keuze

Ik ben een vlaamse student, en moet alles zelf betalen. Ik rijd nu rond met de auto, maar het begint door te dringen dat dit niet te betalen is.

daarom wil ik op een 125cc overstappen. ik heb vanaf mijn 16 met de brommer gereden (eerst stalker, dan gilera DNA) en mis het gevoel wel van die helm en zo.

ik ben wel enorm aan het twijfelen tssn cagiva mito, rs125 of honda nsr 125 uit 1997

hoe zit het met die mito's anno 1990, rijd dat nog goed?

en wat geven jullie zo uit aan verzekering, naft, ...

ik wil gewoon een balans maken over hoeveel auto me kost, en hoeveel moto me zou kosten

nu zit ik gemiddeld aan 250 euro per maand voor m'n auto, wat vrij veel is voor een student, die alles zelf moet betalen!

grtz
 
uhm een dna is geen brommert dat is gewoon een scooter. Dus een automaatje.
Je moet wel effe leren schakelen. als je goedkoop wil of een 2de hands of een nieuwe cbr125r 2700euro gloed nieuw. de rest zijn boven de 4500 euro. goedkoop en zuinig en ook onderhouds vrij.
 
Ik was kwijt:
1000 euro rijbewijs
500 euro helm, pak en handschoenen
8 euro nog iets per maand aan verzekering
en nog iets aan wegenbelasting al weet ik niet meer hoe veel. 50 euro per jaar :? Kan dat?
verder rijdt mijn af1 tussen de 1:10 en 1:...
(... is als je zuinig rijdt en dat doe ik nooit :+ )

Al met al is het motorrijden een stuk goedkoper dan autorijden, zeker als je een 25kw motor hebt want dan betaal je dus maar heel weinig verzekering.

Ik kom overigens wel uit nederland.
 
wegenbelasting = 58 euro p/jr

Is het niet beter een oudere 4-tact te nemen, zijn toch veel goedkoper i.v.m. slijtage. Zuiger van een mito/rs/cbr 125 moeten zo om de 15000km vervangen worden...

Ligt er ook aan hoeveel je d'r mee rijd
 
wegenbelasting = 58 euro p/jr

Is het niet beter een oudere 4-tact te nemen, zijn toch veel goedkoper i.v.m. slijtage. Zuiger van een mito/rs/cbr 125 moeten zo om de 15000km vervangen worden...

Ligt er ook aan hoeveel je d'r mee rijd

cbr125r is 4 takt en nieuw voor 2700 beter je huiswerk doen :+
 
ga lekker kijken voor een oude CB 250 ofzo, als je dan toch goedkoop wilt rijden, kies van voor een lichte 4-takt ;)
 
ga lekker kijken voor een oude CB 250 ofzo, als je dan toch goedkoop wilt rijden, kies dan voor een lichte 4-takt ;)
:^
Mijn keus zal nooit op 2takt vallen, dat alleen omdat ie al meer onderhoud etc nodig heeft!
 
Terug
Bovenaan Onderaan