Keuze tussen gsf 600 Bandit s en de diversion 600

justme

MF'er
23 feb 2004
39
0
noord holland
Beste mensen,

Ik zoek een beginners motor voor het woon-werk verkeer. Nu is mijn oog gevallen o p de suzuki gsf 600 Bandit s en de yamaha diversion 600. Heeft er iemand ervaringen om mijn keuze makkelijker te maken? Ik zal vaak iemand achterop hebben, en ik begreep dat het frame van de diversion daar niet echt geschikt voor is?
 
Ik denk dat de bandit toch net effe iets meer motor is.
(en m'n netvlies gruwelt er wat minder van)
 
persoonlijk vind ik de bandit een beetje een in elkaar gedrukte fiets (qua uiterlijk) maar het is wel een fijne fiets om op te rijden. lekkere rechte zit. en met half-top prima wind bescherming. hoewel hetzelfde voor de divi kan worden gezegd.

verschillen? divi heeft minder pk's maar wel weer een grotere tank (24ltr v.s. 20 ltr bij bandit.) bandit heeft bredere achterband (120 ipv 110 bij divi). maar verder kun je ze denk ik wel met elkaar vergelijken. populaire fietsen, veel van verkocht.
 
verschillen? divi heeft minder pk's maar wel weer een grotere tank (24ltr v.s. 20 ltr bij bandit.)

Ik denk dat je je vergist met de 900cc versie. Mijn diversion neemt max 17 liter benzine mee... :P

Wat betreft een andere opmerking hierboven over te slap frame en te slappe vering voor gebruik met een passagier: niks van waar. Slap frame en slappe vering in verhouding tot een boel andere fietsen ja dat wel, maar het is ook geen sportfiets. Ik ben afgelopen zomer met vriendin achterop en een hele boel bepakking 3 weken naar Bretagne geweest. Alles eerst op de weegschaal om niet teveel gewicht mee te hebben, vervolgens wellicht toch nog over de toegestane 400kg totaalgewicht gegaan. Nergens ook maar iets last van gehad. Ik denk dat geen enkele fiets nog echt sportief te berijden valt als je'm tot z'n maximum belaadt.

Misschien ben ik ook niet geheel objectief :+
 
Niet geheel onbevooroordeeld zeg ook ik: Ga voor de bandit.

enne:
full
 
Het wordt saai, maar: Bandit. *D
Is mooier, sneller en minder truttig.

Heb zelf met veel plezier op een zwarte 600N gereden! :]
 
Mensen bedankt voor de input, we hebben vrijdag een Bandit 600s gekocht. Woensdag gaan we hem halen!!! Just can't wait...
 
Maar waarom kiest iedereen voor de Bandit???????

Ik sta voor dezelfde keus. Diversion is vriendelijker voor mijn portomonee maar die bandit is zo mooi.............
 
hahaha, Wulle was me net voor.

deze dan? 95 pk en top van 225. daaaaaaaag Bandit })

Jips
verie naais indied

Maar den fazer600 is wel een andere categorie fiets dan een div600 hé
kwa rijtechnieken en vooral ook qua prijs.

Hangt een beetje van de TS zen woonwerk situatie af hé ... wil ie 2*100km daags doen, dan is ie beter af met een dikkere toermachine (div900, bwmrt, kawagtr)

Is het maar 2*20km + ferm veel speel&bochten plezier dan is fazerke wel intressant evenals de bandit600

Wil ie gewoon een simple eerlijk fietske zonder veel poespas dat ook es af en toe een duo kan verdragen, maar ook niet teveel kost, en waar topvermogen en het showelement geen rol speelt, dan is een div600 een goed id. Een braaf fietske waar je evenwel je broek niet aan kan scheuren ....

Anway, de TS zoekt een beginnersfiets ... dus hoe meer peekaas hoe groter de risico's en (waarschijnlijk) hoe hoger de reparatiekosten bij een valpartij.
 
Je mag idd een Div niet met een Fazer vergelijken. De prijzen tweedehands zijn dan ook heel verschillend, zeg maar dat een goeie Fazer het dubbele kost van ene goeie Div.

Een Fazer is zelfs een stuk duurder dan een Bandit tweedehands.

And I know, want dat zijn zowat de drie modellen die ik op het oog heb voor volgend jaar. Maar de Fazer zal door budgettaire redenen al afvallen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan