Keuze van toermotor

Als je last van je rug hebt dan denk ik toch meteen aan een allroad omdat je dan lekker rechtop zit. Dus de al genoemde Vstrom maar ook een 1100 of 1150 GS zijn dan interessante opties.
 
Als je last van je rug hebt dan denk ik toch meteen aan een allroad omdat je dan lekker rechtop zit. Dus de al genoemde Vstrom maar ook een 1100 of 1150 GS zijn dan interessante opties.
Dat hangt ervan af waar die rugpijn zit, denk ik.

Ik vind een licht voorover gebogen zit ook wel ontspannend.
 
@Bobster,

het lijkt dat je bij de bmw r1100rs toch wat meer naar voren zit klopt dat?

Je zit niet rechtop. Trouwens ik heb ook hernia gehad voordat ik een BMW had.
Heb ook een Suzuki GS(X)750E '82 met lang stuur zodat je nagenoeg rechtop zat.
Het eerste wat ik gedaan heb toen ik weer op een motor kon zitten is het stuur verwijderd voor een sportstuur. Namelijk als je iets voorover zit steund niet alles op je rugwervels, de hobbels komen minder hard aan. Ik rij nu op deze Suzuki geen 500 km meer aan een stuk maar 250 bv van Almelo naar Maaseik is geen probleem.
Kort gezegt, naar mijn menig moet je met hernia niet rechtop gaan zitten, maar juist met holle rug iets voorover is mijn ervaring.
Deze BMW heeft ongeveer dezelfde zit als mijn Suzuki ook heeft na stuur veranderen.
Ok de BMW is confortabeler maar ga daarmee ook in een stuk door bv naar Obersgegen bij Vianden Luxemburg pakweg 450 km.
BMW duur is onzin, niet alle tweedehandse BMW zijn duur. Kon voor de mijne '94 geen 2500 euro krijgen dit terwijl hij een goede dure 60.000km beurt heeft gehad incl. voor remrevisie en nieuwe banden van 395 euro. Dus wat is duur????
Er mankeerde niets aan deze motor, waarom heb ik hem dan verkocht, je wordt ouder en ik had het geld voor een jongere motor met 18000 km.
PS, Ik ken en leer ook nog steeds GNM geneeskunde. Daar kun je lezen dat bijna iedere hernia of rugproblemen ontstaat na een zg. eigenwaarde inbreuk waarbij een relais omslaat in de hersenen die jou gehele rug bestuurd.
Waarbij tijdelijk of blijvend celafname in onderdelen van de rug ontstaat zodat rugwervels kunnen gaan verschuiven waarbij zenuwen bekneld raken.
Gr. Frans.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga eens rijden op de bmw, want er staan er zeker een aantal te koop de rs, dan de andere types zijn wat duurder. Het is niet dat ik een hernia heb gehad. Maar meer last heb van mijn rug als ik op mijn vfr zit. Dat ligt niet alleen aan mijn rug maar ook mijn polsen doen flink zeer na een rit van 30 min.

Ik heb touwens een handelaar gemaild en die bood 2000euro voor mijn vfr. Dat is nog redelijk vind ik. of niet?
 
Ik vind de RS-serie de mooiste BMW's. Het is absolute overkill voor mij (voornamelijk woonwerkverkeer), maar ik vind zo'n RS wel erg fraai. Wat mij betreft ook de enige BMW (samen met de S) waar het K-blok echt in past.
 
Eindelijk heb ik een aantal proefritten gemaakt, honda pan rijd goed, gtr ook, bmw redelijk maar iets te voren. xj900 rijd ook goed alleen sportief rijden vond ik hem minder. Hij was wel naar mijn mening het meeste handelbaar voor thuis. Honda en gtr waren echt te zwaar om elke keer binnen te zetten. De bmw was te duur, kon niet echt een goede vinden.
Dus gekozen voor de xj900
bw 2000
km 54.000
handvatverwarming, 12v, topkoffer

voor 3000euro met 3 maanden garantie, vond ik op zich wel een goede deal
 
xj900 rijd ook goed alleen sportief rijden vond ik hem minder.
Dus gekozen voor de xj900


voor 3000euro met 3 maanden garantie, vond ik op zich wel een goede deal

gefeliciteerd, welkom in het Diversion topic.
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)

Voor het korte werk kun je de Div het best onder je weg drukken, crossmotorstijl.
Door de voorvering te vervangen door stuggere kun je de boel wat oppeppen.
 
Eindelijk heb ik een aantal proefritten gemaakt, honda pan rijd goed, gtr ook, bmw redelijk maar iets te voren. xj900 rijd ook goed alleen sportief rijden vond ik hem minder. Hij was wel naar mijn mening het meeste handelbaar voor thuis. Honda en gtr waren echt te zwaar om elke keer binnen te zetten. De bmw was te duur, kon niet echt een goede vinden.
Dus gekozen voor de xj900
bw 2000
km 54.000
handvatverwarming, 12v, topkoffer

voor 3000euro met 3 maanden garantie, vond ik op zich wel een goede deal

Proficiat. Is een goeie keus, maar opgepast voor de topkoffer. De Yammie is nogal gevoelig aan "neusschudden", als de wind achter je dichtslaat aan bepaalde snelheden wordt zijn voorwiel wat licht en ontstaat een vervelende trilling in je voorwiel en stuur. Als je de kans heb, vervang je ze beter door twee zijkoffers
 
@Bobster, proficiat met jou aankoop.

Na eerst Suzuki is de bmwR1150RS die ik nu heb is mijn tweede BMW.
De eerste 1100 is mij na 4 jaar zo goed bevallen, dat ik deze heb gekocht voor de lange afstanden vooral autobaan Duitsland die ik rij wil ik niet meer anders.
Neem de mooie wijze voor een weekeinde, hoe bv simpel je de koffers er aan klikt.
gr. Frans.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan