Zoals menig student heb ik niet zo'n groot budget... Het behalven van mijn rijbewijs (5-12 j.l.) heeft mij al de nodige ribben uit het spreekwoordelijke lijf gekost.
Maargoed, nu dus mijn dillema:
Ik heb maximaal 600 euro te besteden aan een motorfiets, waarbij ik twee "eisen"heb:
1. Oldtimer (goedkope verzekeringen, geen wegenbelasting... student he)
2. Honda (Heb altijd al honda gereden, 4-takt brommertjes)
Doorsparen zit er niet in en 600 is echt the limit.
Nu het ik in iedergeval de volgende opties:
Een FT500, die niet wil starten nadat deze een paar maanden heeft stil gestaan. Moet mij 200 euro kosten. Is rijdend weggezet.
Een CB750F Bol D'or met >50.000 km op de teller. Deze moet 600 kosten. Schijnt wel in geode staat te zijn. (Optisch althans, technisch is lastig te zien op foto's)
Het onderhouden van m'n 4-taktje wilde met vallen en opstaan altijd wel lukken. Een FT blok wordt al lastig, laatstan een CB750F blok. Ik kan wel wat sleutelhulp krijgen maar ik moet natuurlijk wel een beetje op m'n brik kunnen vertrouwen.
What to do, what to do....
Maargoed, nu dus mijn dillema:
Ik heb maximaal 600 euro te besteden aan een motorfiets, waarbij ik twee "eisen"heb:
1. Oldtimer (goedkope verzekeringen, geen wegenbelasting... student he)
2. Honda (Heb altijd al honda gereden, 4-takt brommertjes)
Doorsparen zit er niet in en 600 is echt the limit.
Nu het ik in iedergeval de volgende opties:
Een FT500, die niet wil starten nadat deze een paar maanden heeft stil gestaan. Moet mij 200 euro kosten. Is rijdend weggezet.
Een CB750F Bol D'or met >50.000 km op de teller. Deze moet 600 kosten. Schijnt wel in geode staat te zijn. (Optisch althans, technisch is lastig te zien op foto's)
Het onderhouden van m'n 4-taktje wilde met vallen en opstaan altijd wel lukken. Een FT blok wordt al lastig, laatstan een CB750F blok. Ik kan wel wat sleutelhulp krijgen maar ik moet natuurlijk wel een beetje op m'n brik kunnen vertrouwen.
What to do, what to do....