oude motoren vind ik over het algemeen lelijk, zelfs nieuwe motoren vind ik in veel gevallen niet mooi.

Als ik moet kiezen tussen bijvoorbeeld een CBR600F uit 1993 voor 4000 EURO of een R6 uit 1999 voor 8000 EURO dan is dat een redelijk makkelijke keus. Ik heb geen zin om elke keer als ik een R6 zie te denken "Shit, had ik die maar gekocht" of als ik op de motor stap met een "Nouja, het rijdt..." gevoel rond te rijden. En dat gebeurt wel als ik iets koop waar ik niet 100% achter sta.

Wat ik uiteindelijk ga kopen weet ik nog niet precies, maar het zal in iedergeval iets zijn wat ik *heel* mooi vind en waar ik goed op kan (leren) rijden. Misschien denk ik er na wat proefritjes heel anders over... nog 2 weken en ik kan wellicht wat beter antwoord geven op de vraag ;)
 
Optie 3, in combinatie met een all-risk verzekering. *D
 
Laatst bewerkt:
Nummertje 2: heb ik tenminste gedaan. FZR400... mooie niet te dure fiets, maar geen droommotor. Wel ideaal om het op te leren en het was toch wel een cool ding. :)
 
Optie 2 natuurlijk. Waarom rijden op een oude ragbak die je niet altijd 100% kan vertrouwen waar je vaak aan moet sleutelen ? Niet dat ik sleutelen erg vind, maar heb liever iets wat gewoon goed werkt en waar ik niet bang hoef te zijn om onderweg stil te komen staan..... gewoon kopen waar je het geld voor hebt, koop je droommotor pas als je meer dan 25kw mag rijden en je ook echt een beetje kan rijden.....

Heb nu Soes GSX600F, niet mijn droommotor maar prima motor voor niet veel centen en 100% betrouwbaar.
 
Heb nu Soes GSX600F, niet mijn droommotor maar prima motor voor niet veel centen en 100% betrouwbaar.


Ben het helemaal met JK eens, heb zelf ook een Soes GSX600F prima motor, lekker om mee te sturen, maar mijn droommotor, neuh dat redt dit beestje nog niet...
Ik bedoel je kunt wel een ouwe ragbak kopen, maar tenslotte wil het oog ook wel wat.....
Maar in iedergeval succes met je keuze
 
Ikzelf had me ook bedacht een ragbak te nemen, maar ik bedoel niet een of ander totall loss ding hoor maar een ouwe suzuki naked ofzo. Een paar kleine deukjes in de tank. Wel betrouwbaar en goed werkend, licht enzo maar gewoon...zo een waarmee je het niet zo erg zou vinden een keer op je snuit te gaan. Ik ben nu aan t zoeken voor een mooi kuiploos modelletje.gs400e ofzo leek me wel wat. Of zon oude cb450 ofzo. Iemand idee? En stem vooral door :)
 
gekozen voor optie twee. Een zzr 600.

Wel een toffe motor wat betreft rijden, aanschafkosten en looks maar toch niet mijn droommachine. Nog maar wat extra ervaring opdoen en dan komt die droom machine nog wel eens. Ooit... :9~

Maar geen slecht woord over de zzr hoor, kheb er veel lol mee. :]
 
nummer 3!!!!!


eerst een zzr gekocht omdat ik ff niet meer geld had, toen een zxr400 en nu kijk ik financieel lekker zit voor een bijna nieuwe ss600.

en dit in 6 maanden tijd!

laten we het anders stellen. wat wil je betalen ?
 
Ik ben voor optie 3 gegaan. Natuurlijk moet je alles in zijn context bekijken en in mijn geval was geld geen issue. Daarom wil ik ook liever niet wat goedkopers of zo want dan zit je iedere keer met zo'n onvoldaan gevoel op de motor.

Nu moet ik zeggen dat dat niet alleen zo bij de motor is maar dat ik wel vaker vanuit dit standpunt aankoop of zo. Ik wil DAT hebben en als het DAT niet kan zijn hoef ik niks. Dus vrij extreem. You only live once.
 
juist nu kan het bij mij nog.
Straks ga ik op mezelf wonen , en dan heb ik het geld hardgenoeg nodig.

dus doen als het kan.

kan het niet, tja jammer dan!!
life live to the max!
 
Ik ga voor optie 3, alhoewel het qua geld wel eerder optie 1 zal worden atm :P

Maar sja, als je het geld hebt dan koop je toch je droommotor? Wel all-risk laten verzekeren als 't even kan
 
Optie 2

Je moet toch iets te dromen overhouden!
Daar komt ook bij dat mijn droommotor destijds zoveel vermogen had dat ik er toen gewoon niet beheerst mee had kunnen omgaan.

(BTW, ik rijd nu ook nog op een "second choice" motor)
 
Op maandag 07 oktober 2002 23:05 schreef Tohereknowswhen het volgende:
Ikzelf had me ook bedacht een ragbak te nemen, maar ik bedoel niet een of ander totall loss ding hoor maar een ouwe suzuki naked ofzo. Een paar kleine deukjes in de tank. Wel betrouwbaar en goed werkend, licht enzo maar gewoon...zo een waarmee je het niet zo erg zou vinden een keer op je snuit te gaan. Ik ben nu aan t zoeken voor een mooi kuiploos modelletje.gs400e ofzo leek me wel wat. Of zon oude cb450 ofzo. Iemand idee? En stem vooral door :)

of een CB750, voor een paar knaken (500-800 euro) heb je een goeie, zijn over het algemeen behoorlijk betrouwbaar. Het is wel handig als je een beetje kunt sleutelen, wordt ie alleen maar goedkoper van! :)
 
had eerst een GS500E gekocht moest gewoon een 25kw die niet te duur was.
niet echt spectaculaire motor maar wel leuk te maken natuurlijk.
Daarna zag ik een RF600R en ik was verkocht die is er ook bijna meteen gekomen ( nadat ik uitgevogeld had hoe ik die 25kw op kenteken kon krijgen :( )
Nu heb ik weer een andere gezien terwijl ik me RF600R net heb maar heb het geld er toch niet voor.
Dus ik ga FLINK sparen en de RF600R helemaal op rijden en dan ga ik eens ff winkelen voor een FJR1300 ( die dingen rijden ZALIG en zijn beter geschikt voor iedere dag verkeer )
 
Als je een (te) oude ragbak neemt en daardoor technische problemen krijgen is dat net zo onverstandig als een (te) fraaie fiets aanschaffen die je laat crashen...

gulden middenweg lijkt mij...


tja als je het zo bekijkt, zou een r6 ook mn second choice worden.

Ben jij er ook de 13e? })
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij veranderen die optie nummers constant, want als ik de reacties vergelijk met de poll opties klopt er geen hout meer van :? Is het toevallig zo dat het geen poll optie is maar de stand (Nr 1, 2 en 3)?
 
Terug
Bovenaan Onderaan