Keuzes maken

SBloke

MF'er
20 mrt 2005
114
0
Malden
Zoals menig student heb ik niet zo'n groot budget... Het behalven van mijn rijbewijs (5-12 j.l.) heeft mij al de nodige ribben uit het spreekwoordelijke lijf gekost. B|

Maargoed, nu dus mijn dillema:

Ik heb maximaal 600 euro te besteden aan een motorfiets, waarbij ik twee "eisen"heb:
1. Oldtimer (goedkope verzekeringen, geen wegenbelasting... student he)
2. Honda (Heb altijd al honda gereden, 4-takt brommertjes)

Doorsparen zit er niet in en 600 is echt the limit.

Nu het ik in iedergeval de volgende opties:
Een FT500, die niet wil starten nadat deze een paar maanden heeft stil gestaan. Moet mij 200 euro kosten. Is rijdend weggezet.

Een CB750F Bol D'or met >50.000 km op de teller. Deze moet 600 kosten. Schijnt wel in geode staat te zijn. (Optisch althans, technisch is lastig te zien op foto's)

Het onderhouden van m'n 4-taktje wilde met vallen en opstaan altijd wel lukken. Een FT blok wordt al lastig, laatstan een CB750F blok. Ik kan wel wat sleutelhulp krijgen maar ik moet natuurlijk wel een beetje op m'n brik kunnen vertrouwen.

What to do, what to do.... :?
 
Ik ken de FT niet maar het lijk me zowieso beter om niet ineens alle centen uit te geven.
Je moet zowieso ook verzekering betalen.
Verzekering zal ergens tussen de 50 en 150 euro liggen afhankelijk van je verzekeraar, leeftijd, schadevrije jaren etc etc.

btw: die 600 eurie heb je toch wel 'in the pocket' he? Geld lenen voor iets dat je niet echt nodig hebt is namelijk (volgens mij) het domste wat je kunt doen...

Als die FT t gewoon goed gedaan heeft voordat ie weggezet is ie gewoon vervuild.
Het volledige brandstof systeem loshalen, schoonmaken, slangetjes ed vervangen en weer samenbouwen. Dan doet ie als het goed is wel.

PS: waarom zit doorsparen er niet? Je zult wel moeten. Op gegeven moment zijn de ketting en de bandjes ook aan vervanging toe. En een oude motor heeft altijd wel iets, ook al is het nog zo klein. Dat komt vaak door slijtage maar vaker door gebeun van vorige eigenaren is mijn ervaring..


Wil je trouwens echt geen Yamaha? Is toch veel mooier man, ik heb nog een leuk project voor je in de aanbieding ;)
 
Laatst bewerkt:
FT's hebben een zwakke startmotor en geen kickstarter.. Dat maakt ze nogal lastig te starten soms. Verder is door een "constructiefout" (ze hadden ngo net helemaal door hoe het moest) bij de trillingsdempers oid het vermogen van de FT500 ongeveer gelijk aan die van een normale 350 cc.....
 
Heb de knoop doorgehakt, ik ga voor de FT.

Motivatie:
Met die 400 die ik over hou kan ik vast wel wat leuks doen. Al is het maar een nieuwe accu, lader, en een blikje turlewax. Ik ben voorlopig niet van plan lange afstanden te rijden en dan is een leuke speelse kleine motor toch wel leuker, en zuiniger.

..en mocht het echt tegen vallen wordt hij weer doorverkocht aan de volgende sleutelaar en komrt er alsnog een 750 Bol D'or

:] :] :]


Toevallig nog mensen in de buurt van Nijmegen die van een middagje sleutelen houden om die FT aan de praat te krijgen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan