Keuze welke off-road motor

Of minder vermogen hebben natuurlijk.
Eigenlijk lig ik niet zo wakker van wat minder vermogen.

KTM 640 1999:
158,0 kg
35,8 KW

Jammer. Gewicht is wel mooi opzich.
Je mag ze legaal laten begrenzen als ik het goed begrepen heb. Iemand zo snel enig idee wat dat ongeveer kost voor een dusdanig model?

PS: Erg bedankt voor het attenderen daar op, dat was ik al helemaal vergeten.

Sowieso iedereen bedankt voor de hulp tot nu toe.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb me door een bepaalde verkoper (grote erkende motorzaak) laten vertellen dat een Yamaha XT650 veel betrouwbaarder is dan een KTM 640. Wel was het heel toevallig dat hij helaas geen 640 meer had staan enkel de XT.

Wat denken jullie, verkooppraatjes of is de XT echt zoveel beter.
 
Ik heb me door een bepaalde verkoper (grote erkende motorzaak) laten vertellen dat een Yamaha XT650 veel betrouwbaarder is dan een KTM 640. Wel was het heel toevallig dat hij helaas geen 640 meer had staan enkel de XT.

Wat denken jullie, verkooppraatjes of is de XT echt zoveel beter.
De 640 heeft een kleinere cilinderinhoud maar meer vermogen, daar komt automatisch meer onderhoud en slijtage bij kijken. De XT heeft zwaardere onderdelen die door het beperkte vermogen minder slijten.
Het is dus maar net wat je zelf belangrijker vindt, snelheid of duurzaamheid. De een is niet beter dan de ander.
 
Oke, ben benieuwd hoeveel het uitmaakt. Als het 100 euro per 10000 km scheelt wordt het nog niet heel boeiend.

De XT is ook 20 KG zwaarder, dat is meer een probleem dan het vermogen.
 
Laatst bewerkt:
10 tot 20 dagen 100km per maand.

En off road fun willen hebben.

Gaat niet samen.

Koop voor 500 euro een best redelijke oudere wegmotor en de rest voor een leuke off road.
 
2 motoren is helaas geen optie met de huidige beschikbare ruimte. Dit wordt in de toekomst anders natuurlijk, maar in het komende jaar nog niet.

Eind van de maand bij een 640 en een XT kijken, eens zien of het wat lijkt.
 
Wat je ookj kiest je moet geluk hebben dat je een goede kiest! Mijn ervaring is dat het meestal eerst snel geld kost en dat het dan beter gaat!

Dan zal ik liever gaan voor een XR dan XT.... Maar dat mist weer de spanning/sensatie (van reparatie/onderhoud) van een KTM LC4 maar meestal valt dat erg mee met fatsoenlijk warm rijden en optijd (te vroeg) olie verversen. Ik heb ruim 30.000 km op mijn KTM 660 SMC na revisie gereden. Blokkie was nog in topvorm maar brommer werd gejat. Het kan wel.

haha keuzes |( |(
 
Ja blijft lastig.

Mocht iemand hier iets aan te bieden hebben of iets weten te staan dan is een inbox bericht/mail altijd welkom natuurlijk.
erwinvanputten@msn.com
 
Die zijn aanwezig. 2 stalen ringen verankerd in beton en daar kettingen aan vast zal het werk moeten doen.
Grote kist met goede kwaliteit gereedschap, waaronder ook lagers, poulietrekkers etc (geen action/aldi/bouwmarkt ellende) is aanwezig. Nog €100 voor speciaal merk gebonden gereedschap gereserveerd.
Geld voor motorpak van discount merk gereserveerd (€600), compleet crosspak is al aanwezig.
€300,- voor eerste onderhoud van de motor bij binnenkomst gereserveerd. Hoe nieuw iets ook is, is de ketting niet versleten, dan zijn het de banden wel. Olie + filter wordt sowieso direct vervangen, ik vertrouw een verkoper tot de deur. Vandaar dat ik er vast rekening mee hou.

Buiten de verzekering en belasting, zie ik nog een kostenpost over het hoofd?
 
een goede ademende beschermhoes gezien hij buiten staat.
Zijn meen ik ook al snel €100. Zoek even op MF, ik he er al vaker topics over zien waar mensen specifieke hoezen aanprezen.
 
Motorkleed was ik inderdaad vergeten, heb er al 1 voor de brommer, die was groot genoeg voor een GS1200 dus een LC4/XT past ook wel denk ik. Was €30 en houdt het goed.
 
XT660R valt denk ik al af, volgens mij weegt die zelfs over de 200kg, en offroaden zal niet lukken ermee.
Ik denk dat een LC4 de beste keus is, weegt ongeveer 145kg(zelfde als mn NX250) en intervallen van 10.000km

Fmx650 is wel wat qua acceleratie maar topsnelheid is 140, ook zelfde als mn nx.. of je moet hem wat aanpassen, maar valt wel buiten je budget vrees ik..

Oftewel, LC4 :)
Of een 525EXC, moet je wel van sleutelen houden want je moet kleppen goed bijhouden en filters etc vaak vervangen, word wel prijzig met 100km per dag...
 
EXC is wel erg gaaf, maar na het een en ander gelezen te hebben wordt dat hem zeer zeker niet...

LC4 640 hing rond de 150 a 160 kg, is ook wel ongeveer de max.
 
Even een vraagje. Mijn voorkeur gaat nu erg uit naar een LC4.

Maar waar kun je ergens onderdelen voor dit model bestellen? Ik heb al heel wat webwinkels/dealers nagezocht die in KTM onderdelen zitten, maar tot nu toe nergens onderdelen voor de LC4 van ca 2000 kunnen vinden.
 
Iemand hier bekend met de YAMAHA XT 600 E (ca 2002)?
29 kW, 176 kg.

De KTM 640 LC4 leek en lijkt me erg tof, maar als je ziet wat je krijgt voor je geld (KM-stand, leeftijd etc) is toch wel erg weinig vergeleken met een Yamaha enz
De XT660 is me dan weer net te zwaar dus vandaar dat ik terecht kwam bij de XT600.

Zijn ze een beetje rap in dit segment of hobbelen ze er echt achteraan?

Edit: Ook bij dit model de vraag. Is er iets van een webshop die jullie mij kunnen aanraden om een beetje betaalbaar aan onderdelen te komen. Mijn ervaring uit de brommer wereld is dat dit vaan al een kwart tot de helft aan kosten scheelt.
 
Laatst bewerkt:
Een beetje wel ja, proefritje gemaakt op een DRZ en denk toch niet dat 100 KM per dag een pretje is op zo'n ding. Mijn wensen iets meer richting comfort ingesteld en iets minder op gewicht en behendigheid.

Edit: Sorry voor mijn misschien zeurderige, maar het gaat over zo ongeveer 4 jaar sparen bij elkaar dus ik ben een klein beetje kritisch ;)

+ grote tank en reis mogelijkheden zijn me ook erg gaan aanspreken. Dat heb je dan weer niet met een DRZ natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
waarom koop je eigenlijk geen goedkope cb500 voor woonwerk en een volbloed enduro voor hobby?
tis best kut om ertussenin te moeten zitten met een motor die voor beide niet echt optimaal is..
 
Terug
Bovenaan Onderaan