Keuze tussen XVS 1100 en XVS 1300

Heb hun aanbod even bekeken maar ze zijn wel aan de prijs zeg :o

Klopt echt goedkoop zijn ze niet, er is wel wat ruimte te onderhandelen (al is dat ook niet overdreven veel) maar heb gemerkt dat de prijzen bij bovag garages standaard wel rond die koers liggen.

@frankwijers
Net ff gezocht op zo`n zadel, maar daar wacht ik toch nog ff mee, zag prijzen van +/- 500 euro (nieuw). Maarem ga toch wel ff zoeken hoe het kan dat ie zo stil is stationair, wil er toch wat meer geluid uit als ie stationair loopt })
 
Ik heb het zadel via een winkel in Amerika zelf geïmporteerd. Met de importkosten erbij was ik volgens mij maar rond de 350 euro kwijt. Maar het zit zoveel malen beter. Voorheen had ik na een 100/150 km toch wel de behoefte om er vanaf te gaan. Met dit zadel heb ik al meer dan 250 km in 1 keer gedaan (met alleen korte tank stop), en heb nergens last van.

Als je het geluid vind tegen vallen, V&H longshots. Mooi en redelijk luid. Ook bij stationair.
 
Ik heb het zadel via een winkel in Amerika zelf geïmporteerd. Met de importkosten erbij was ik volgens mij maar rond de 350 euro kwijt. Maar het zit zoveel malen beter. Voorheen had ik na een 100/150 km toch wel de behoefte om er vanaf te gaan. Met dit zadel heb ik al meer dan 250 km in 1 keer gedaan (met alleen korte tank stop), en heb nergens last van.

Als je het geluid vind tegen vallen, V&H longshots. Mooi en redelijk luid. Ook bij stationair.

Net inderdaad ff naar geluisterd op een filmpje en het klinkt inderdaad wel gaaf, eens kijken of ik daar aan kan komen tweedehands (of nieuw)
 
De wildstar (1600) is ook een mooie optie :Y maar de dragstar is ook gewoon een goede keuze dus als die je het meest aanspreekt, gewoon een keer op rijden. :] Er zit ook nog verschil in zithouding en rijeigenschappen tussen de verschillende cruisers en je moet wel gewoon goed zitten.

Je zou nog kunnen kijken naar de,
kawasaki vulcan 800 - 900 - 1500
Triumph speedmaster
Honda shadow 750 - 1100
suzuki intruder 800 - 1500
Yamaha dragstar 1100
Yamaha wildstar 1600
Yamaha midnight star 1300 - 950
Yamaha royal star 1300

En dan is er natuurlijk nog de HD road king maar die zijn dan wel wat ouder in die prijsklasse.
Na enkele jaren gestopt te zijn met motorrijden ga ik weer eens beginnen.
Nu wil ik een cruiser gaan rijden.
Ben van plan tot ong 6000 uit te geven.
Nu zie ik door de bomen het bos niet meer als ik dit lijstje hierboven zie.
Mijn eerste voorkeur ging uit naar een intruder 1500.
Maar in deze prijsklasse is best veel te vinden, zeker als je niets in te ruilen hebt.
Graag zou ik voor en nadelen horen over bovenstaande modellen, ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen, alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Nee nog niet, ben me eigenlijk eerst nog aan het oriënteren.

Mijn oog is op deze motor gevallen omdat ik hem mooi vind en omdat de acceleratie me ook wel aanspreekt.
Ik vroeg me vooral af waarom ze een 1100 en 1300 hebben terwijl het gewicht van de 1300 het extra vermogen al weer te niet doet
 
Na enkele jaren gestopt te zijn met motorrijden ga ik weer eens beginnen.
Nu wil ik een cruiser gaan rijden.
Ben van plan tot ong 6000 uit te geven.
Nu zie ik door de bomen het bos niet meer als ik dit lijstje hierboven zie.
Mijn eerste voorkeur ging uit naar een intruder 1500.
Maar in deze prijsklasse is best veel te vinden, zeker als je niets in te ruilen hebt.
Graag zou ik voor en nadelen horen over bovenstaande modellen, ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen, alvast bedankt.
Dat is erg persoonlijk. Wat voor de één lekker rijd en zit, daar zit de ander weer totaal niet lekker op.

Technisch komen ze allemaal wel aardig overeen. Onder de 1000cc lopen ze wel wat meer in de toeren op de snelweg.

Verder gewoon kijken wat je persoonlijke voorkeur is en proefrijden :] Kijken welke motor JOU het beste "past"

Een te grote motor is niet fijn maar een te kleine ook niet.

Ga bij verschillende motoren kijken, ga er op zitten en voelen en als het even kan, proefrijden.
 
Nee nog niet, ben me eigenlijk eerst nog aan het oriënteren.

Mijn oog is op deze motor gevallen omdat ik hem mooi vind en omdat de acceleratie me ook wel aanspreekt.
Ik vroeg me vooral af waarom ze een 1100 en 1300 hebben terwijl het gewicht van de 1300 het extra vermogen al weer te niet doet
De 1100 dragstar wordt volgens mij niet meer nieuw geleverd. De 1300 Midnight star wel.

Gewoon een nieuwer model met een moderner blok.
 
Klopt. De 650 en 1100 dragstar zijn vervangen voor de nieuwe 950 en 1300 midnight star.
Beide hebben als typenummer bij Yamaha de XVS meegekregen.
 
Ik heb 3 maal moeten kijken om te zien dat het een Harley is...

Vroeger reed ik ook met een Harley Roadking (toen het nog geen 'classic' was) en het was zeer aangenaam om mee te rijden. Vooral het bedienen van de knipperlichten was veel gemakkelijker dan die kleine knopjes.

Nu rij ik met een Yamaha XV1900 Midnight Star en deze is veel wendbaarder en voelt lichter aan dan de Roadking. Het lijkt ook alsof je 2 motoren hebt... bij lagere snelheden is het een chopper maar op de snelweg zoeft hij met het grootste gemak aan 'hogere snelheden'. Met de Roadking had ik het gevoel dat 120km/h al snel genoeg was voor het beestje.
En ik vind een nieuwe Harley te duur voor wat je krijgt en het geeft je toch steeds stress als je hem ergens parkeert, hoor.

Onlangs stond ik naast een Roadking geparkeerd en verschoot toch een beetje van de oude look tov een Yamaha. Maar dat geluid... hmmm... zalig...
 
En? Is het nog wat geworden?

Zeker wel }) hij was alleen wel erg stil, dat was echt niks dus heb ik de dempers eruit geboord, volgens de handleiding zouden ze vast moeten zitten, maar na het boren zaten ze er gewoon volledig los in....

Alleen heb ik nu bij stationair lopen met koude motor en choke erop dat ie af en toe knalt / ploft. Verder bij flink gas erop klinkt ie wel lekker (misschien wat luid). Als ik dan weer afrem op de motor blijft ie vaak ploffen tot ie weer een laag toerental heeft.

Mijn vraag, kan dit kwaad?, hij ploft namelijk niet als ik gewoon gas geef.
 
Zeker wel }) hij was alleen wel erg stil, dat was echt niks dus heb ik de dempers eruit geboord, volgens de handleiding zouden ze vast moeten zitten, maar na het boren zaten ze er gewoon volledig los in....

Alleen heb ik nu bij stationair lopen met koude motor en choke erop dat ie af en toe knalt / ploft. Verder bij flink gas erop klinkt ie wel lekker (misschien wat luid). Als ik dan weer afrem op de motor blijft ie vaak ploffen tot ie weer een laag toerental heeft.

Mijn vraag, kan dit kwaad?, hij ploft namelijk niet als ik gewoon gas geef.
Klopt. Ik had mijn dempers ook uitgeboord en die plofte ook vooral bij afremmen op de motor. Kan niet echt kwaad.

Heb je foto's van je aanwinst? 8-)
 
Zonde van je dure originele uitlaat.
Je hebt nu de afstelling verknoeid, beter had je een aftermarket slip on demperset kunnen kopen.
Ik had dat op mijn Dragstar, die was van BSM, prachtig geluid, losse db killers en aan de afstelling hoefde niks gedaan te worden.
Dus ook niet dat knallen.
Vermoedelijk geeft je uitlaat nu te weinig tegendruk waardoor, bij gas terugnemen, de benzine ontbrandt in je hete uitlaat.


full
 
Hierbij een fototje, is nog wel van de dealer, heb er nog geen zelf gemaakt :)

Mooi dat het niet echt kwaad kan, andere slip on dempers die ik gevonden had waren me op dit moment veel te duur, vandaar dat ik dat nog niet gedaan had. Ik wil uiteindelijk er nog wel openlucht filters of hypercharger op plaatsen samen met een aanpassing op de carbs, moet hier echter eerst nog het een en ander voor uitzoeken.
full
 
Laatst bewerkt:
Misschien kan je het knallen oplossen door je carburateurs te synhroniseren.
Dat werkte ook altijd bij mijn Virago 1000 die uit Amerika kwam.
Die was eigenlijk te arm afgesteld vanwege de milieueisen in the USA.
full



Ik zie op de foto dat er zo'n AIS systeem op zit.
Dat is ook vanwege de milieu eisen.
Ik heb dat systeem op mijn Bulldog ook verwijderd.
Gaat ie ook mooier van lopen.

full
 
Hierbij een fototje, is nog wel van de dealer, heb er nog geen zelf gemaakt :)

Mooi dat het niet echt kwaad kan, andere slip on dempers die ik gevonden had waren me op dit moment veel te duur, vandaar dat ik dat nog niet gedaan had. Ik wil uiteindelijk er nog wel openlucht filters of hypercharger op plaatsen samen met een aanpassing op de carbs, moet hier echter eerst nog het een en ander voor uitzoeken.[afbeelding]
Ziet er goed uit :Y Gefeliciteerd :]
 
@Broos, dat heb je snel gezien, dat stond ook op m`n lijstje om te verwijderen, weet alleen nog niet precies welk onderdeel het is of waar het op de motor zit en dan moet ik eerst nog iets van afdicht doppen of iets dergelijks halen

@Midnight Thanks :)

/Edit
@Broos aan de hand van jouw foto heb ik hem gevonden denk ik, aan de linkerkant v/d motor zit de AIS, bij het gereedschap, achter het klepje met de sleutel?

Verwijderen lijkt me betrekkelijk eenvoudig, als je de buizen naar de cilinders laat zitten is het een kwestie van een U maken op die buizen met het ene slangetje en een U op de AIS met het andere slangetje, verder kan ik dan (ik denk de vacuum) de bovenste slang loshalen en afsluiten met een boutje, de AIS blijft dan zitten om vuil in de luchtbox te voorkomen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan